Draco

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Draco

Bericht door desiree » do okt 27, 2005 6:10 am

Toen we Draco opnamen wisten we al dat het zeer slecht met hem ging, zijn bekkie was kapot door de stress hij at niets en was van groen naar bruin toe verkleurd.

We zijn nadat we hem 2 weken in huis hadden met hem naar Marja Kik gegaan, ze vertelde ons dat het eigenlijk al gedane zaken was. En dat hij beter ingeslapen kon worden. Martijn en ik konden hier niet aan toegeven en hebben gevraagd of er nog een manier was om hem te redden. Die was er ook gelukkig, maar.... die vergde heel veel tijd en geduld en natuurlijk mazzel. Hij kreeg een shot en we kregen medicijnen naar huis zowel om in zijn bekkie te spuiten als om te injecteren. Tevens zij ze dat we moesten proberen hem te gaan dwangvoeren. En als het niet lukte 1 uurtje wachten en weer proberen. Zo gezegt zo gedaan. Hij hield het binnen, vanuit het niets knapte hij een beetje op een kreeg wat kleur terug. Een flinke opluchting voor zowel mij als voor martijn en marja kik. Helaas na 9 dagen storte hij volledig in, Marja Kik raadde mij aan gewoon door te gaan met alles. Vorige week zijn we weer met hem naar Marja Kik gegaan omdat hij alles uitspuugde en het geen wat er in blijf kwam er meteen weer uit. We kregen de opdracht te stoppen met eten geven en hem en zijn maagje even een beetje rust te gunnen. Na 3 dagen begon hij te spugen, het begon met gelige slijm daarna werd het gele meer rood. Er bleek bloed in te zitten vermoedelijk door het overgeven in zijn maag overstuur geraakt. We zouden vandaag terug gaan naar Marja Kik om even na te laten kijken en voor een check up. Helaas is dit te laat geweest. Gisteravond zag ik dat hij van zijn tak af viel er weer op klom en er weer afviel. Dit heb ik een half uurtje aan gekeken, heb hem vervolgens gepakt en bij mij gestoken onder mijn trui voor de warmte. Ondanks dat hijonder de warmte lamp zat voelde hij ijskoud aan ik hoopte door hem op te warmen dat het beter zou gaan. Langzaam aan voelde ik hem weg zakken en voelde in zijn pootjes slapper worden. Ik haalde hem te voorschijn en zag dat het over was.

Draco is gisteravond om 23:18 helaas overleden. De stress bij zijn vorige eigenaar is hem fataal geworden. We hebben een aantal maanden van hem mogen genieten en ondanks zijn toestand kwam hij telkens naar de ramen toe met zo een blik van "ik wil er eventjes uit mag dat"

We hebben ons best gedaan, maar het mocht helaas niet baten.

Lieve draak rust zacht.

Onze andere wateragaam Draca, is steeds aan het zoeken naar haar slaapmaatje. Ze zaten al vanaf het begin samen. Draca komt bij de zelfde eigenaar vandaan als draco. Zij mankeerd helemaal niks gelukkig.


Hier een foto van Draco, ongeveer 2 weken geleden gemaakt. Met zijn beroemde blik.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » do okt 27, 2005 6:20 am

Heel veel sterkte Desiree.
Wat moet dit een enorme leegte achterlaten als je van te voren zo aan het zorgen geweest bent.Ik ben blij voor Draco dat hij toch nog een paar maanden heeft mogen genieten van jou liefde en goede zorgen.

Draco,rust zacht jochie.:(
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » do okt 27, 2005 7:03 am

AAh Dees wat sneu, sluit me helemaal bij Marion aan.....meer dan zorgen en liefde geven kunnen we in dit soort gevallen niet.....je hebt je best gedaan........rust maar lekker Draco, naamgenootje van mijn overleden baardjesmoeder.......sterkte Dees en Martijn!
Afbeelding

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Bericht door desiree » do okt 27, 2005 8:21 am

bedankt beide :cry:

Het laat inderdaad een leegte achter en heel veel rust. Ik was konstant met hem bezig. Zelfs zo erg dat Martijn met enige regelmaat zei dat ik te veel bezig was met hem. Ik maakte me zorgen en hoopte zo erg dat hij volledig op zou knappen.

Ondanks dat hij veel tijd en heel erg veel geld heeft gekost heb ik er vooralsnog geen spijt van. In die kleine 3 maanden dat hij bij ons is geweest zijn we ons heel erg aan hem gaan hechten. Het was het zorgenkindje.

Zelfs Martijn was zich aan hem gaan hechten ondanks dat zijn hart bij de slangen ligt. Dat zegt wel wat over het gevoel dat we beide hadden na dat hij was heen gegaan. Nu nog schiet ik er van vol, en dat zal nog wel even blijven denk ik. Ik heb de vorige eigenaar inmiddels op de hoogte gesteld van het overlijden. Jean-Paul komt vanmiddag lang om mee te gaan naar Geldrop om hem daar in onze achtertuin te begraven.


De reden waarom ik nog steeds kontakt heb met de vorige eigenaar is omdat de situatie met Draco hem erg naar het hart stond. Hij heeft 2 maanden vast gezeten door een fout van justitie, zijn ouders hebben toen voor Draco en Draca gezorgt. Hun wisten alleen niks af van reptielen. We hebben ons best gedaan, zo zei zijn moeder. Aangezien Jean-Paul over wou stappen op luipaardgekko's en baardagamen had hij besloten om ze weg te doen naar een goed huisje. Hij heeft de Dierenbescherming gebeld en gevraagd of hun een adres wisten waar ze zeker weten goed zouden komen te zitten en alle zorg zouden krijgen die ze nodig hadden. Aangezien er door een lullige actie van de ex van een vriendin een keer de DB op de stoep stond bij me, ze vroegen zich letterlijk af waarom ze hier moesten komen kijken omdat de dieren er beter uit zagen dan in menig ander gezin en/of dierenwinkel, hebben ze mijn gegevens door gegeven. We zijn allemaal stuk voor stuk ontzettend aangeslagen over wat er gebeurd is, en tevens zijn we tegelijkertijd verbaasd hoe iemand zich zo erg kan hechten in zo een korte periode.
Afbeelding

Gebruikersavatar
remikiso
Berichten: 828
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 1:56 pm

Bericht door remikiso » do okt 27, 2005 1:34 pm

Sterkte!
Groetjes Sonja

Afbeelding

Gebruikersavatar
marleen
Berichten: 998
Lid geworden op: do okt 27, 2005 9:44 am

Bericht door marleen » vr okt 28, 2005 6:27 am

Zo te lezen heb je je best gedaaan.... maar het blijft triest , sterkte ! :(
Groetjes Marleen & Lica
Afbeelding

Yvon
Berichten: 274
Lid geworden op: vr jul 08, 2005 1:17 pm

Bericht door Yvon » vr okt 28, 2005 12:00 pm

sterkte!
groetjes Yvonne

Plaats reactie