Whoopy en Bobo

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Yvon
Berichten: 274
Lid geworden op: vr jul 08, 2005 1:17 pm

Whoopy en Bobo

Bericht door Yvon » vr jul 08, 2005 1:44 pm

Ik wil graag beginnen met Whoopy, mijn Labrador Retriever. Ik heb haar als pup voor mijn verjaardag gekregen van mijn toenmalige man Wim. Ze was een blonde labrador retriever en een verschrikkelijke deugniet. Helaas heb ik als pup ook weer afscheid van haar moeten nemen. Niet omdat ze overleden is, maar omdat ik haar herplaatst heb bij kennissen. De reden daarvoor was dat mijn man Wim plotseling was overleden op 38 jarige leeftijd en ik door al mijn verdriet EN het feit dat ik weer volledig aan het werk moest gaan om de kost te verdienen niet voor Whoopy kon zorgen. Zij was de hele dag alleen thuis en dat als pup die nog een opvoeding nodig is. Met pijn in mijn hart heb ik herplaatst bij deze kennissen, af en toe zag ik haar nog wel eens lopen in het dorp. Het deed me pijn om te zien dat ze gelukkig was bij het andere gezin, maar was daar ook heel blij om.
Een aantal maanden geleden sprak ik deze kennis en vertelde mij dat Whoopy in haar slaap op 7 jarige leeftijd is overleden. Veel te jong...........................

Nadat Whoopy er niet meer was en ik helemaal alleen in huis was heb ik 2 poezen opgehaald uit het asiel, om daar mijn liefde en aandacht aan kwijt te kunnen. Dit zijn Bibi en Bonny geworden, allebei nog kitten. Bonny werd vrij snel ziek en bleek achteraf kattenaids te hebben en overleed vrij snel. Ik heb het asiel gebeld en ik mocht een andere kat uitzoeken, dit werd Bobo ook een kitten, maar een kater. Bobo was erg schuw, was nog bang voor z'n eigen schaduw. Bibi en Bobo konden het goed wel samen vinden, want Bibi werd zwanger. Ze kreeg 3 kittens, Kismo, Boy en Baboushka. Laastgenoemde is opgehaald door een jonge meid en heeft haar Lady genoemd. Boy en Kismo zijn bij mij gebleven. Een echt gezinnetje. Toen ik een aantal jaren daarna mijn huidige man Roelof leerde kennen en hij bij mij ging samenwonen nam hij Ceasar met zich mee, Bibi vond dit blijkbaar niks, want ze is weggegaan en ik heb haar nooit weergezien of gevonden. Zo bleven alleen Bobo en zijn 2 zonen over.
Bobo is een paar maand geleden overleden, volgens de DA heeft hij een hersenbloeding gehad. Hij mocht ook maar 7 jaar worden. Ons struikelblokje.......hij liep altijd voor je voeten en likte aan je tenen.
groetjes Yvonne

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » vr jul 08, 2005 2:33 pm

Jeetje Yvonne,

je hebt al een hele geschiedenis geschreven met die maatjes van je...een mooi en aandoenlijk verhaal hoor.....


............Met pijn in mijn hart heb ik herplaatst bij deze kennissen, af en toe zag ik haar nog wel eens lopen in het dorp. Het deed me pijn om te zien dat ze gelukkig was bij het andere gezin, maar was daar ook heel blij om.............

Wat dubbel voelt dat he??

..........Een aantal maanden geleden sprak ik deze kennis en vertelde mij dat Whoopy in haar slaap op 7 jarige leeftijd is overleden. Veel te jong...........................

Was ze ziek geweest dan of plotseling? zonder aanleiding?

Het verhaal van je poezen vind ik een verhaal apart.....maar evengoed geweldig om te lezen, behalve van Bonny met katten aids.....triest..hoe kwam ze daaraan?


..........
Afbeelding

Yvon
Berichten: 274
Lid geworden op: vr jul 08, 2005 1:17 pm

Bericht door Yvon » vr jul 08, 2005 4:22 pm

Whoopy bleek een beetje van het zwakke geslacht te zijn om het maar zo te verwoorden. Ze is tijdens haar leventje veelvuldig ziek geweest, weet alleen niet precies wat ze allemaal gehad heeft. Maar dat ze zo jong overleed is toch zonder aanleiding geweest, op dat moment mankeerde ze verder niks. Het heeft gewoon niet mogen zijn.................

Tja, hoe komt Bonny aan kattenaids? naar mijn idee via het asiel want bij mij is ze in die korte periode nog niet buiten geweest, ze moest eerst maar is binnen wennen. Het asiel was ook heel blij met de melding en hebben de overige katten wel gekontroleerd (zeggen ze in ieder geval) en vonden het heel sneu voor mij dat ze zo snel al was overleden, vandaar dat ik een andere mocht uitkiezen, zonder kosten te betalen.
groetjes Yvonne

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » vr jul 08, 2005 4:45 pm

heb je ook foto's van je poezenmaatjes en van Bonny ?
Afbeelding

Yvon
Berichten: 274
Lid geworden op: vr jul 08, 2005 1:17 pm

Bericht door Yvon » vr jul 08, 2005 5:49 pm

ja maar niet digitaal, die hadden we toen nog niet, ik zal ze wel is inscannen en plaatsen
groetjes Yvonne

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » vr jul 08, 2005 10:44 pm

moet je doen, zij horen er ook bij......
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joke
Berichten: 39
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:48 pm

Bericht door Joke » zo jul 10, 2005 11:49 am

Wat een hoop verliezen in korte tijd, Yvon.

Dat lijkt me ook hartstikke zwaar allemaal.
Ik ken mensen die dan niet eens meer aan dieren willen beginnen.

Yvon
Berichten: 274
Lid geworden op: vr jul 08, 2005 1:17 pm

Bericht door Yvon » ma jul 11, 2005 7:24 pm

jawel hoor, want dieren geven je zoveel liefde, dieren houden onvoorwaardelijk van je en dat geeft je zoveel kracht in moeilijke perioden, ik zou echt niet meer zonder ze kunnen :(
groetjes Yvonne

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » ma jul 11, 2005 8:03 pm

Ik zou ook niet zonder willen , kunnen niet eens.....

Als ik thuis kom van boodschappen doen of van mijn werk, er is altijd een propeller die me begroet....heerlijk.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joke
Berichten: 39
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:48 pm

Bericht door Joke » di jul 12, 2005 11:07 am

Ja, dat is ook heerlijk, die totale overgave van die beestjes!

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Bericht door dierenkunst » do jul 14, 2005 1:58 pm

Hoi Yvonne,
Tjonge, wat een verhaal. Je hebt het zeker niet makkelijk gehad zeg, die periode in je leven. Ja, dieren zijn dan erg belangrijk om je leven en je verdriet mee te delen.
groetjes, Nel
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Yvon
Berichten: 274
Lid geworden op: vr jul 08, 2005 1:17 pm

Bericht door Yvon » do jul 14, 2005 7:09 pm

precies, en nu gaat het allemaal weer gelukkig voorspoedig en ben ik nu weer een aantal jaren gelukkig met mijn man Roelof en onze honden Ceasar, Casper en Chica en we hebben Boy en Kismo nog. :)
groetjes Yvonne

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Bericht door desiree » vr jul 15, 2005 11:15 pm

Yvon schreef:jawel hoor, want dieren geven je zoveel liefde, dieren houden onvoorwaardelijk van je en dat geeft je zoveel kracht in moeilijke perioden, ik zou echt niet meer zonder ze kunnen :(


dat weet ik als geen ander (cora weet wel waar ik het over heb)

maar jeetje zeg zoveel verlies

btw kattenaids kan ook komen door middel van vuile kattenbakken of een vechtpartij (als er een kat met aids tussen gezeten heeft dan)
dierasiels zijn VERPLCHT binnengebrachte dieren te controleren op ziektes en tot dat de uitslag bekend is mogen ze onder geen beding bij andere katten geplaatst worden laat staan bij andere mensen zonder dat deze er van op de hoogte zijn beetje slordig van het asiel zelf
Afbeelding

Gebruikersavatar
Joke
Berichten: 39
Lid geworden op: do jun 16, 2005 4:48 pm

Bericht door Joke » zo jul 17, 2005 6:21 pm

desiree schreef:
Yvon schreef:jawel hoor, want dieren geven je zoveel liefde, dieren houden onvoorwaardelijk van je en dat geeft je zoveel kracht in moeilijke perioden, ik zou echt niet meer zonder ze kunnen :(


dat weet ik als geen ander (cora weet wel waar ik het over heb)

maar jeetje zeg zoveel verlies

btw kattenaids kan ook komen door middel van vuile kattenbakken of een vechtpartij (als er een kat met aids tussen gezeten heeft dan)
dierasiels zijn VERPLCHT binnengebrachte dieren te controleren op ziektes en tot dat de uitslag bekend is mogen ze onder geen beding bij andere katten geplaatst worden laat staan bij andere mensen zonder dat deze er van op de hoogte zijn beetje slordig van het asiel zelf


jA, MAAR DAT hoeft niet.

Ik heb zelf ook een katje verloren aan k.aids.
Bleef ook heel erg achter in de groei, het was een miniatuurtje.
Dit beestje had het vanuit het nest al bij zich.

De fokster was een goeie.

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Bericht door desiree » zo jul 17, 2005 7:47 pm

hoe kan dat nou

je kan k. aids niet uit het niets krijgen namelijk :?
Afbeelding

Plaats reactie