Ayuk is niet meer.........

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Ayuk is niet meer.........

Bericht door Cora » vr jan 15, 2010 11:53 am

Vanmorgen bericht uit Utrecht........Ayuk is afgelopen dinsdag in het bijzijn van zijn baas en gezinnetje en zijn vader rustig ingeslapen..........Ayuk was heel ziek, zie ziekenboeg, en heeft nu de rust die hij zo verlangde.........
Mijn gedachten gaan uit naar Michiel en zijn vrouw Irene en de 4 kinderen, Ayuk was een hele lieve en grote goedzak die ze heel erg zullen gaan missen...........

Lieve mensen heel veel sterkte de komende tijd........

Ayuk het gaat je goed aan de andere kant van de regenboogbrug....geef al onze maatjes die jou zijn voorgegaan een vette knuffel namens ons!

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ineke
Berichten: 1074
Lid geworden op: do jul 05, 2007 10:52 pm

Re: Ayuk is niet meer.........

Bericht door Ineke » vr jan 15, 2010 12:05 pm

Jammer dat hij het niet gered heeft,maar gelukkig dat de baasjes hoe moeilijk het ook is dan toch
voor hem de goede beslissing nemen.
Sterkte voor de baasjes en jullie Cora.
Blijft toch altijd triest zoiets,zeker als het dichtbij is.

Ayuk,rust zacht ,het ga je goed en geef onze dieren ook even een knuffel namens ons.

Ineke
Geisha
*18-08-1999-10-01-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Ayuk is niet meer.........

Bericht door Cora » vr jan 15, 2010 12:08 pm

Dank je Ineke.........zit met een dikke krop in mijn keel die niet weg geslikt kan worden en de tranen prikken.......maar ik weet dat Ayuk nu zijn rust heeft, maar je ziet aan zijn kop wat een vreselijk lieve uitstraling hij had..........en dat was ie ook..... een grote lieve goedzak........... :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ineke
Berichten: 1074
Lid geworden op: do jul 05, 2007 10:52 pm

Re: Ayuk is niet meer.........

Bericht door Ineke » vr jan 15, 2010 6:18 pm

Ik snap je helemaal hoor,als wij een bericht kregen dat er een pup van ons was overleden stond ik ook te janken.
Is logisch dat je het moeilijk hebt.
Het is toch een stukje van jezelf en je eigen hond.
Las ook dat ze gaan onderzoeken wat het nu geweest is,daar zul je wel heel benieuwd naar zijn denk ik.

Sterkte met alles.

Gr Ineke
Geisha
*18-08-1999-10-01-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Judith
Berichten: 1261
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:43 am

Re: Ayuk is niet meer.........

Bericht door Judith » vr jan 15, 2010 8:05 pm

sterkte Cora

ik ben even niet in staat om uitgebreid te reageren
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Ayuk is niet meer.........

Bericht door Aslan » za jan 16, 2010 10:15 am

Heel veel sterkte voor een ieder die Ayuk lief had.
Het is niet eerlijk dat zo'n jong dier heen moet gaan. :sad:

Wat een mooie plaat weer Cora.
Inderdaad een hele lieve uitstraling.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
whitesilverdoggy
Berichten: 2339
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 4:58 pm

Re: Ayuk is niet meer.........

Bericht door whitesilverdoggy » za jan 16, 2010 3:52 pm

cora ik wens van hier sterkte toe
hij was nog veel te jong maar goed daar wordt niet naar gevraagd.
jammer het was zo'n mooie hond.
Ayuk r.i.p.
jeanet
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Ayuk is niet meer.........

Bericht door Cora » ma feb 01, 2010 9:49 am

Gisteravond kreeg ik deze "lap tekst" van Michiel: :cry:


Hallo Cora en Jan,

Ik heb nu even tijd om te reageren. Als ik jullie mail weer lees loopt het water me over de wangen. Nooit gedacht dat Ayuk zo'n verpletterende indruk zou na laten. Hij heeft inderdaad een hele fijne tijd bij ons gehad, samen met Kimo ging ie vaak op strooptocht door de buurt als ze weer eens met z'n 2en ontsnapt waren omdat de kinderen de voordeur niet goed dicht hadden gedaan. Een keer waren ze uren weg en Ayuk was meestal de eerste die weer thuis kwam. Kimo was onafhankelijker dan Ayuk. Hij is altijd zachter geweest dan Kimo. Misschien omdat hij Kimo als baas bleef zien. Soms vochten ze om de rangorde maar Kimo weigerde zijn positie als leider af te staan. Aan de fiets was Ayuk de baas. Kimo kon hem gewoonweg niet bij houden. Wat kon die Ayuk rennen. In het begin gingen ze er allebei als een stel dollen vandoor onder luid geblaf als een echt husky span. Kimo blafte Ayuk naar zijn plaats die rechts van Kimo was. Na 2 straten was Ayuk op stoom en had Kimo het nakijken. Kimo kon AYuk tijdens de rest van de rit niet meer bijhouden en alleen door niet mee te fietsen en af en toe nou ja meer wel dan niet remmen kon ik het geweld van Ayuk een beetje in toom houden. Ze vonden het altijd fijn om samen te rennen. In het bos kon je goed zien hoe snel Ayuk was. Binnnen enkele seconden was Ayuk tien tot 15 meter verder en hij hield dan in om samen met Kimo op onderzoek uit te gaan. Samen een kuil graven in het zand en er dan om de beurt in gaan liggen. Eentje graven en de ander dook er al in. Leuk om te zien. In Frankrijk op de vele vakantie's die ze samen met ons meemaakten haalden ze ook altijd kattekwaad uit. We keken een keer bij een stel paarden en Kimo maakte een reusachtige sprong de hoogte in. Hij was met zijn neus tegen het schrikdraad gekomen. In september hadden we een nieuw recreatiepark bij ons in de buurt ontdekt. Voor het eerst durfte Ayuk echt te zwemmen omdat het water zo ondiep was dat hij met zijn poten op de bodem kon komen. We vonden het zo leuk dat hij uiteindelijk nog heeft leren zwemmen. Het was een fantastisch gezicht die 2 te zien dollen door de stinkslootjes. Kimo dan want Ayuk hield meer van schoon water. Het rollen door stinkende rommel von Ayuk weer lekkerder. Vol overgave rolde hij zich van alle kanten door grote koeien vlaaien en rottende vogeltjes. Brrrrrrrrrr. wat en lucht af en toe. Je kon roepen wat je wilde maar stoppen deed ie niet. In de tuin onder de tuinslang met warm water en hondenchampoo. Wel 2x wassen en dan nog rook je de stank. Maar de lol was te groot voor ze. Samen op konijnen jagen. Een keer hadden ze er een te pakken. Dat was geen leuk gezicht 2 honden die aan een konijn trekken. konijn in 2en en wij als een haas weg uit het bos. We zijn er nooit meer terug gegaan. r zaten een 20 tot 30 konijnen, misshien nog wel meer. Het was al enkele jaren goed gegaan maar na dit voorval vond ik het niet goed voor de honden om dat ze dan altijd op jacht zouden blijven gaan. Ook in de buurt was konijn en pluimvee niet veilig. Ze zijn altijd jagers gebleven. Kimo was al 8 weken aleen met mij lopen gewend maar ik vind dit erg saai. Hij moet binnenkort voor zijn prostaat gecontroleerd worden. Hij plast aan het einde van zijn loopjes bloed in zijn urine. De dierenarts zegt dat castratie zal helpen omdat de prostaat dan niet meer dikker word. Het is een oudemannen kwaal. Ik hoop dat het allemaal goed afloopt. We gaan weer kijken voor een 2e husky omdat Kimo helemaal sloom wordt van alles alleen doen. We zijn ook zo gewend aan 2 honden. Ik wil een herplaatser net als Kimo die hadden we ook als herplaatser. 8 maanden was Kimo toen we hem kregen. Ik heb Kimo op rantsoen gezet want hij is een maatje te dik geworden. We zullen Ayuk nooit vergeten met zijn mooie bruine ogen en zijn enorme spontane sprongen door onze tuin als ik thuis kwam van mijn werk. Kimo bleef altijd liggen maar Ayuk kwam naar je toe en legde zijn voorpoten op je schouder. Een superhond was het.

Ik hoop nog eens wat van jullie te horen,
Sorry voor de enorme lap tekst maar ik moest even wat van me af schrijven.

Groeten uit Utrecht,

Michiel en Irene
Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Re: Ayuk is niet meer.........

Bericht door lenka » ma feb 01, 2010 10:15 am

ooohhh...meid wat goed om te horen/ lezen zeg!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Ayuk is niet meer.........

Bericht door Aslan » di feb 02, 2010 6:03 am

Zo te lezen heeft hij een kort maar geweldig leven gehad Cora.
Het moet een enorm gemis zijn voor Michiel en Irene.
Fijn dat ze voor een herplaatser gaan.Ik hoop dat die net zo'n fijn leven tegemoet gaat als dat Ayuk had.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Re: Ayuk is niet meer.........

Bericht door dierenkunst » zo feb 14, 2010 7:44 am

Lees het nu pas. Sorry voor deze veel te late reactie! Wat een verhaal van Michiel! Ik begrijp
dat dit een pup van jullie was? Tjonge, dat komt hard aan dan. Toch een stukje van jullie.......
Ik wens een ieder heel veel sterktie toe! En wat zal deze prachtige hond gemist worden. gr. Nel
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Plaats reactie