Binky

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Andariel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr jun 24, 2005 2:50 pm

Binky

Bericht door Andariel » vr jun 24, 2005 3:30 pm

Ik weet niet zeker of ik mijn verhaal wel mag plaatsen..

Binky

Ongeveer 2 jaar geleden ging ik eigenlijk zomaar voor mn lol kijken in de dierenwinkel. Bij de cavia's nam ik altijd even de tijd omdat dat een van mijn lievelingsdieren was. Meteen viel Binky mij op. Hij zat in een hoekje. Heel zielig vond ik. Toen ik mijn moeder haalde mocht ik hem zelfs even vasthouden. Hij was heel rustig.. De volgende dag zijn we weer naar de dierenwinkel gegaan en hebben we hem meegenomen. Een aantal maanden later gingen we naar de dierenarts om zijn nageltjes te laten knippen. Maar dat kwam er even niet van.. Het bleek dat zijn blaas niet in orde was. Nouja daar hebben we dus een paar keer voor moeten terug komen. Toen de vakantie begon werd hij steeds rustiger, wij dachten dat dat door het weer kwam. Toen ik op school zat (en mijn moeder gelukkig thuis was!) kreeg Binky het heel benauwd. Mijn moeder is snel met hem naar de dierenarts geweest en kreeg medicijnen. Omdat het vakantie was en alles weer goed bleek te gaan met Binky besloot ik maar een paar dagen bij mijn oma te gaan slapen. Op de tweede dag stond mijn moeder plotseling voor de deur. Ik schrok me rot en eigenlijk zag ik het al aankomen. Het ging heel slecht met Binky... Hij had heel veel moeite met ademen en kon amper meer bewegen. We zijn heel snel naar de dierenarts gegaan. Hij is in mijn armen lekker gaan slapen. Omdat Binky eigenlijk heel veel troost was geweest voor mij (in die tijd heeft een goede vriend zelfmoord gepleegt...) wilde ik hem niet zoals alle andere hamster en muizen in de tuin begraven. We hebben hem laten cremeren (als ik het goed schrijf). En het is echt heel moeilijk om hem die oven in te zien gaan.. Ik heb die komende paar weken bijna niks anders gedaan dan gehuilt. Zijn as heb ik altijd nog bij me, ook heb ik zijn medicijnen, een lokje van zijn haar en zijn liksteen nog hier. Bijna nog elke dag denk ik aan hem. Ik vind het onwijs erg dat hij maar 1,5 jaar oud is geworden. Hij verdiende het niet. Maar hij verdiende het ook zeker niet om nog langer te lijden.

Hier wat foto's van Binky..

Afbeelding

Afbeelding

Laura

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Bericht door desiree » vr jun 24, 2005 5:43 pm

ach jeetje meissie toch :(

wat erg zeg, gelukkig heb je wel aan je lieveling gedacht heel veel kinderen (lees mensen ) doen dat nog steeds niet
heel veel sterkte alsnog ookal is het al zolang geleden
wees blij dat je nog iets van je stoere bink(y) bij je hebt :cry:
wees er ontzettend zuinig op meid :wink:

en je had het goed geschreven hoor wijffie :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » vr jun 24, 2005 8:48 pm

Waarom zou jij je verhaal niet mogen plaatsen????

Hier mag iedereen die een maatje verloren is zijn of haar verhaal plaatsen, ze verdienen het om te worden herdacht en niet te worden vergeten.....

Het is inderdaad jammer dat hij niet oud is geworden maar als ik de foto's zo zie weet ie wel dat er vreselijk veel van hem gehouden is.

En wees maar zuinig op de dingetjes die je nog hebt van hem.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » za jun 25, 2005 5:51 am

Ik denk dat Binky vanaf het begin al een heel ziek caafje was wat het allerliefste bazinnetje gehad heeft wat hij treffen kon.
Hoe gemakkelijk had hij niet in een ander gezin terecht kunnen komen waar hij minder kansen had gehad omdat de signalen van zijn kwalen niet herkent zouden worden of omdat de dierenarts zo duur was.
Jullie hebben Binky een geweldig leventje gegeven en het is jammer dat het maar zo kort heeft mogen duren.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Andariel
Berichten: 6
Lid geworden op: vr jun 24, 2005 2:50 pm

Bericht door Andariel » za jun 25, 2005 8:11 am

aslan schreef:Ik denk dat Binky vanaf het begin al een heel ziek caafje was wat het allerliefste bazinnetje gehad heeft wat hij treffen kon.
Hoe gemakkelijk had hij niet in een ander gezin terecht kunnen komen waar hij minder kansen had gehad omdat de signalen van zijn kwalen niet herkent zouden worden of omdat de dierenarts zo duur was.
Jullie hebben Binky een geweldig leventje gegeven en het is jammer dat het maar zo kort heeft mogen duren.


Ja, ik denk ook dat hij vanaf het begin al ziek was. We hebben ongeveer 300 euro in totaal uitgegeven voor hem..

In het begin voelde ik me een hele tijd schuldig omdat cavia's ook ziek konden worden van te weinig aandacht en beweging en dat was juist waar ik de laatste paar weken niet heel veel tijd voor had.....

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » za jun 25, 2005 8:25 am

Je hoeft je niet schuldig te voelen meisie,Binky was al vanaf het begin erg ziek toen hij zo achteraan in de dierenwinkel lag.

Juist omdat hij zoveel aandacht gekregen heeft in het begin heeft hij het langer volgehouden als dat eigenlijk zijn bedoeling was.Bij een ander gezin had hij het al veel eerder opgegeven.
Hij heeft al zijn kwalen zolang doorstaan omdat hij zoveel van je hield maar zijn ziektebeeld was uiteindelijk toch sterker.

Je was voor Binky een bazinnetje uit duizenden en menig huisdier zou jou graag als baasje hebben. :wink:
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za jun 25, 2005 11:49 am

daar heb ik niks aan toe te voegen !!
Afbeelding

Plaats reactie