28-6-1993 pascal 22-1-206

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
whitesilverdoggy
Berichten: 2339
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 4:58 pm

28-6-1993 pascal 22-1-206

Bericht door whitesilverdoggy » wo mei 03, 2006 12:10 pm

Pascal, je bent niet meer, maar in gedachten ben je dicht bij mij!!! lieverd.

De dag was net gelijk iedere andere dag, met de honden was niets aan de hand.
Zaterdagmiddag was ik naar behendigheid geweest en Deka en Pascal bleven thuis, de hele tijd in de auto zitten was niets.
Na de thuiskomst werd ik toch geplaagd door de honden ze gingen met van alles aan de sleep en ik maar opruimen.
De meiden zaten Pascal altijd dwars en spelen was zijn hobby en met een speeltje in de bek lopen.
Na het warm eten s avonds wilde ik strijken de honden lagen te slapen in de manden of stoel.
Ineens springt Pascal op rent om de tafel heen en stoot zijn kop, jankt en rent weer naar de mand toe. ik schrik en ga naar hem toe, en kijk wat er aan de hand is, was een vreemde uiting van hem dit deed hij nooit.
Neem hem op schoot en leg hem tegen mij aan, zijn kop op mijn borst en mijn hand onder zijn kont, hij lag zo graag bij me dus nu ook.
Na een uurtje te hebben gelegen heb ik hem even op de poten gezet en was ook met hem aan het praten, zijn ogen waren normaal en hij keek me aan, aaide hem en hij kreunde.
Na nog een paar uur te hebben gelegen zo deed hij en rare blaf en ik schrok hevig, kende die blaf want dit deed Robby ook op het laatst.
Ik keek Henk aan en zei het is nu erg laat maar als het morgen nog zo is ga ik naar de DA toe, had wantrouwen over zijn gezondheid gekregen toen.
Geef hem een dikke kus en hij mij een lik op mijn neus. Ik aai hem over zijn bolletje en ineens blaast hij de laatste adem uit en zakt zijn lief koppie omlaag, zijn pootjes waren opgevouwen onder zijn lichaampje.
Zo was hij er ineens tussenuit geknepen en dat op mijn schoot en zijn snuit zo dichtbij mijn gezicht.

Pascal kwam bij ons samen met Robby. De 2 poedels waren van mijn vriendin die aan kanker is overleden. Haar honden waren haar erg dierbaar maar ze wilde ze toen ze wist dat ze kanker had laten in slapen of een nieuw thuis zoeken, niemand wilden hen toen hebben. Ik had medelijden want ik zag de pijn in haar gezicht dat ze zich zorgen maakte over Robby en Pascal hun leventje.
Heb toen gezegd maak je geen zorgen ze zullen bij mij een thuis hebben tot aan hun dood en beloofde haar dat ze het goed zouden hebben.
Ik weet nog goed op 5 december 1998 was het zover, ze kon de honden niet meer uitlaten en zei toen tegen mij neem ze maar mee naar jou toe.
Ik vond dit cadeau erg groot en beloofde haar ik kom alle dagen met de hondjes bij je op bezoek, je zult ze niet missen en je zult ze alle dagen zien. 7 dagen per week ging ik op bezoek verzorgde haar deed boodschappen, haalde medicijnen en hing de was op, de hulp vouwde het weer op en zo deed ieder wat en kon ze in haar eigen flatje bljven wonen.
de honden lagen aan haar voeten en het deed me goed te zien hoe ze er van straalde en dat het hun goed ging bij ons. later kreeg ik het gevoel dat het haar sterven heeft verligt dat ze het inderdaad goed ging. na 4 maand 7 dagen per week haar geholpen te hebben overleed ze, euthenasie, ze had ontzettend veel pijn en morfine hielp niet meer.
De laatste dag kregen de honden een extra knuffel nog van haar en ik ook, ik heb vreselijk staan janken en mijn leven veranderde in een groot gat. de tijd dat ik bij haar was moest ik thuis door brengen en ik kon niet in huis zijn dus toch de auto pakken en weggaan en later weer komen. was het ritme zo gewend om naar haar toe te gaan.
Robby en Pascal zijn nu beiden overleden een foto bij mijn bed herinnert nog de dagen dat ze er waren, want het waren mijn pleegpoedels. soms denk ik vaak aan Pascal nog hij was altijd zeer dichtbij mij, zocht me altijd waar ik ook was.
Robby is gecremeerd maar Pascal wilde ik dichter bij me houden en daarom is hij begraven in mijn bloementuin een plekje waar hij speelde en genoot van zijn hondenleventje.

dit is het verhaal over Pascal, hoe hij kwam bij ons en hoe hij ons achterliet met veel verdriet.

jeanet

pascal rust zacht lieve vent!
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Corin@
Berichten: 658
Lid geworden op: di mei 02, 2006 11:03 am

Bericht door Corin@ » wo mei 03, 2006 1:25 pm

Wat een aangrijpend verhaal :cry: :cry:

Natuurlijk van je vriendin die is overleden,... maar ook van Pascal. Zo onverwachts en snel :? Ben je er nog achter gekomen wat er precies aan de hand is geweest?

Ik wens je heel veel sterkte :wink:
Groetjes van Corin@
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » wo mei 03, 2006 1:52 pm

Het heeft even tijd nodig gehad he? Jeanet?
Het is dan ook niet niks wat je hier neer typt........zo abrupt........

Ook ik wens je heel veel sterkte hoor meid! het is ook nog maar kort geleden.......
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » wo mei 03, 2006 2:06 pm

Zo plotseling,zo onverwacht en ook weer zo oneerlijk. :(

Wat moet het voor je vriendin een enorme troost geweest zijn dat ze zich om haar hondjes geen zorgen meer hoefde te maken en wat lief dat je alle dagen even naar haar toeging.

Heel veel sterkte Jeanet.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
whitesilverdoggy
Berichten: 2339
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 4:58 pm

Bericht door whitesilverdoggy » wo mei 03, 2006 6:31 pm

ik heb er geen spijt van gehad om dit te kunnen doen hoor.
het gaf voldoening, maar de strijd van haar deed me veel pijn.
het was oneerlijk als je nog maar net 65 jaar bent, net je AOW hebt en een beetje plezier in het leven hebt gekregen.

maar als mijn man en kinderen me niet geholpen hadden had ik dit niet kunnen doen, was er van 1-5 en dan naar huis warm eten koken en zo en dan de rest doen waar ik was blijven steken.

ze heeft het gewardeerd wat ik voor haar deed en zei wel eens wat moet je veel doen he, och zei ik dan ik doe het met liefde voor je.

de honden zijn ook meegeweest naar het crematorium en hebben naast de kist gelegen heel vreemd hoor.
in de koffiekamer kregen de honden water en een koekje was ook apart.

het heeft ook lang moeten duren voor ik dit verhaal hier neer zetten kon, het was nog te vers en mijn ogen worden soms zwaar nog van tranen. dus makkelijk is het nog niet voor me, iedereen weet de naam van Pascal mag niet uitgesproken worden want anders heb ik tranen van verdriet !!

nu weten jullie hoe ik aan Robby en Pascal kwam, voor de honden was het fijn dat ze bij ons konden en mochten zijn. ik weet zeker dat ze een fijn leven hebben gehad hier en genoten hebben van de dingen die we met ze deden.
jeanet
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Bericht door annet » wo mei 03, 2006 10:55 pm

Ik kan me voorstellen dat het een tijd heeft geduurd voordat je dit kon delen. En dat het soms nog heel erg moeilijk is. Afscheid nemen van je vriendin en uiteindelijk ook van je pleegpoedels, levende wezentjes die gelinkt zijn met je vriendin......
Ik vind het wel heel mooi van je wat je allemaal gedaan hebt. En nu kun je zeggen dat je dat misschien overdreven vindt, maar waar vind je nog mensen die dit voor een vriendin doen? En niet alleen je pleegpoedels opnemen in je huis, maar ook alle zorg die je besteed hebt aan je vriendin ! Petje af ! En sterkte.... :(

Liefs, Annet
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » do mei 04, 2006 6:57 am

Er zijn bar weinig mensen op deze aarde die zoveel over hebben voor vrienden.........als wat jij hebt gehad voor jou vriendin Jeanet!

Ik werk in de thuiszorg en zie regelmatig vrij jonge mensne die behoorlijk wat te verstouwen krijgen, wat me het meest aangrijpt is de uitspraak die ze doen........"in tijd van ziekte leer je je vrienden kennen"' we weten allemaal wat daar mee bedoeld wordt!

Dus Jeanet......je mag wel stellen dat je er 1 uit duizenden bent!
Afbeelding

Gebruikersavatar
whitesilverdoggy
Berichten: 2339
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 4:58 pm

Bericht door whitesilverdoggy » do mei 04, 2006 9:11 am

dank je Cora voor de wijze woorden!!
deanderen ook natuurlijk.
Jeanet
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
whitesilverdoggy
Berichten: 2339
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 4:58 pm

Bericht door whitesilverdoggy » do mei 04, 2006 9:31 am

dit is de laatste foto van pascal.
zo lag hij en ging hij van mij heen
ik denk dat het me daarom ook zo zwaar valt om er over te praten/schrijven

Afbeelding

jeanet
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Corin@
Berichten: 658
Lid geworden op: di mei 02, 2006 11:03 am

Bericht door Corin@ » vr mei 05, 2006 10:47 am

:cry: :cry: :cry: :cry:
Groetjes van Corin@
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » vr mei 05, 2006 11:23 am

Wat een ontroerend verhaal , ben er stil van :cry:
Ondanks de zware lijdensweg van je vriendin door haar ziekte
is ze ook blij geweest , blij met zo,n vriendin .....een vriendin
uit duizenden.

Ook de honden hadden geluk dat hun baasje de beste vriendin
had die je je bedenken kan :wink: Prachtig werk en een hele
opoffering :wink: Nogmaals heel veel sterkte!.

Yvonne
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Bericht door dierenkunst » do mei 25, 2006 7:16 am

In stille bewondering voor alles wat je hebt gedaan voor je vriendin en voor de hondjes. gr. Nel
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Plaats reactie