Ei van Columbus !

Hier kun je foto's en verhalen kwijt over je maatjes die je vandaag de dag, iedere dag, begroeten.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Ei van Columbus !

Bericht door annet » do jan 22, 2009 11:32 pm

In mei 2006 kwam Opa Freggel aan met het vliegtuig op Zaventem en kwam uit die vliegtuigbench alsof hij het iedere dag deed.
Hij ging mee naar huis en kwam middenin de verbouwing van mijn nieuwe huis terecht. Hij reisde dus heel veel van het ene naar het andere (rommelige, gesloopte, herbouwde) huis. Ook dat vond hij heel normaal. Als hij maar bij je is, dan gaot allus goedkom'n. Afbeelding

Dan zou je zeggen dat zo'n hondje dat zó ontzettend graag bij je is, alles van je aan wil nemen. Eh ja, als het maar lekkers is ja ! Afbeelding
Maar ik bedoel eigenlijk als je zo'n ouwetje aan het opvoeden bent. En het netjes volgens de heersende regeltjes doet, positief dus en de clicker aanleert en dat ouwetje razend enthousiast is. Geen probleem toch ? Baasje gemotiveerd, hond gemotiveerd, alles is hem aan te leren.

Toch ? Afbeelding

Eerst wennen aan zijn nieuwe naam (want hij heette in Spanje in het asiel Blacky terwijl ik kon zien dat hijzelf die naam niet uitgekozen zou hebben), netjes aangelijnd blijven tot hij iedere keer als een jekko terug kwam sjezen om een beloning in ontvangst te nemen. Ja hoor, na 2 weken was het zover. Opa mocht voor het eerst los en deed het supernetjes.
Wat was ik weer trots op die ouwe, die ondertussen nog veel meer had geleerd.
Hij kon netjes wachten voor een deur, netjes wachten voor zijn eten, hij liet zich afdrogen zonder de handdoek te willen vermoorden, hij nam zijn beloning netjes uit de hand (meestal haha) in plaats van je hand in zijn bek te laten verdwijnen om het voertje tegen zijn huig aan te voelen of zo. Afbeelding

Maar Opa Freggel is ook heel gewiekst en supersupersupersnel als het met eten te maken heeft.... vooral iets 'eetbaars' dat op straat ligt. Dat varieert bij hem van een papieren zakdoekje, sierappeltje, kattendrol, mensendrol Afbeelding ,paardevijg, lolly-, ijsstokje, paddestoel, eikeltjes, konijnenkeutels en ga zo maar door.
'O', dacht het vrouwtje, 'maar dat gaan we netjes ruilen natuurlijk !'
'Natuuuuurlijk NIET', dacht Opa Freggel en hield zijn kaken stijf op elkaar. Geen vinger tussen te krikken, wat Opa in zijn bek heeft dat houdt hij in zijn bek. Daar kan dit vrouwtje niets meer aan doen.... Zelfs niet na 4 gebitsbehandelingen, waarbij ze helaas in totaal 6 kiezen, 3 hoektanden en 2 snijtanden hebben verwijderd omdat alles rot was. Afbeelding

Ook heeft hij een keer de hondenuitlaat een half uur naar hem laten zoeken, omdat hij iets, ik wil niet eens weten wát, in het bos gevonden had. Die hond heeft echt een carriere gemist, hij had speurhond moeten zijn. Hij ruikt smerige, maar voor hem eetbare zaken van heeeeeel ver.... Afbeelding
Gelukkig kan het vrouwtje tegenwoordig (meestal) precies zien wanneer er zo'n smerige, maar ver weg luchtje in zijn snuit komt aanwaaien en kan hem terugroepen. Maar het blijft enorm opletten geblazen.
Nou ja, in het bos gaat het eigenlijk best goed (met arendsogen Opa in de smiezen houden, maar dat hoort erbij). Afbeelding

Maar in de wijk wandelen, wat een crime zeg ! Dan merk je pas wat mensen allemaal op de grond gooien en hoeveel kattedrollen er tussen de struiken liggen. Afbeelding
En het vrouwtje loopt dus regelmatig knarsetandend door te lopen, terwijl hij weer heel vergenoegd iets naar binnen zit te kanen waarvan ik weer niet wil weten wat dát nou weer is.......

En toen...... ineens....... het Ei van Columbus ! Afbeelding

Over die Berg en Mohammed enzo. Over niet sterk zijn, maar slim. De kat op het spek binden. Lood en oud ijzer. Mond vol tanden. Appel en ei. Spek en bonen.

Al deze uitspraken heeft vrouwtje gebundeld en nu loopt Opa door de wijk heen en taalt niet meer naar die kattedrollen, snoeppapiertjes, halve vieze boterhammen enz. enz. Echt waar, niet gelogen ! Vrouwtje loopt nog steeds langs dezelfde heerlijkheden, maar Opa Freggel loopt er zo snel mogelijk langs. Hij piest en hij poept en verder loopt hij alleen maar vooruit, vooruit, vooruit.






Want Opa Freggel wil zo snel mogelijk thuis zijn.









Want als hij thuis is...... kan eindelijk dat grote pensstaafje dat hij in zijn bek heeft, opgegeten worden ! Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Ei van Columbus !

Bericht door Cora » vr jan 23, 2009 8:46 am

HA geweldige uitvinding.....pens above all! icon_e_biggrin

Hij houd dat staafje echt vast tot aan huis?
Hoe kom je erop!? icon_e_biggrin
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Ei van Columbus !

Bericht door Aslan » vr jan 23, 2009 8:53 am

Geweldig!!!!!!!!! Wat een goede oplossing. icon_lol
De oplossing voor onze "probleemhondjes" uit verweggiestan zijn vaak even doeltreffend als eenvouwdig. icon_cool
Ben er sinds kort achter dat Aslan niet zo zeer bang is voor het geluid van vuurwerk en onweer maar dat de lichtflitsen hem uit zijn doen brengen.
Als het nu begint te lichten doe ik het licht aan en dan wordt mi jn grote kanjer weer zo mak als een lammetje.


Je hebt een leuke manier van schrijven Annet.Misschien is er voor jou ook een toekomst als schrijfster weggelegd?
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Plaats reactie