Troost uit het verzorgen van mijn dieren

Wat gaf jou het meest troost?

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
marion
Berichten: 393
Lid geworden op: di jun 14, 2005 9:13 pm

Troost uit het verzorgen van mijn dieren

Bericht door marion » di jun 14, 2005 9:31 pm

Ik weet zeker dat ik zonder mijn dieren de moeilijke tijden die ik binnen mijn gezin heb meegemaakt niet zonder kleerscheuren doorgekomen zou zijn. Al die jaren heb ik me vast kunnen houden aan het verzorgen van mijn dieren, daar putte ik troost uit. Ze zeggen wel niets terug, maar dat was mijn doel in mijn leven, vooral als ik het moeilijk had.
Als ik het even niet meer zag zitten en erover dacht om weg te gaan, bedacht ik dat ik de vele terrariums niet mee kon nemen, en bleef ik.
En het heeft vruchten afgeworpen.
Sinds een jaar of anderhalf gaat het gelukkig heel veel beter, er is veel veranderd. Iedereen van mijn gezin weet welke grote plaats de dieren in mijn leven innemen, en zelfs de dochters zijn er wel eens jaloers om.
Mij heeft het geholpen, en daar ben ik blij om, ik ben weer een gelukkig mens.

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » di jun 14, 2005 9:38 pm

Wat mooi Marion,
je hebt ook niet altijd woorden nodig, een blik van de dieren om je heen kan vaak meer troost geven dan een woord waar je niet op zit te wachten......al bedoelen mensen die willen troosten het vaak heel goed.

De serene stilte van het bezig zijn met je dieren geeft veel kracht en ook de mogelijkheid om na te denken, te overwegen en te besluiten......vaak pakt het voor jezelf dan goed uit...het is je eigen beslissing......

Lief dat je dit wilt delen.....dieren geven troost en wij kunnen de dieren troosten....en elkaar.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
indyana
Berichten: 32
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 1:19 pm

Bericht door indyana » wo jun 15, 2005 7:01 am

Hallo Marion,
Dit is een heel herkenbaar verhaal, bij mij is het niet anders...
Mijn dieren komen (mijn venten niet bijgerekend) op de eerste plaats,
Bijna alles loopt hier in functie van de dieren, voornamelijk de honden dan...
Groetjes,
Patricia

Plaats reactie