Quirina, de billenbijter

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Quirina, de billenbijter

Bericht door dierenkunst » wo jun 22, 2005 2:14 pm

Quirina van 't Lierenhof

Geboren op 8-9-1991-overleden op 26-10-2004

Quirina was een heel mooi hondje. Een beauty om te zien. En daarbij bijzonder trouw en lief. Een heel pittig hondje. Ging zonder pardon op de grootste honden af en liet meteen haar tanden zien. Niet altijd zonder risico natuurlijk. Het is ook wel eens mis gegaan. Het was niet echt een vriendelijk hondje naar anderen toe. Ze sprong altijd op naar iemands billen, om daar heel even in te happen. Vooral bij kinderen uit de straat. Die riepen al van verre "daar heb je de billenbijter". Voor ons was het een schat, een ideale hond.
Dit hondje was een voorbeeld van hondse trouw, altijd bij je zijn. Aan je voet lopen. Je altijd in de gaten houden, waar je ook bent. Onderaan de trap liggen wachten etc. Zij was mijn eeuwige schaduw. Altijd bij me.
Ze werd ineens ziek; haar nieren. Binnen een week was het gebeurd. Toen we wisten hoe erg ze er aan toe was hebben we ook voor haar gekozen. Ze is op 26 oktober 2004 rustig ingeslapen. 13 jaar oud.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door dierenkunst op di aug 30, 2005 2:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » wo jun 22, 2005 2:24 pm

Het gevoel wat mij nu bekruipt is "numb",

lam geslagen.....wat moet een mens toch veel verdragen als je dierenliefhebber bent.......alles in het teken zet van dieren, vooral dierenleed......zoals jij dat doet Nel........en dan ben jij 1 van de weinigen die 3 maatjes in moet laten slapen binnen zo'n korte tijd.......ik voel me een beetje lam geslagen....kan me in geen mogelijkheid voorstellen hoe jij je moet voelen.......wat heb ik een respect voor jou !!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
jolly
Berichten: 56
Lid geworden op: di jun 14, 2005 8:32 pm

Bericht door jolly » wo jun 22, 2005 5:26 pm

Tjeetje .....binnen 1 week, dan heb je niet veel tijd op aan het idee te wennen..........maar wennen doet het toch eigenlijk nooit
En nu........heb je helemaal geen honden meer.....Nel

Hoe is het nu met je....zo zonder het getrippel van die hondepootjes ?

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » wo jun 22, 2005 5:38 pm

Quirina,rust zacht kleintje en Nel,het leek me een schat van een hondje.
Gek ben ik op zulke zogenaamde rugzakhondjes. (als een rugzak hangen ze achter je aan) :wink:
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Bericht door desiree » do jun 23, 2005 6:13 am

in een week zeg

hoe oneerlijk kan het leven zijn
Afbeelding

Plaats reactie