Welteruste kleine meid

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Welteruste kleine meid

Bericht door desiree » vr jul 07, 2006 8:29 pm

Tot onze grote spijt hebben wij woensdag j.l. onze kleine kenau Gozewinus in moeten laten slapen. Ze heeft een leeftijd van ruim 17 jaar gehaald.

De laatste 3 jaar was het in en uit de praktijk. Spugen, omvallen, dementie. Na medicatie ging het weer even goed.
Tot 2 weken geleden dat ze dikker begon te worden.
Ons vermoede was dat ze in de buurt van iemand eten kreeg. Echter na 5 dagen bleek ze in 1 week tijd van 2.6 kg naar 1.4 kg gegaan te zijn.
Op dat moment ging ze steeds verder bergafwaarts. Dinsdagavond had ik haar gewogen en ze woog slechts 0.9 kg, maar wel een dikke buik. Nadat ik zonder problemen (wat bij haar heel vreemd is) even heb kunnen voelen in haar buik merkte ik op dat er diverse bulten in zaten en dat de lever ontzetten groot was. En ondanks dat ze ontzettend veel dronk was ze ook uitgedroogd. Door deze ontdekking hebben wij gezamelijk besloten om een einde te maken aan haar leven, die tot dat moment pijnloos is verlopen.

Woensdagochtend hebben wij gebeld naar de dierenartsenpraktijk Kroes & blommaert te Almere. Mijn favoriete DA en teven oude werkplek.
We konden om 15.20 terrecht die middag. Vanaf dat moment ging ze bij iedereen even liggen en waren we haar omstreeks 14 uur kwijt. Wij waren bang voor het ergste. Gelukkig bleek ze bij de buurvrouw te zitten, waar ze altijd heerlijk in de schaduw lag te slapen maar de afgelopen 2 a 3 weken al niet was gezien. Ze heeft letterlijk van iedereen afscheid genomen.

Vervolgens hebben we haar opgehaald en in het mandje gezet en ik ben met haar op pad gegaan. Haar laatste reis....

Bij de dierenarts aangekomen en ik zette haar even op schoot begon ze te spinnen, iets wat ze normaal niet deed in de praktijk.

We werden binnen geroepen en Ruud vroeg wat er aan de hand was.
Het enige wat ik kon zeggen is dat het einde oefening is en dat ze hetzelf ook weet. Ik haalde haar eruit en Ruud heeft haar zonder problemen kunnen onderzoeken. Mijn vermoeddes werden op dat moment bevestigd.
Meerdere tumoren in haar buik en haar lever was 3 tot 5 maal groter dan normaal. Door de tumoren en de vergrote lever kon ze geen vocht meer opnemen, en dat verklaarde het vele drinken.
Toen Ruud de fatale doch verlossende spuit ging klaarmaken liep ze zelf haar mandje in en ging rustig liggen spinnen. Ze wist het, het was voorbij.

Toen Ruud haar er weer uit wou halen heb ik gevraagd of ze mocht blijven liggen. Op dat moment heb ik ook gevraagd of ik haar in mocht slapen. Ruud stond aan de ene kant voor de begeleiding en ik aan de andere kant met de fatale injectie. Ik heb de spuit gegeven met pijn in mijn hart maar zonder tranen. Het was goed zo, het was beter....

Ze tilde nog even haar koppie op het ik haarde haar luidkeels spinnen ik aaide haar en ze gaf een koppie en keek me rechtstreeks aan.

En toen zakte ze langzaam weg. Het heeft 3 minuten en 47 seconden geduurd voor haar hartje volledig was gestopt met kloppen.

A.S Maandag word ze gecremeerd en uitgestrooid op een groot veld.
We zullen na deze "plechtigheid telefonisch op de hoogte worden gesteld.



Rust zacht en weltruste lieve meid

Afbeelding

Deze foto is ongeveer 4 weken geleden genomen
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » vr jul 07, 2006 8:52 pm

Ach gossie toch.Maar wat goed van je dat je het zelf gedaan hebt,ik zou dat niet kunnen hoor.Heel erg dapper van je.

Heel veel sterkte


Caro

jerry en bronco
Berichten: 791
Lid geworden op: di nov 01, 2005 9:00 am

Bericht door jerry en bronco » vr jul 07, 2006 9:14 pm

wat erg zit hier met tranen in mijn ogen
wil jullie heelveel sterkte wensen
groetjes margreet jerry en bronco
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » vr jul 07, 2006 11:28 pm

Desiree heel veel sterkte met het verlies van Gozewinus.

Poezebeestje rust zacht
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » za jul 08, 2006 5:41 am

Zit hier ook even met tranen in mijn ogen nu.:cry:

Wat mooi dat ze op haar eigen manier van iedereen die belangrijk voor haar was afscheid genomen heeft en dat ze zelfs nog even bij de buurvrouw is langs geweest.
Ik denk ook dat ze het geweten heeft en weet zeker dat ze vrede had met het moment van ........

Ik kan me voorstellen dat je je om 14.00 uur te pletter schrok toen je haar even kwijt was.Je hoort oh zo vaak dat een kat die het einde voelt naderen zich opschuilt om te sterven.


Heel veel sterkte Desiree met het verlies van dit wijze poezebeest.
kenau rust zacht meisje.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za jul 08, 2006 7:50 am

Ondanks dat het benauwd is zit ik hier met kippevel......wat heb je het mooi verteld Dees......mooi dat je dit zelf hebt kunnen volbrengen!

Rust zacht kleine Gozewinus, je zult over je vrouwtje waken......

Dikke kus!
Afbeelding

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Bericht door desiree » za jul 08, 2006 7:50 pm

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

De reden omdat ik het zelf heb kunnen doen is omdat het mijn meissie was. Ze lag bijna altijd bij me en ik was de enige waarbij ze in de nek ging liggen. Gozewinus en ik hadden een hele aparte band. Het feit dat ik een bloedhekel heb aan katten maakt het nog meer bijzonder dat onze band zo ontzettend sterk was.

Ik heb haar door moeilijke periodes heen gehaald toen de hond in huis kwam (waarbij ze 3 maanden op de zolder heeft gewoond met haar knapzak) maar ook gedurende de periodes dat ze achteruit ging. Maar ook heeft ze mij door moeilijke momenten heen gehaald. Gevarieerd van ruzies met mijn ouders tot de mindere periodes op school.
Ze voelde dat ik het moeilijk had en kwam me dan echt troosten door bij me te liggen of door kopjes te gaan geven echt knuffelen dus.

Zo een band als wat ik met haar had zal ik met geen ander dier meer krijgen vooral bij katten niet.

Ik vermoed ook dat het feit dat we nagenoeg hetzelfde karakter hadden onze band heb doen opbloeien. Zij was de schrik van de buurt en begon met alles te vechten of het nou een kat of een hond was dat maakte niet uit. Ook haar venijnige gemiauw om haar zin door te drijven was zo een karakter trekje. De mensen die mij een beetje kennen zien de overeenkomsten tussen ons. Ik laat me de mond niet snoeren en geef altijd wel een antwoord terug of het nu wel of niet in het goede keelgat schiet. Ik zeg wat ik denk en ik doe wat ik zeg.

Ik heb het zo uitgebreid opgeschreven omdat ik vind dat een ander d.m.v. het volledige verhaal een beter beeld krijgt over het gevoel wat er achter schuilt. Ik heb dus ook huilende alles opgeschreven.

Hieruit kunnen jullie dus ook opmaken dat ik het op mijn manier heb afgesloten door haar de prik te geven. Samen groot geworden, samen door dalen gestoffeld, samen overal boven op gekomen. Als een ander met haar gegaan was had ik het mezelf nooit vergeven dat ik haar dit haar aan zou gegaan hebben. De reden dat ik zelf mocht prikken was voornamelijk omdat ik er heb gewerkt en dat ze mij kennen en ook weten wat voor band ik met mijn goozemeid had.


Nogmaals bedankt voor alle reacties :oops:
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » za jul 08, 2006 8:13 pm

Prachtige , duidelijke uitleg over de band tussen jou poezemeissie
en jezelf......

Het was wel een hele bijzondere band, vooral omdat het hier om een
poes gaat.

Hou al deze bijzondere momenten vast in je gedachten .......

Sterkte meid
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Corin@
Berichten: 658
Lid geworden op: di mei 02, 2006 11:03 am

Bericht door Corin@ » zo jul 09, 2006 9:29 pm

Heel veel sterkte met de leegte die er nu is, maar die je hopelijk kunt vullen met herinneringen aan Gozewinus :wink:
Groetjes van Corin@
Afbeelding

Gebruikersavatar
liz
Berichten: 51
Lid geworden op: zo jul 09, 2006 12:08 am

Bericht door liz » ma jul 10, 2006 7:51 am

echt een bijzonder puss, en zal je niet vergeten. Rest in peace schatje.
little dragons are cool
and border collies are weird
Afbeelding
http://www.littledragons.nl

Lisa
Berichten: 43
Lid geworden op: do jun 22, 2006 10:27 am

Bericht door Lisa » wo jul 12, 2006 8:32 am

Sterkte desiree!
Rust zacht Gozewinus!
Dit kaarsje is voor jullie:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Veerle
Berichten: 960
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 8:39 am

Bericht door Veerle » do jul 13, 2006 6:15 am

HEEL veel sterkte Desiree
Ik leef met je mee :cry:
Groetjes Veerle en de beren

Plaats reactie