Voor Kaatje....

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Voor Kaatje....

Bericht door annet » ma apr 13, 2009 8:23 pm

Kaatje is een cocker spaniël van 2 jaar oud die in gelukkige verwachting was van pupjes. Met liefde de vader uitgezocht, met liefde Kaatje begeleid tot ze moest bevallen. Vannacht was het zover.. de pupjes werden een week te vroeg geboren. De eerste 3 pupjes waren al overleden, daarna werd er met spoed een keizersnede gedaan. 5 pupjes werden levend geboren. Maar met Kaatje ging het niet goed. Toch mocht ze naar huis toen ze medicijnen en vocht had gehad, want het ging wel beter met haar. Een uur later moest Kaatje met spoed naar de dierenarts terug, na toediening van medicatie en vocht ging het weer beter en mocht ze weer naar huis.
Maar toen... ging het weer snel slechter met Kaatje en wederom met spoed naar de dierenarts. Het mocht niet meer baten, Kaatje is onderweg in de auto overleden. In de armen van haar vrouwtje.....
Het liefst zou ik vloeken, maar dat doe ik maar niet. Haar vrouwtje is er stuk van en ik ook, ook al heb ik Kaatje maar 1 keertje gezien.
Ik hoop dat de pupjes het gaan redden, ze zijn prematuur dus veel te klein...

Dit was Kaatje (op de voorgrond):

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door Cora » ma apr 13, 2009 8:45 pm

Wat verschrikkelijk.......... icon_cry wat ontzettend triest.......wat voel ik me nu verdrietig om Kaatje om de pupjes maar vooral voor het bazinnetje........wat voel ik met haar mee.......en met jou natuurlijk ook!

De pupjes die nog in leven zijn, worden die met een maagsonde gevoed?
Of met de fles?

Ik heb ooit eens iets gehoord van een opvang voor moederloze pups of puploze moeders die melk geven omdat ze bevallen zijn van (levenloze) pupjes.
Deze lenen zich dan voor pupjes die hun moeder zijn verloren tijdens of na de bevalling, mss heeft jou vriendin daar wat aan?

Ik weet hoe slopend het is om een pup te moeten voedden om de 3 uur, laat staan als je er meer dan 1 hebt.
Ik zal eens rond kijken of ik wat meer hierover kan vinden.....

Wens haar iig heel veel sterkte met dit vreselijke verlies!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door Cora » ma apr 13, 2009 8:49 pm

Protocol Stichting Meldpunt Moederloze Pups.

1. De Stichting Meldpunt Moederloze Pups (MMP) is telefonisch te bereiken via nr: 06-50402997 en per e-mail: info@moederlozepups.nl.
2. Elke fokker die moederloze pups bezit, die dringend een ‘pleegmoeder’ nodig hebben, kan zich bij de Stichting MMP aanmelden.
3. Een eigenaar die een teef bezit, die recentelijk bevallen is en geen of weinig pups heeft, ofwel schijndrachtig is, kan deze teef bij de Stichting MMP aanmelden als ‘pleegmoeder’.
4. De Stichting MMP zal na een melding van moederloze pups haar bestand raadplegen en, indien mogelijk, adresgegevens doorgeven van een aanbieder van een teef. Beide partijen krijgen van haar per e-mail direct de tekst van de overeenkomst toegezonden.
5. Beide partijen besluiten in onderling overleg of zij, volgens de voorwaarden zoals beschreven in de overeenkomst, zorg zullen dragen voor het opvoeden van de moederloze pups.
6. De Stichting MMP heeft hierin niet meer dan een informerende en coördinerende taak. De ‘verzorg overeenkomst’ is een overeenkomst tussen fokker van de pups en eigenaar van de teef, waar de Stichting MMP geen aandeel in heeft.
7. De service van de Stichting MMP is toegankelijk voor alle honden, ongeacht het ras en/of bezit van stamboom.
8. De Stichting MMP bemiddelt voor eigenaren van teven of moederloze pups en daarnaast voor (vertegenwoordigers van) erkende (ras)verenigingen, doch niet voor(vertegenwoordigers van) niet erkende clubs of verenigingen.
9. Aanbieders van een ‘pleegmoeder’ en eigenaren van moederloze pups dienen zich bewust te zijn van de risico’s die het aanleggen van ‘vreemde’ pups met zich meebrengt. Jonge pups zijn kwetsbaar en het bij elkaar leggen van pups uit verschillende nesten kan betekenen dat er ‘nestvreemde’ bacteriën en virussen worden uitgewisseld. De Stichting MMP zal hierop wijzen.
10. De Stichting MMP erkent geen aansprakelijkheid voor het welzijn van ‘pleegmoeder’, eigen pups en moederloze pups, noch voor eventuele schade die voortvloeit uit de verzorgovereenkomst die beide partijen zijn aangegaan.
11. Eigenaar van de pleegmoeder is ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor het welzijn van de betreffende teef en haar eventueel aanwezige eigen pups.
12. De eigenaar van de moederloze pups is ten alle tijde zelf verantwoordelijk voor het welzijn van de moederloze pups.
13. De Stichting MMP brengt haar werkzaamheden onder de aandacht middels mailings aan rasverenigingen en kynologenclubs.
14. Aan de eigenaren van moederloze pups vraagt De Stichting MMP, in geval van een succesvolle bemiddeling, een kleine bijdrage van € 12 voor o.a. het maken van posters, telefoon- en administratiekosten. Hiermee worden de eigenaren automatisch donateur van de Stichting MMP.
15. De Stichting MMP kan geen succesvolle bemiddeling garanderen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ineke
Berichten: 1074
Lid geworden op: do jul 05, 2007 10:52 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door Ineke » ma apr 13, 2009 9:30 pm

Had het al op ander forum gelezen
Is heel triest,hoop dat de pupjes het redden

Ineke
Geisha
*18-08-1999-10-01-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door Cora » ma apr 13, 2009 10:16 pm

Ja Ineke dat hoop ik ook........dit vind ik zooo triest.......... icon_cry
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door Aslan » di apr 14, 2009 5:33 am

Wat een triest bericht Annet. icon_e_sad
Arme Kaatje ,arme pups en vooral arme baasjes.
Achteraf gezien was het misschien handiger geweest als ze de nacht in de kliniek had doorgebracht maar misschien was er wel helemaal geen toezicht s'nachts en was ze eenzaam en alleen gestorven.
He bah .......... dit zijn toch zaken die een mens aangrijpen hoor. icon_cry

Heel veel sterkte voor alle betrokkene en ehhhh ............ weet je al hoe het met de pupjes gaat nu?
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door annet » di apr 14, 2009 6:10 am

Marion, het had niet uitgemaakt of ze wel of niet bij de dierenarts gebleven was. Dit was wat ze voor Kaatje konden doen, meer aan medicatie en vocht was er niet. Dit was niet te voorkomen geweest helaas... icon_e_sad

Bedankt Cora, ik zal het doorsturen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door Cora » di apr 14, 2009 7:05 am

Weet je al hoe het met de pupjes gaat? en met het baasje en met jou?
Heb je een beetje kunnen slapen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door lenka » di apr 14, 2009 8:41 am

och jee...wat een verdriet zeg.
heel veel sterkte!
Afbeelding

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door annet » di apr 14, 2009 8:45 am

Ik heb Rea al een smsje gestuurd en een peebeetje (via ander forum), maar nog geen reactie. Wel een reactie van haar schoondochter op het andere forum gezien waar niets bijzonders in staat dus ik neem aan dat alle 5 pupjes de nacht zijn doorgekomen....
Als ik wat hoor, schrijf ik het hier.

Ik had nachtdienst dus niet veel geslapen. Wel een paar uurtjes maar het duurde heel lang voordat ik mijn gedachten op nul kon zetten. icon_rolleyes
Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door lenka » di apr 14, 2009 8:54 am

heel begrijpelijk...succes hoor!
Afbeelding

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door annet » di apr 14, 2009 3:20 pm

De pups zijn de nacht goed doorgekomen en Rea en familie pakken zichzelf heel goed bij elkaar om de pups erdoorheen te slepen. De nalatenschap van Kaatje heeft het moeilijk omdat ze ook nog te vroeg geboren zijn, ze kunnen heel veel duimen gebruiken om te overleven.... dus duimen nodig !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door Cora » di apr 14, 2009 4:13 pm

Afbeelding

ze draaien overtime voor de pupjes........
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door Aslan » di apr 14, 2009 6:12 pm

Ook hier wordt er stevig ge Afbeelding
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Re: Voor Kaatje....

Bericht door annet » di apr 14, 2009 8:22 pm

1 pupje, Ratje genaamd, is overleden. Hij was echt zo prematuur dat het bijna niet anders kon zijn dan dat hij zou overlijden. De overige 4 pupjes krijgen nu sondevoeding en zijn sinds vanmorgen in ieder geval op gewicht gebleven !

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie