Cleopatra

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
liz
Berichten: 51
Lid geworden op: zo jul 09, 2006 12:08 am

Cleopatra

Bericht door liz » zo jul 09, 2006 10:37 pm

Wanneer mijn kindjes waren klein, heb ik veel tijd en veel ruimte in mijn groote tuin. Ik was verhuized nog een keer. Naar een kleine dorp in wales, ik was eindelijk die stad af. Mijn eerste man was in de marine, zo ik heb bij hem gewoned in een marine huis.

Maar over tijd die kinderen waar van school leeftijd en ik zou niet meer verhuizen. Die huis was kleine maar die tuin was echt perfect. Ik heb het veilig gemaakt voor Norman, (mijn rescue greyhound) hij was steroid verslaafd, en echt bang. Maar over tijd komt hij goed, en hij heeft en mooi tuin om binnen te spelen.

Merlin, morgan, meusli, en munchkin, mijn rescue katten waar ook echt blij mee.

Dangerous brian die polekat X fret was ook meteen huis.

Oh en die kindjes vond het ook geweldig.

ik heb en baan gevonden twee avond per week en een dagje, maar dat was niet genoeg mijn kindjes waar in school en die oma en opa woont ook in die beurt zo wat deed ik met mijn tijd.

Ik heb begonnen met verkopen op die markt, van hobbie spullen om geld te maken voor die CATS PROTECTION LEAGUE. en over een paar maanden begon ik met wilde katten, ik ga buiten met een trap/kooi, borderij katten pakken, en naar die dierenarts brengen, operatie, geen ballen meer, of geen kittens meer. helpt gewoon.

Af en toe moet ik katten van die straat nemen en verhuizen langsam, eerste tame en gezond maken. Die CPL heb kat opvang kooien in mij tuintje gebouwed. En ik krijgt voedsel en medicijn voor.

Maar op een dagje in werk en mooi vrouw binnen kwam (ik werkt in een kroeg/restaurant). Buiten stond een bmw convertable en zij was echt rijk.
Ik heb een probleem zeg ze, met mijn cat cleopatra, en ik zoek een nieuwe familie voor haar omdat zij kan niet meer bij mij blijven. Zo ik heb een afspraak gemaakt voor later in die dag.

Ik was naar haar mooi huis en ik heb kennis gemaakt met cleo. Zij was een birman puss, met een mooi lange stamboom, zij heb die vrouw boven die duizend pond gekost als een kleintje. En zij was echt een koningin.
Acht jaar oud was ze dan, en zij heb haar van zes maand oud gehad.

Die puss heeft lang haar, en heb nooit geen borstal gezien, als je haar probeert te pakken zij was meteen weg, en erg aggressief, omdat die klouten deed haar pijn. Waarom wil jij nu zo een mooi cat weg doen vraagt ik. Nou zeg die vrouw, die probleem is dat ik heb een niuwe bankstel en die kleur van die kat past niet meer met die woon kamer.

IK heb cleo meteen gepakt en haar spullen en die vrouw gevraagt om een handtekening op die adopteren papieren te zetten. Dan was ik meteen naar huis, anders mischien zij ik echt iets verkeerd.

Cleo was meteen met een schaar en borstal bijna kaal gemaakt, en ik heb over zes maanden hard gewerkt om haar normaal te maken. Zij heb geleeft op mineral water en tonijn. Bij mij heb ze gewoon hills katten voor brokkies en kraan water. En langsam zij leert om normaal katten dingens te doen eindelijk was zij een puss, buiten spelen, en knuffelen. Van een tijger tot een liefe meisje.

Dan op haar dertiende jaar, zij beslist om buiten te blijven, alleen s,nachts binnen te komen, dan een nacht ik heb haar binnen gebracht, zij heb water gehad dan slaapt ze. Ik was vroeg wakker kon niet slapen, ik heb koffie gepakt en was lekker in de woonkamer op die bank, cleo sprong en zou lekker knuffelen, zij slapt nog op mij knee, dan heb zij afscheid genoemen. Cleo was niet meer. Maar zij overleefd een liefe puss, en ik zou haar nooit vergeten.

Bedankt voor het liefde cleopatra, en in memorium voor alle opvang dieren dat heb die kansen niet gehad om een normaal leven te volgen.
little dragons are cool
and border collies are weird
Afbeelding
http://www.littledragons.nl

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » ma jul 10, 2006 5:05 am

Oh Liz,wat super dat jij je ook om de verschoppelingetjes van deze aarde bekommerde in die tijd.

Wat zal Cleopatra er verwaarloosd uitgezien hebben toen je haar voor het eerst ontmoete.
Ik kan me voorstellen dat je moeite had om je mond te houden toen deze rijke 'dame' haar rede bekend maakte voor het wegdoen van Cleo.

Het is zulk dankbaar werk om van een verwaarloosd en angstig dier heel langzaam het vertrouwen te winnen en heel voorzichtig een band op te bouwen.
Ik ben blij dat ze in de 5 jaar dat ze bij jou leefde toch nog heeft mogen proeven van liefde en genegenheid van de mens.
Hoe lang geleden gebeurde dit?
Nog heel veel sterkt Liz en Cleo,rust zacht meisje.Na een leventje van verwaarlozing (ook al kreeg je het duurste eten wat er was) was er voor jou de juiste mens op de juiste plaats.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » ma jul 10, 2006 6:47 am

Zo dan Liz, jij bent een heel bijzonder mens hoor als je zo verwaarloosd dier van een rijke stinkerd kunt redden die nog geen borstel in de hand heeft gehad en een dier weg doet omdat ie niet meer kleurt bij het meubelair........wat een muts :evil:

Kan me voorstellen dat Cleo een bijzonder meisje voor jou is geweest.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » ma jul 10, 2006 6:49 am

Geweldig wat je deed , je bekommeren om de dieren die geen huis
hadden.....
En wat zal Cleo blij zijn geweest, eindelijk verlost van die vacht die
nooit verzorgt was.....
Duur eten, een mooi huis.......maar geen liefde en verzorging!!!!

Het is zo mooi om het vertrouwen van een dier te winnen en je krijgt
er zoveel voor terug......

Heel veel sterkte nog met het verlies van lieve Cleo

Cleo rust zacht lieve poes en gelukkig heb je nog de laatste 5 jaar
mogen genieten van een lief baasje die WEL OM JOU GAF.....
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
liz
Berichten: 51
Lid geworden op: zo jul 09, 2006 12:08 am

Bericht door liz » ma jul 10, 2006 7:41 am

Cleo was overleden 10 jaar terug op die 10 julie. En zij was echt een bijzonder meid. Ik weet dat het was lang geleden, maar cora heeft dit forum gemaakt omdat onze dieren kunnen leven in onze hart.

En cleo heeft echt en luxe maar hard leven gehad. Haar verhaaltje is echt bijzonder.

En vroeg vanochtend ik was wakker gemaakt, kon niet meer slapen, ik heb geen katten meer maar als je voeld en kat op je bed, zit je om te denken. Zo cleo jij bent nog steeds echt een liefe puss

En ik zal haar nooit vergeten. Ik heb veel dieren bij mij met verhaaltjes gehad, maar dit was voor mij echt anders, mensen met zoveel geld en geen liefde, heb wel veel gemist.

Ik ben echt rijk met liefde, en dat zal ik niet wisselen, voor geld, nooit, het is waardeloos wat ik heb gehad. En wat ik nu heb, als een dier je echt vertrouwed, dan is dat voor mij meer dan genoeg.

Een diertje zou jij echt grenseloos puur LOVE geven. Het maakt niets uit hoe je uitziet, heb geld of niet, slim of niet slim. Het dier ziet alleen wat je voelt, en wat jij doet, en houdt van je puur en simpel. zonder complicaties, en het vraagt niets terug.
little dragons are cool
and border collies are weird
Afbeelding
http://www.littledragons.nl

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » ma jul 10, 2006 8:05 am

Mooi verwoord Liz, dus als ik het goed begrijp is Cleo vandaag 10 jaar geleden bij jou op schoot ingeslapen?

Het is zoals je zegt......al is het 10 jaar geleden, je liefde vergeet je niet, je liefde voor de maatjes die je hebt mogen hebben in je leven.......rust zacht lieve Cleo.........fijn dat je je vrouwtje vanmorgen hebt wakker gemaakt.........
Afbeelding

Gebruikersavatar
liz
Berichten: 51
Lid geworden op: zo jul 09, 2006 12:08 am

Bericht door liz » ma jul 10, 2006 8:15 am

echt en mooi forum hebben cora. echt een goede doel. en thanks voor die kind words.
little dragons are cool
and border collies are weird
Afbeelding
http://www.littledragons.nl

Gebruikersavatar
Corin@
Berichten: 658
Lid geworden op: di mei 02, 2006 11:03 am

Bericht door Corin@ » ma jul 10, 2006 10:28 am

Wat een ontroerend verhaal en inderdaad ook al is het 10 jaar geleden, vergeten doe je ze nooit :wink:
Groetjes van Corin@
Afbeelding

Gebruikersavatar
liz
Berichten: 51
Lid geworden op: zo jul 09, 2006 12:08 am

Bericht door liz » ma jul 10, 2006 12:45 pm

vergeten doe je nooit, maar nu in plaats van verdriet, zit ik met mijn kindjes en ron om te herinneren, hoe eigenwijs, moelijk, en schattig zij was. En lachen over die gooie tijden wij heb met har samen gehad.
little dragons are cool
and border collies are weird
Afbeelding
http://www.littledragons.nl

Lisa
Berichten: 43
Lid geworden op: do jun 22, 2006 10:27 am

Bericht door Lisa » wo jul 12, 2006 8:30 am

Wat heb je dat mooi opgeschreven zeg, heel ontroerend!
Afbeelding

Gebruikersavatar
liz
Berichten: 51
Lid geworden op: zo jul 09, 2006 12:08 am

Bericht door liz » wo jul 12, 2006 8:44 am

thanks lisa. ik probeer om nederlands te oefenen. en het is echt bijzonder voor mij. Ik heb dieren mijn hel leven gehad, en ze zit veel op de anderen kant van het regenboog. Van mij. Maar zo ver weg is het niet.
little dragons are cool
and border collies are weird
Afbeelding
http://www.littledragons.nl

Plaats reactie