Henkie

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Henkie

Bericht door Aslan » do jan 25, 2007 7:05 am

Nee,Henkie was niet echt mijn maatje maar toch was het een klein beetje een dier wat ik achter liet. (zie onderschrift)

Afbeelding

Tranen bij Dierenthuis: Henkie is niet meer


Henkie, de blinde dobermann die vele bezoekers bewoog tot een mengeling van ontzag en vertedering, is niet langer bij ons.
Woensdag hebben we het pijnlijke besluit moeten nemen om Henkie verder leed te besparen. Ondanks zijn blindheid was het bewaken van huis en erf Henkies lust en leven, maar door neurologische uitval van voor- en achterhand werd dat steeds moeilijker. Zijn achterhand verzwakte en gleed weg, zijn gang werd onzeker en ging snel achteruit. Henkie kon niet meer goed doen wat hij graag wilde. Daarbij kwam nog dat het bij dobermanns, die zeer hard zijn voor zichzelf, moeilijk te bepalen is of ze pijn hebben. We wilden deze stoere jongen niet verder laten afglijden.

Henkie was een bijzondere en inspirerende persoonlijkheid. Een hond die na een hartbrekende geschiedenis van mishandeling en stelselmatige uithongering blind, neurotisch en tot het uiterste gespannen binnenkwam bij Stichting Dierenthuis. Henk was lange tijd moeilijk en intimiderend, achtervolgde de vrijwilligers, hapte en kon geen rust vinden. Veel vrijwilligers waren bang voor hem.
We hebben volgehouden en samen gewonnen. Toen Henk stierf had hij geleerd dat mensen wel degelijk leuk en liefdevol kunnen zijn, dat de wereld een veilige plek kan zijn, en bovendien een plek waar je plezier kan hebben en verwend kan worden. Dat is onbetaalbaar en maakt Henk een voorbeeld voor iedereen.



Het bovenstaande berichtje kreeg ik van de week van het Dierenthuis en het deed me toch wat. :cry:

Ik heb Henkie één keer mogen ontmoeten bij de stichting Dierenthuis en ik ben geen Dobermanfan maar Henkie had wat bijzonders.
Hij was daar nog maar net een paar dagen en er waren weinig mensen die wat in hem zagen.
Henk was een happer en het personeel vond hem onbetrouwbaar.
Ik zat daar op een bank en op een gegeven moment kwam Henkie met zijn blinde kop met zijn neus op schoot hangen.
Als ik dit soort stichtingen bezoek heb ik altijd kammen,borstels en tekenpennen mee in in Henkies geval was een borstel geen overbodige luxe.
Door jarenlange verwaarlozing cq mishandeling zag Henkies vacht er maar haveloos uit.
Ik pakte de borstel uit mijn tas en begon vol goede moed aan zijn vachtje.Het lieve dier genoot zichtbaar en vol vertrouwen hing hij tegen mij aan.
Toen beheerder Steven dit zag heeft hij Henkie met zachte hand weggehaald want hij was onbetrouwbaar en had mij wel eens kunnen bijten.
Ik voelde dat hij dat niet gedaan zou hebben maar Steven was de baas en Henkie en ik moesten ons daarbij neerleggen. :(

Dag Henkie,rust zacht jochie.Heel even maar en veel te kort was en een band tussen ons.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Corin@
Berichten: 658
Lid geworden op: di mei 02, 2006 11:03 am

Bericht door Corin@ » do jan 25, 2007 7:51 am

Och wat een triest verhaal :cry: :cry: :cry: :cry:
maar fijn dat Henkie toch nog een goede, warme tijd heeft gehad bij dierenthuis..... :wink:
Groetjes van Corin@
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » do jan 25, 2007 7:56 am

Corin@ schreef:Och wat een triest verhaal :cry: :cry: :cry: :cry:
maar fijn dat Henkie toch nog een goede, warme tijd heeft gehad bij dierenthuis..... :wink:


Daar ben ik ook blij om Corin@.
Hij heeft toch nog een paar goede jaren gehad en heeft heel even van de goedheid van de mens mogen proeven.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » do jan 25, 2007 3:09 pm

Speel maar lekker Henkie, je zult nu de wereld en de weiden achter de regenboog mogen zien...........want daar waar je nu bent is geen angst en pijn meer en zijn alle ziektes verleden tijd!

Wat zul je genieten nu je weer kunt zien!!

Marion, wat sneu dat de "baas", je niet heeft laten begaan met Henkie.......hij genoot er toch van, van je warmte die hij ongetwijfeld heeft gevoeld!
Jammer dat het maar zo kort mocht duren.... :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » do jan 25, 2007 9:05 pm

Wat een triest verhaal , arme Henkie.....

Wat een ontzettend teder moment was er tussen jullie Marion en
Henkie heeft daar zichtbaar van genoten.
Een moment om nooit meer te vergeten. Jammer dat het zo kort was
maar de baas zal wel de juiste beslissing hebben genomen.....

Henkie , rust zacht jongen en geniet maar van alles , dat heb je dubbel
en dwars verdiend.
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Plaats reactie