In loving memory Puk 20-06-'09 _ 06-09-'09

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

In loving memory Puk 20-06-'09 _ 06-09-'09

Bericht door desiree » zo sep 06, 2009 6:15 pm

Zoals bekend hebben wij slangen in huis.

Onlangs zijn we als test zelf ratten gaan opkweken.
Zodoende een moeder met nest op kunnen halen in de buurt.
Het ging om 13 jongen alleen van ca 1 week oud.

1 van de jongen trok vanaf het moment dat ze tekening kregen mijn aandacht.
Zodoende tot het besluit gekomen alles op te kweken tot voer en haar te houden.
We waren zo close dat als ik de schuur binnen kwam zij al bij het deurtje zat in afwachting tot ik haar aandacht zou geven.
De rest van de ratten zijn wild en druk door de bak aan het rennen en zij keek me met smacht aan.

Zojuist bij de dagelijkse verzorging van de ratten die inmiddels ca 10 weken zijn lag
mijn kleine meisje aan wie ik zo gehecht was geraakt levenloos in de bak.
Mijn kleine puk mocht helaas maar 10 weken worden.
Oorzaak is onbekend.

Een foto heb ik niet maar wel een klein litteken op mijn arm omdat ze me een keer had gebeten.
Eigen schuld dikke bult want had net brood vast gehad, en dat was voor haar een echte lekkernij.

We hebben haar begraven in de achtertuin puur uit respect want voer dat werd ze niet en zal ze nooit worden ook.

voor altijd in mijn gedachte ... kleine puk.. :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: In loving memory Puk 20-06-'09 _ 06-09-'09

Bericht door Aslan » ma sep 07, 2009 5:52 am

Ach gossie. :sad:
Ze gedroeg zich vanaf het allereerste moment al anders dan haar broertjes en zusjes alsof ze wist dat ze niet lang zou blijven.
Heel veel sterkte Desiree.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Re: In loving memory Puk 20-06-'09 _ 06-09-'09

Bericht door desiree » ma sep 07, 2009 7:25 am

dat was het eigenlijk niet zo zeer.

Alle andere ratjes waren of zwart of helemaal grijs of helemaal beige, zij had een witte buik.
Zwarte pootjes licht grijze flanken en donkergrijze kop met een donker punt naar de rug toe.
Ze was heel erg mooi getekend. En ze was zo tam omdat ik haar vaak eruit haalde in tegenstelling tot de andere.
Die kwamen er alleen uit als de bak verschoond moest worden.

We hadden het plan om in de schuur een grote mooi bak op te hangen van ca 2 meter bij 50 bij 50 alleen voor haar.
Ze kon absoluut niet binnen staan omdat Ivan allergisch is voor alles wat haren of veren heeft.
Hadden wel de gedacht tzt een vriendinnetje voor haar te halen maar dat is iets waar je tegen aan moet lopen.
Vooral bij mij moet het iets zijn als liefde op het eerste gezicht. Zoals bij puk dus.
Ze was ook het enige vrouwtje in het hele nest zodoende de bijnaam ukkepuk gekregen. Mannen groeien velen malen sneller dan vrouwtjes. Ze was gewoon een klein onderdeurtje die zich niet op de kop liet zitten. Kreeg de indruk dat ze de broek aan had in de kooi.
Dacht eerst nog dat er gevochten was waarbij ze het slachtoffer is geworden maar ze bleek geen wondjes oid te hebben. Kan dus alleen iets zijn wat echt van binnen zit. Hartje of hersens misschien. Of een bloeding ergens ik weet het echt niet.
Maar ben er wel kapot van. Heb vanmorgen tegen ivan gezegt dat hij of de andere moet gaan verzorgen of moet ruimen voor mij is het even iets te pijnlijk. De gedachte de schuur in te stappen en daar een kooi te zien staan zonder mijn kleine meisje erin is me te moeilijk. Heb vanacht ook slecht geslapen, malen over wat het is geweest maar weet t echt niet.

Als ik het aan geef dat ik een andere wil hebben is dat geen enkel probleem maar ze is onvervangbaar. Ze luisterde zelfs en dat maak je niet snel mee. Ik heb het 2 keer eerder mee gemaakt en heb heel wat ratten gehad. Wist ook dat zodra ze zenuwachtig begon te doen dat ze hoge nood had dan liet ik haar even op de grond in de tuin of in de bak ze deed haar behoefte en ik kon haar weer pakken. De keren dat ik haar los liet in de tuin heeft ze nog nooit een poging tot weg lopen gedaan terwijl dat zo zou kunnen.
Kwam elke keer weer terug lopen zodat ik haar op kon pakken.

Doet me zo ontzettend veel zeer, als je het weet dat leef je er naar toe zo een beestje gaat niet eeuwig mee maar als zo een beestje van ouderdom gaat doet het ook zeer maar dat is te verwachten maar dit.... zo jong... zo onverwacht ook.
Hadewych was ook gek van haar maar die weet het nog niet, eerste schooldag vandaag dus wou haar plezier niet vergallen.

Kan er werkelijk niet over uit. Kom ook moeilijk aan de gang wat niets voor mij is. Enige wat ik tot nu toe gedaan heb is het wasgoed buiten gehangen terwijl ik normaal alles er al op heb zitten.

Probeer te denken aan het feit dat we, als het goed is, 4 zwangere boa's hebben liggen en we straks weer klein grut hebben maar zelfs dat vrolijkt me niet op. Wou vandaag met de motor aan de slag, zag net het spul liggen maar geen zin in eigenlijk...
En waar ik wel zin in heb... is onmogelijk normaal gesproken zou ik nu mijn kleine meisje even uit de bak hebben gehaald en wat aandacht gegeven. Doet zeer.... Voel me leeg.

Zullen genoeg mensen zijn die zoiets hebben van "goh zo een poeha om een klein ratje haal een nieuwe klaar shit happens" maar het is toch anders als je zo diertje vanaf 1 week oud in huis hebt en verzorgd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ineke
Berichten: 1074
Lid geworden op: do jul 05, 2007 10:52 pm

Re: In loving memory Puk 20-06-'09 _ 06-09-'09

Bericht door Ineke » ma sep 07, 2009 8:30 am

Ik begrijp best dat je er moeite mee hebt,het is toch een dier dat je verzorgd hebt vanaf het begin
Dus logisch dat je ze mist,zeker als je er zoveel mee bezig bent geweest

Maar weer ik dan weer moeite mee hebt is dat je de andere ratjes wel als voer gaat gebruiken,en die daar voor groot brengt
En je meisje was een uitzondering,ik zou dat verschil niet kunnen maken

Ineke
Geisha
*18-08-1999-10-01-2013
Afbeelding

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Re: In loving memory Puk 20-06-'09 _ 06-09-'09

Bericht door desiree » ma sep 07, 2009 8:38 am

Dat komt omdat ik vanaf mijn 8ste boa's hou en zodoende niet beter weet dan dat we ratten en konijnen en bij de jonge boa's muizen voeren. Voorheen altijd zelf alles gekweekt. In dit geval heb ik mij aan 1 dier ontzettend gehecht en aan de andere niet want het is "voer", je weet het van te voren dus zodoende stel je je daar ook op in. En bij puk was dat anders. Vanaf dat ze ca 2 a 3 weken oud was wist ik al dat zij zou blijven daarom was zij ook de enige tamme.
Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Re: In loving memory Puk 20-06-'09 _ 06-09-'09

Bericht door lenka » ma sep 07, 2009 8:55 am

nou wat sneu zeg...jasses.
ennuh....een dagje niets doen is niet erg he? :wink:
Afbeelding

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Re: In loving memory Puk 20-06-'09 _ 06-09-'09

Bericht door desiree » ma sep 07, 2009 9:17 am

lenka schreef:nou wat sneu zeg...jasses.
ennuh....een dagje niets doen is niet erg he? :wink:


Klopt maar heb het hele weekend al niks gedaan :redface:
jah zijn met de motor bezig geweest en hebben de bakken schoongemaakt en de beesten gevoerd...
maar verders niks.... :redface:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: In loving memory Puk 20-06-'09 _ 06-09-'09

Bericht door Cora » ma sep 07, 2009 11:25 am

Och Dees wat sneu.......ik kan me de reaktie van Ineke wel voorstellen, maar kan me het gevoel van jou ook heel goed voorstellen.......dat gevoel had ik toen we afscheid moesten nemen van Pablo, zowel de dagen ervoor als de weken erna......lamgeslagen was ik.......

ik wens je heel veel sterkte en het werk is er langer dan wij......... :cry:
Afbeelding

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Re: In loving memory Puk 20-06-'09 _ 06-09-'09

Bericht door desiree » ma sep 07, 2009 11:40 am

Ik snap de reactie van ineke ook wel dat absoluut, daarom probeer ik ook uit te leggen dat je je op een zekere manier op insteld en dus afstand houd. De kinderen weten niet beter die zien konijntjes en ratjes gaan en komen hier (laatste jaar alleen ratjes) maar ook hun zullen niet beter weten. Ligt er aan waar je in opgroeid denk ik.

Ik ben zo van de kaart dat ik bijna vergeten was hadewych op te halen van school. Was vandaag eerste schooldag dus zat nog een beetje in de vakantie stemming en om 11.43 denk ik "shiiiiit 11.45 gaat de school uit" had me net zo lekker op de bank genesteld met een bak koffie... nu maar wekkertje telefoon gezet voor het geval dat... Kan er nog steeds met de pet niet bij ... zo jong... ongelovelijk... eerst mijn spin en nu zij. Was van tattoo minder onderste boven omdat ik het verwachtte hij was al oud...
Afbeelding

Plaats reactie