wolvegehuil uit zijn roedel

Wat gaf jou het meest troost?

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 16
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 8:11 am

wolvegehuil uit zijn roedel

Bericht door Brenda » wo nov 23, 2005 8:54 am

Toen wij onze Vasja lieten inslapen en hem naar de auto droegen, stonden onze andere twee honden bij de voordeurop het moment dat Edgar Vasja in de auto legde, huilde Noah heel hard als een wolf, dat ik nog nooit van hem hard gehoord, NOah was de laagste in rang en altijd zeer onderdanig naar Vasja.
ik pakte Noah vast maar hij was een blok spieren kreeg hem niet voor of achteruit.
Toen Edgar de klep van de auto sloot wende Noah zich af en leip naar binnen.
voor ons een pijn lijk maar mooi en duidelijk moment.
we gingen het juiste voor Vasja doen,NOah had al afscheid genomen.

We hebben Vasja mee teruggenomen naderhand om Youka en nOha te laten ruiekn en zien wat er in hun rodel had plaatsgevonden.
Youka ons teefje was heel terughoudend en durfde niet echt naar Vasja toen.
NOah de witte liep er op af rook aan Vasja en ging tegen hem opliggen.

Zo puur als Noah er mee omging was voor mj een grote troost.
wij hebben toen we thuiswaren alle vrienden een mail met een foto gestuurd en alle reacties daar op waren ook erg fijn.
Vasja zit nu in een pyramide vormige urn en die staat in de kamer.
een foto van Vasja hangt boven de bank in de huiskamer, mijn makker en eerste viervoeter

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » wo nov 23, 2005 9:55 am

zit hier even koud te wezen met een brok in mijn keel.......prachtig !

Mooi verteld, maar ozo triest......het is toch een heel gewin als alles klopt en alles ook gezien wordt zoals het is bedoeld.
Afbeelding

nanda77
Berichten: 18
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 9:01 am

Bericht door nanda77 » wo nov 23, 2005 9:58 am

wat mooi zeg.

Ik wist niet dat honden er zo op konden reageren


groetjes Nanda
Falco the gipsy king

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » wo nov 23, 2005 10:10 am

Wat mooi Brenda dat je je dieren de kans hebt gegeven om op hun manier afscheid te nemen van Vasja.
Dieren staan nog zo dicht bij de natuur,daar kunnen wij nog heel veel van leren.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 16
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 8:11 am

Bericht door Brenda » wo nov 23, 2005 11:55 am

Wat mooi Brenda dat je je dieren de kans hebt gegeven om op hun manier afscheid te nemen van Vasja.
Dieren staan nog zo dicht bij de natuur,daar kunnen wij nog heel veel van leren.


krijg weer een brok in mijn keel en tranen als ik het lees, idd van honden kunnen we nog wat leren,
Noah is heelonzeker en soms angsagressief, maar wel heel open op alle gebeirden van gedrag.

Toen Noah twee dagen voor Vasjas dood opeens een balletje bij vasjas voorpoot weg durf de te pakken wist ik genoeg, Vasja was zijn natuurlijke leiding kwijt

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » wo nov 23, 2005 2:08 pm

Brenda schreef:

krijg weer een brok in mijn keel en tranen als ik het lees, idd van honden kunnen we nog wat leren,
Noah is heelonzeker en soms angsagressief, maar wel heel open op alle gebeirden van gedrag.

Toen Noah twee dagen voor Vasjas dood opeens een balletje bij vasjas voorpoot weg durf de te pakken wist ik genoeg, Vasja was zijn natuurlijke leiding kwijt


Wat moet het moeilijk voor je geweest zijn om niet in te grijpen op dat moment.
Je eerste reactie zou zijn om Vasja te steunen en Noah terecht te wijzen.Maar heel weinig mensen zullen de nieuwe roedelleider hun steun geven.Ik vind dat je het heel goed hebt opgepikt.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Brenda
Berichten: 16
Lid geworden op: wo nov 23, 2005 8:11 am

Bericht door Brenda » do nov 24, 2005 9:40 am

Wat moet het moeilijk voor je geweest zijn om niet in te grijpen op dat moment.
Je eerste reactie zou zijn om Vasja te steunen en Noah terecht te wijzen.Maar heel weinig mensen zullen de nieuwe roedelleider hun steun geven.Ik vind dat je het heel goed hebt opgepikt.


onee hoor, ingrijpen was niet nodig, Noah deed niets verkeerds, en Vasja was nooit in voor balletjes, youka pakte het balletje wel altijd als het bij Vasja in de buurt was gerold, maar NOah durfde dat nooit zo onderdanig was hij naar Vasja. toen hij het opeens wel durfde, hij deed het echter heel voorzichtig was het mij gewoon duidelijk
Vasja always on my mind forever in my heart

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » do nov 24, 2005 10:46 am

Brenda schreef:
Wat moet het moeilijk voor je geweest zijn om niet in te grijpen op dat moment.
Je eerste reactie zou zijn om Vasja te steunen en Noah terecht te wijzen.Maar heel weinig mensen zullen de nieuwe roedelleider hun steun geven.Ik vind dat je het heel goed hebt opgepikt.


onee hoor, ingrijpen was niet nodig, Noah deed niets verkeerds, en Vasja was nooit in voor balletjes, youka pakte het balletje wel altijd als het bij Vasja in de buurt was gerold, maar NOah durfde dat nooit zo onderdanig was hij naar Vasja. toen hij het opeens wel durfde, hij deed het echter heel voorzichtig was het mij gewoon duidelijk


Is een stuk duidelijker nu.Ik dacht dat het Vasja's balletje was waar het om ging. :oops: :wink:
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Plaats reactie