Speeltje

Wat gaf jou het meest troost?

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guapa
Berichten: 197
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:06 pm

Speeltje

Bericht door Guapa » zo mar 09, 2008 10:07 pm

Wat mij deze laatste weken de meeste troost heeft gegeven is een bepaald speeltje van Guapa. Het laatste speeltje wat ik voor haar gekocht heb. Ze was er gek mee en liep er zeker elke dag mee te slepen, gooien, en spelen. Het is misschien een beetje raar, maar dat speeltje ligt onder mijn kussen sinds haar heengaan.... ik schaam me er eigenlijk een beetje voor om het te vertellen. Het lijkt een beetje kinderachtig: een 44-jarige vrouw die met het speeltje van haar hond onder haar kussen slaapt. En het dan ook nog 's ochtends gewoon in haar bed vindt omdat ze het tijdens haar slaap tegen zich aan heeft gelegd icon_redface

Es
Afbeelding

marlies
Berichten: 23
Lid geworden op: zo mar 09, 2008 11:52 am

Re: Speeltje

Bericht door marlies » zo mar 09, 2008 10:25 pm

Hoi Es,

Hier hoef jij je echt niet voor te schamen hoor dit is jouw manier van verwerken!
Natuurlijk er zijn altijd mensen die het niet begrijpen maar zo ben je gewoon!
Ik slaap met een knuffel die de laatste halsband van Flip om heeft ook zoiets.
De knuffel staat bij me in bed en als ik verdrietig ben of ik kan gewoon niet slapen dan pak ik hem en dan slaap ik heerlijk!!

Groetjes Marlies

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Speeltje

Bericht door Cora » zo mar 09, 2008 10:31 pm

zo heeft denk ik iedereen een item wat ie koesterd of je dat dan mee neemt naar bed, aan een ketting hangt om je nek, op de schoorsteenmantel zet of op een tafeltje met een foto en een kaarsje......ieder moet doen waar ie zich goed bij voelt.......

Zo heb ik op mijn slaapkamer een plek in de vloer bedekking die ik niet weg kan vegen......dt is de laatste keer geweest dat Pablo ziek was en heeft overgegeven....tuurlijk heb ik dat wel schoongemaakt, maar de vlek zit ernog en die ga ik echt niet weg poetsen........tenminste nu nog niet........zelfs niet na 3 jaar......het stinkt niet maar echt fris is het ook niet........ icon_redface
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Speeltje

Bericht door Aslan » ma mar 10, 2008 6:41 am

Hier is niks raar Esther.
Op het moment dat jij dat knuffeltje aanraakt voel je Guapa weer even heel dicht bij je he?

We hebben allemaal onze eigen kleine rituelen waar we onze troost uit putten en soms vinden we het heerlijk om weer even te zwelgen in ons verdriet. icon_redface
Shebo is nu al weer 6 jaar dood en soms geef ik nog wel eens een kusje op zijn foto (staat op mijn nachtkastje) en vertel hem dat ik hem nog steeds zo vreselijk mis.Op zo'n moment zit ik ook echt tanen met tuiten te huilen. icon_cry icon_cry icon_cry
De kracht van dit forum zit hem in het feit dat we elkaar allemaal is onze waarden laten en elkaar niet veroordelen om dingen die de gemiddelde nederlander als vreemd ervaart. icon_e_wink
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Veerle
Berichten: 960
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 8:39 am

Re: Speeltje

Bericht door Veerle » ma mar 10, 2008 10:54 am

Oja ! Heel herkenbaar allemaal ...
Speeltuigjes bij houden, eraan ruiken ... heerlijk die geur en je vriendje weer even dicht bij je voelen
Foto's zoenen ... hier net zo !! En dan weer met een glimlach voorbij die foto wandelen en ertegen praten

En hier ... zonder schaamte alles kunnen vertellen aan mensen die het net zo aanvoelen een dier die ze zo graag zien te moeten missen

Allemaal kleine dingen waar een mens troost in vindt
Groetjes Veerle en de beren

Gebruikersavatar
Guapa
Berichten: 197
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:06 pm

Re: Speeltje

Bericht door Guapa » ma mar 10, 2008 12:11 pm

Gelukkig maar, ik dacht dat ik de enige was die dit soort dingen deed. Ach, ik ben nog zo groen als gras wat dit onderwerp betreft, zucht.

Es
Afbeelding

Plaats reactie