In Liefde Volle Herinnering

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Judith
Berichten: 1261
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:43 am

In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Judith » wo sep 30, 2009 1:03 pm

Mousie overleden 13 januari 1989


jij was naast Mickey en Tommie onze 3e poes in huis,je was een zwerfstertje geweest,maar kreeg een fijne nieuwe huis,je was blij met die aandacht,knuffelen,maar je bleef bang,en zat het liefste achter de bank verscholen,waar jij je veilig voelde.
je wilde weer naar buiten,gelukkig kwam je altijd weer terug,na een paar weken begon,je wel heel dik te worden,en mijn moeder en ik keken elkaar aan,en we wisten jij was zwanger,want je zat heel vaak in de schoenen doos in de kast.
wij maakten een doos voor je klaar in de kast,en na enige weken kwamen daar mooie kittens in te liggen.
wat was jij een goede moeder voor ze,gewoon prachtig,alles klopte met wat je deed
en hun leerde.
en de kittens werden groot en ze gingen 1 voor 1 weg,je was weer alleen met Tommie en Mickey,maar na maanden krijg je weer een dikke buik,en het liedje begon van voor af aan.
en je wierp weer een nest,en deze keer hielden we er 1tje over voor jou zodat je niet zo alleen voelde,het werd een poes die precies op jou leek,alleen jou vacht was wat dikker.
ze heeft niet lang van je mogen genieten want op vrijdag 13 januari 1989 werd jij dood gereden door een auto.
ik had een dag daar voor een raar voor gevoel,ik zei nog tegen me moeder,hou de katten alsjeblieft binnen,maar ze had je toch laten gaan,met dit als gevolg,zo voelt het althans.
Ik ben niet altijd zo bijgelovig hoor,maar deze keer had ik een heel naar voorgevoel

ik heb helaas geen foto van jou

Mickey overleden januari 1995

Afbeelding


Je mocht slechts 8.5 jaar worden
Als ik aan jou denk mick,dan word ik warm en koud tegelijk,jij was mijn eerste echte kat,van mij alleen.
Jij kwam later bij je broertje Tommie,omdat je nog over was,hebben we jou erbij genomen.
Ik weet nog dat ik een poppenwagen van sinterklaas kreeg,al geloofde ik allang niet meer,ik stopte jou en Tommie erin,en ging met jullie door de hele buurt heen.
want ja ik en poppen wagens,hahah dat is niet aan mij besteed
En mensen op straat vroegen dan wat voor mooie pop ik erin had liggen,ik zei kijk maar,en als hun dan jullie dekkentje weg halen,zien ze 2 katers ,wat heb ik afgelachen zeg
Of dat jullie met zijn 3tjes mee gingen naar de dekamarkt om de hoek,mensen herkende jullie steeds meer en ze vonden het wel grappig.
Maar in december 1994 werd je ziek,heel ziek,je werd geopereerd,en weer dicht gemaakt,de dierenarts(kwal) zei dat je ontstekingen had.
Het ging alleen maar slechter met je,dus wij hebben je in het nieuwe jaar jou in laten slapen.
Later kwam ik er achter dat je geen ontstekingen had,maar katten leukemie had,en dit dodelijk was,wat heb ik die dierenarts vervloekt.
Miss you


Tommie overleden 16 juni 1996

Afbeelding

Je bent 10 jaar geworden

Jij kwam als eerste bij ons wonen,in ons splinter nieuwe huis
Je werd de kat van mijn broer,en ik noemde je altijd schele,omdat je zo scheel kon kijken.
Ook jij liep mee naar de dekamarkt,of naar de slager,en maar bedelen bij de slager om een worstje.
Ook heb ik met jou mooie tijden meegemaakt,beetje zelfde verhaal als Mickey.
Jij werd 15 juni ziek,je was verkouden,leek het,de volgende dag was het nog erger geworden,dus mijn broer zegt,ach het is maar een verkoudheidje,ik vertrouwde het niet,het was op een zondag,ik belde de dieren arts,dezelfde als mickey, (had ik nooit moeten doen) en vroeg hem naar de praktijk te komen,het was 12 uur,zegt hij nee kom maar om 17 uur dan ben ik daar,oke dan.
Na geen eens 5 minuten bel ik weer,of hij met spoed naar de praktijk kan komen,het gaat heel slecht met Tommie.
Ik stop de kat in de reismand,en lopen naar de praktijk,na paar minuten komt ie op de motor aan.
In de behandel kamer luisterd hij en zegt,hij heeft een long ontsteking,dus hij geeft Tommie 2 injectie’s,en geeft 2 medicatie’s mee naar huis,en zegt bij het weg gaan,ik weet niet of hij morgen red,en ik liep woedend de praktijk uit,op naar huis.
Het is 17 uur als Tommie,op staat,naar lucht hapt en letterlijk dood neer valt.
Zijn longen waren vol gelopen met vocht,als die klootz*k eerlijk was geweest wat dit ons mijn moeder en ik,het bespaard gebleven als hij hem had in laten slapen.

Miss you

Tijgertje overleden 18 december 1998

Afbeelding

Je mocht slechts 1.8 jaar worden

Ik was op zoek naar een nieuwe kitten,ik ging alle dieren winkels af,in heel Haarlem.
In Haarlem noord kwam ik een advertensie tegen,het was in dezelfde straat,dus ik ging er meteen op af.
Er liepen er nog een paar,maar sommige waren al voorzien,dus ik kon kiezen tussen jou en die andere,maar ik nam jou,je was zo een poppetje om te zien,maar ik moest eerst even naar huis om met me moeder te overleggen.
En ik kwam later die avond terug met mams om jou op te halen.
We hebben heel wat op jou gescholden,je was zo druk,je leek wel een adhd kat,want je ging als een speer door het huis.
je hing in de bankstel,in de gordijnen,en haalde allemaal dingen uit die niet mochten.
En op die ene fatale dag ben je naar buiten geglipt,je mocht helemaal niet naar buiten.
Ik zat op mijn werk toen ik gebeld werd.
Mijn (ex) vriend nam de telefoon op,we werkten samen,en hij zei een man wil je spreken,dus ik nam de hoorn aan,hij zei dat een kat van mij is aan gereden,ik vroeg welke kat,en hij zei tijger,ik vroeg daarna is hij dood,ja was het antwoord.
Ik ben toen lichtelijk door gedraaid en heb de bakken een rot schop gegeven,heb het uit gegilt daar
ben naar huis gefietst,ik wilde je zien,maar mocht je koppie niet zien,omdat die aan gort lag.
Je was niet meer de tijger die ik kon,lieverd wat mis ik je.

Mickey 2 overleden januari 2001

Afbeelding


Mickey kwam in 1990 bij ons wonen,wij kwamen hem tegen in een advertensie,en daar hebben we op gereageerd,je vorige baasje kwam jou brengen,ik vroeg waarom hij weg moest,nou ze woonde op een flat,en ging naar het buitenland emigreren,ik geloofde dat wel.
Tot we er achter kwamen dat Mickey in huis plaste,als we hem op de bak zette,dan sprong hij eruit,het leek wel of hij nog nooit op een bak heeft gedaan.
Oke dus je mocht naar buiten,en elke keer als je moest,ging je naar buiten,je stond dan te draaien om naar buiten te gaan.
Ik heb zo van jou genoten lieverd,je ging ook mee naar de dekamarkt.
In 1999 begon je problemen met je huid te krijgen,er zijn heel veel onderzoeken geweest,maar ze wisten niet precies wat het was,wel een hard nekkige schimmel virus,we hebben je een aantal keren,kaal geschoren,zodat je minder jeuk zou hebben,het hielp tijdelijk,toen nog eens zeer chemisch spul gebruikt,waar je huid niet tegen kon,dus mee gestopt.
Eind 2000 ging het niet meer,je krabte alleen nog maar,we besloten na lang wikken en wegen,jou in te laten slapen,dat was volgens mij 2 januari 2001
na zijn overlijden,hoorden we hem nog steeds lopen door het huis,hij had lange nagels,die wij toen niet knipten.
en dan hoorde je dat op het zeil,nou het heeft maanden geduurd voor dat dat weg was geebt.

Moussie 2 overleden juni 1999


Afbeelding

mousie was een lief klein ondeugend poesje,samen met minou in de krabpaal liggen.
we hebben helaas niet lang van je kunnen genieten.
die dag zat je veel op mijn brommer,en was je aan het ravotten.
opeens hoor ik mijn broer zeggen,ben je lekker brommer rijden mousie.
en geen minuut later hoor ik hem roepen,nee nee,en ik kijk achter om,ren naar buiten.
en zie jou kronkelend over de grond gaan,je was met je koppie tussen de deur gekomen van de schuur.
als de deur open stond,was daar een grote kier van een paar centimeter,en daar was zij tussen gekomen.
en mijn broer had dat niet gezien,en duwde de deur dicht,zodat zij vast kwam te zitten en haar nekje gebroken werd.
volgens de dierenarts heeft ze er niks van gevoelt,en ook het kronkelen was een reactie,maar dat heeft ze ook niets van gemerkt.
maar ja wie zegt dat met zekerheid?

mousie ik mis je na 10 jaar nog steeds.
wat was je een snoepie van mij

Jerry

30-04-1988 overleden 28-06-2005

Afbeelding

het is 1987 als jou mama bij ons komt eten en terug blijft komen
we merkten al snel dat je mama een zwerfstertje was,we gaven haar te eten
ze is door ons naar binnen gelokt,paar dagen binnen geweest,ze wilde weer naar buiten,komt gelukkig weer terug
bij de 2de bevalling kwam jij ter wereld,je was mooi grijs,net als je mama
je had nog meer broertjes en zusjes,maar we hebben jou gehouden,omdat je op je mama leek,en zodat ze zich niet zo alleen voelde
jou mama werd in 1989 of 1990 dood gereden,je was overstuur,je zocht je mama,maar die kwam niet meer terug
maar jij lieverd,was als een moeder voor onze lieve kleine kittens,die we in huis haalden
we dachten eerst dat je een mannetje was,vandaag de naam Jerry,maar wat kon jou het schelen hoe je heette
met de hele katten bende ging je mee boodschappen doen ,tenminste jullie wachten buiten op ons
en je liep weer mee,veel bekijks hadden we wel
in 2004 werd je ziek,mager,eten deed je wel en niet zo een beetje ook
ik woonde toen in Veendam,en ben naar haarlem gegaan,nadat ik mijn (ex) vriend 3 dagen een verklaring moest afleggen,waarom ik naar Haarlem moest gaan.
en toen ik toestemming had,moest ik ook nog diezelfde dag weer naar huis,achterlijke idioot.
de dierenarts zei als jullie nog een keer komen met haar,dan ben ik genoodzaakt de poes in te slapen,want ze raakt op
en ik nam uit eindelijk de stap in 2005 om je in te laten slapen,je was al 17 jaar oud,je was op
je takelde heel erg af in de laatste maanden,we hebben afscheid van je genomen in het crematorium,dat was heel belangrijk voor ons,we hebben foto's van je gemaakt,het was alsof je sliep,ik wordt er nog emotioneel van :huilen:
ik mis je heel erg en ook hoop ik dat je bij onze andere katten kindjes bent en dat je er goed voor zorgt

In Liefde Volle Herinnering Jerry
Laatst gewijzigd door Judith op ma jan 18, 2010 9:09 am, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Aslan » do okt 01, 2009 7:19 am

Ach Judith,wat een trieste verhalen allemaal. :sad:
Er zijn er maar weinig "gewoon" van ouderdom overleden he?
Wel fijn dat jullie ook "tweede kans" dieren inderdaad een tweede kans geven.

Zelf heb ik ook meerdere katten gehad en ik was zo bang dat ze doodgereden zouden worden dat ik ze nooit buiten liet.Achteraf heb ik daar wel eens spijt van hoor.Ze zijn betrekkelijk oud geworden maar hebben nooit echt kat kunnen zijn.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Judith
Berichten: 1261
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:43 am

Re: In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Judith » do okt 01, 2009 5:51 pm

nee helaas niet aan ouder dom,alleen Jerry was gewoon op,en kon niet meer.
maar ze was een echte vechtster en ik wilde haar geen onnodig laten lijden.

en de 2 broertjes door een kl**tz*k van een dierenarts,die alleen maar geld zag.
en niet aan mijn lieve kindertjes dacht,ik heb die man vervloekt hoor. :evil:

en een paar door noodlottige ongevallen.
daar is ook helaas niks aan te doen.

de mijne die ik nu heb,op Banjer na dan,mogen niet verder komen dan mijn balkon.
al moest ik gisteren weer acrobaatje gaan spelen om Sjimmie van het dak terras onder mij,vandaan te halen :eek:
en dat met mijn zere enkel :evil:

ja we hebben een aantal ook een tweede kans gegeven.
en nu heb ik dan Moppie,die heeft een bekende van mij over genomen.
alleen hij moet even wachten op een woning voor hij haar kan meenemen.
maar ik heb hem gezegt,wel meteen voor een week voer kopen,en kattenbak en wat nodig is.
anders gaat zijn kop eraf :razz:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Judith
Berichten: 1261
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:43 am

Re: In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Judith » do okt 08, 2009 8:33 am

de poezen kids heb ik weer uit de la getrokken
en ze kunnen gezelschap houden bij mams en oma

http://i110.photobucket.com/albums/n95/ ... 301439.jpg

doe alleen de link,want anders staat onze oudje er niet op :cry:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Aslan » do okt 08, 2009 4:36 pm

Wat een mooi gebaar Judith.
Erg triest natuurlijk maar wel mooi.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Judith
Berichten: 1261
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:43 am

Re: In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Judith » do okt 08, 2009 7:44 pm

ja ik had ze even in de la liggen,en kwam het weer tegen.
dus ik dacht laat ik ze gezellig samen met oma en mam op de kast zetten.
want ja ze horen er nu eenmaal bij,want het waren onze kindjes en die zet je niet in de kast :rolleyes:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Cora » vr okt 09, 2009 5:12 am

wat een verhalen zeg......ben er stil van, mooi gebaar dat je ze weer "uit de kast" hebt gehaald.....ze horen erbij he?!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Judith
Berichten: 1261
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:43 am

Re: In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Judith » vr okt 09, 2009 6:17 am

ja het is gewoon triest hoeveel een kat moet lijden door een dierenarts,van Mickey en Tommie
en sommige door ongevallen,en Jerry omdat ze al 17 jaar oud was.
zij vocht zo erg voor het leven,niet om dood te gaan.
maar waarschijnlijk had ze dus een schild klier probleem,want ze at echt een hele bord vol eten op,en ze werd alleen maar magerder.
ze kon op een gegeven moment de hoge krabpaal niet meer op.

ik mis ze stuk voor stuk.

mijn broer heeft de urn van Tommie,dat was zijn kat.

ja ze horen er bij,en ik had er even moeite mee om hun erbij te zetten.
maar ik kon ze niet in de la laten liggen/staan.
straks halen we onze mam op (urn bij het crematorium),en dan even kijken voor een mooie plek,voor hun allemaal.
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Cora » vr okt 09, 2009 9:28 am

Oei dat is wel heel erg heftig....de urn van je moeder ophalen.........zou niet weten of ik dat zou kunnen, haar weer thuis halen.........Mijn moeder is zo'n type dat niemand tot last wil zijn en voelt zich vaak "lastig" maar dat is dus niet zo, maar ik weet daarom niet of ik haar thuis zou halen.......denk ook niet dat ze dat zou willen trouwens......hebben jullie dat voor haar dood besproken?

De vraag komt zomaar in me op....... :redface:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Judith
Berichten: 1261
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:43 am

Re: In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Judith » vr okt 09, 2009 2:57 pm

nee we hadden het alleen gehad over cremeren of begraven.
mijn broer en ik hebben besloten om mams thuis te zetten.
we hebben nog niet de definitieve urn pot,misschien kunnen we 2 urns nemen,zodat mijn broer ook mams thuis heeft.
maar voorlopig is ze weer bij mij en staat nu op de kast

nee het was minder moeilijk dan ik dacht,ben eigenlijk blij dat ze thuis is

http://i110.photobucket.com/albums/n95/ ... 301445.jpg
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Aslan » za okt 10, 2009 8:09 am

Wat een mooi plekje heb je gecreeerd Judith,Je moeder en de katten zo weer bij elkaar.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Judith
Berichten: 1261
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:43 am

Re: In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Judith » zo okt 11, 2009 9:05 pm

ja ik heb het zo gezet,dat het lijkt of ze elkaar beschermen
ooo wat ik mis ik hun vreselijk,allemaal ook die stomme hond van mij,die ik helaas niet heb kunnen cremeren

:cry: :cry:
AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Cora » ma okt 12, 2009 6:28 am

Judith schreef:ja ik heb het zo gezet,dat het lijkt of ze elkaar beschermen
ooo wat ik mis ik hun vreselijk,allemaal ook die stomme hond van mij,die ik helaas niet heb kunnen cremeren

:cry: :cry:



heb je mss een paar foto's? Van je lieverd..........."stomme hond"......... :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Judith
Berichten: 1261
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:43 am

Re: In Liefde Volle Herinnering

Bericht door Judith » ma okt 12, 2009 8:30 am

ja wel Cora
ik heb in liefde volle herinnering Silvia staat ook in deze groep,ik kan wel even een foto erbij doen hoor.
dan zie je van zelf waar ze staat :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie