Met Dawn naar de DA... :? :?

Hier kun je foto's en verhalen kwijt over je maatjes die je vandaag de dag, iedere dag, begroeten.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Tha_Niekje
Berichten: 23
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 12:17 pm

Met Dawn naar de DA... :? :?

Bericht door Tha_Niekje » vr aug 12, 2005 6:14 pm

Zo, vandaag even een behoorlijke schrik gehad...
Zat zonet rond 17.00 uur achter de comp, hoor ik in een keer mijn kat Dawn langs komen, helemaal zwaar ademend en ze hoeste/nieste slijm op... HAar even goed bekeken was haar koppie helemaal opgezet rondom haar neus en bekkie... zag er gewoon niet lekker uit...
Ik behoorlijk in de stress... Mijn ouders zijn op het moment op vakantie, dus ik moest wat regelen om naar de Dierenarts te kunnen... Eerst een vriendin van mijn moeder gebeld, die nam niet op, dus vervolgens naar mijn tante gebeld, die nam gelukkig wel op. Die heeft contact op genomen met haar DA en het spreekuur was om 18.30 uur, dus spraken we af dat ze mij om 18.15 uur op zou halen.
Eerst het reismandje van zolder gevist en in de kamer neer gezet. Dawn bleef maar niesend en hoesten door de kamer sjouwen, dus had haar maar vast in het reismandje opgesloten... Het was ondertussen 17.30 uur, maar gelukkig werd Dawnie daarin rustiger en ging het ook alweer iets beter met dat slijm...
Mijn tante was hier op tijd en we waren de eerste op het spreekuur. Iets voor half 7 konden we naar binnen. De DA zag een angel van een bij die in d'r neus van Dawnie zat, deze zat haar luchtbuisjes toch wat in de weg met als gevolg dat ze dus ook zwaarder ging ademen, dat slijm los kwam en ook haar hele neus opzette... Nadat ze die angel verwijdert heeft, kreeg Dawnie nog een spuitje zodat het wat sneller zou afzakken en luisterde ze nog even naar Dawnie's longen, om te controlleren of dat nu weer beter ging...
Eigenlijk konden we binnen een kwartiertje weer terug, waren Dawnie en ik wel heel blij mee... Toen we naar buiten liepen waren we ook blij dat we zo vroeg waren, want ondertussen zat de wachtkamer al behoorlijk vol...

Ondertussen zakt het al langzaam af... maar Dawnie is gelukkig weer rustig... Pff wat een schrik was dat zeg... behoorlijk in de stress gezeten net... Heb ook nog even een foto gemaakt van hoe het eruit zag toen ik het net zag:
Afbeelding

Dit was toen we terug waren van de DA:
Afbeelding

En even twee foto's hoe ze er normaal uit ziet (met haar smalle koppie ;))
Afbeelding
Afbeelding

Maar goed, ze ligt nu weer lekker te slapen en heeft er geen last meer van, en dat dikke zal snel wel afzakken!!! ;)

=x= Aniek

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » vr aug 12, 2005 9:53 pm

Tjeetje dat is zeker schrikken zeg, benauwdheid is wel zo ellendig....en dan een bijenprik......in je neus...je moet er niet aan denken......maar ze ziet er alweer een stuk knapper uit zeg !!

Mooie plaatjes trouwens die van de slankeneuzenpoes.... :D

Maar ja dat is dan ook je uit de kluiten gewassen hobby he??

lekker slapen voor strakkies en met je poes komt het wel goed !! :wink:
Afbeelding

Tha_Niekje
Berichten: 23
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 12:17 pm

Bericht door Tha_Niekje » za aug 13, 2005 10:01 am

Ja, ze heeft lekker geslapen vannacht en rende vanochtend weer lekker door de tuin (hoop niet weer achter een bij aan :roll: ;))

Ja, die slankeneuzepoes foto's heb ik laatst gemaakt in een fotoshoot van haar... ze wil nog wel eens mooi poseren daarvoor ;)

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za aug 13, 2005 4:12 pm

Denk dat ze dat toch wel afgeleerd heeft? dat bijen jagen???
Anders zou ik haar ezeltje noemen...... :wink:
Afbeelding

Yvon
Berichten: 274
Lid geworden op: vr jul 08, 2005 1:17 pm

Bericht door Yvon » za aug 13, 2005 5:26 pm

nou gelukkig maar dat alles goed is afgelopen met Dawn

enne....

mooie fotoshoot hoor!
groetjes Yvonne

Tha_Niekje
Berichten: 23
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 12:17 pm

Bericht door Tha_Niekje » za aug 13, 2005 10:21 pm

ja, ben nu weer helemaal rustig... Dawnie's koppie heeft weer bijna normaal formaat ;)

Afbeelding
Nog een schattige foto van Dawn die ik afgelopen woensdag nog had gemaakt toen we bij mij thuis met een stel vriendinnen een filmavond hadden ;)

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » zo aug 14, 2005 8:33 am

Lees dit nu pas. :oops:
Ach gossie,die arme Dawnie met dat opgezette snoetje. :(
Ben blij dat ze nu weer wat beter is maar wat kun je je machteloos voeken he?
En wat kan de tijd lang duren in zo'n situatie,
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo aug 14, 2005 9:25 am

aan de champagne??? :D

lekker dier !
Afbeelding

Tha_Niekje
Berichten: 23
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 12:17 pm

Bericht door Tha_Niekje » ma aug 15, 2005 10:10 am

aslan schreef:Ben blij dat ze nu weer wat beter is maar wat kun je je machteloos voeken he?
En wat kan de tijd lang duren in zo'n situatie,


De tijd duurt zeker lang, ik moest eerst nog 3 kwartier op m'n tante wachten voordat we naar de DA konden

corakoops schreef:aan de champagne??? :D

Ja, Dawnie was heerlijk aan de champagne :P :P :D
(ze kijkt ook al niet meer helder uit haar oogjes op die foto ;)[/quote]

Plaats reactie