Rust in Vrede... lieve Fidget

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
knokkels
Berichten: 3
Lid geworden op: wo aug 06, 2008 9:17 pm

Rust in Vrede... lieve Fidget

Bericht door knokkels » wo aug 06, 2008 10:27 pm

Den Helder, afgelopen zondag, 13:30 uur.

Ons poesje Fidget klom op een kast en begon onbedaarlijk te blazen en te miauwen.. ik snelde erheen en wilde haar vastpakken want ik wist dat het helemaal niet goed zat ineens. Fidget haalt uit .. en ik vloek hardop, zo hardop dat mijn bovenbuurman mij hoort. Ze heeft een flinke haal op mijn arm achtergelaten :( Het ging niet goed met Fidget en ik wist niet wat er aan de hand was .. Fidget begint onbedaarlijk hard te schreeuwen, het ging door merg en been en ik pak snel een grote handdoek om haar op te pakken en vast te houden. Op dat moment gaat alles heel snel. Er zit een flinke bloedvlek op mijn arm. Eerste gedachte: Ze heeft me te pakken gehad, en ik veeg het weg. En vindt geen snee, schram, niets.. en ik kijk naar Fidget. Ze ligt bewusteloos in mijn armen. Uit haar mondje komt veel bloed. Ik schrik me helemaal te pletter en 20 seconden later .. Fidget is dood.

Ik sta daar, in de woonkamer in ongeloof.. en begin hardop te snikken, te roepen naar Fidget. Mijn bovenbuurman heeft op dat moment in die periode dat onze Fidget in een doodsstrijd was verwikkeld: 1- Dierenambulance gebeld.. 2 - Politie gebeld.
Met de mededeling dat onder hem zijn buurman (ik dus) zijn kat aan het vermoorden is. (dit wist ik toen nog niet)
Ik bel mijn dierenarts op, en vertel het verhaal snikkend.. en denkend dat IK er iets mee te maken heb. Zij vertelde mij dat dit heel erg lijkt op een hartoedeem, en dat ik daar NOOIT iets aan had kunnen doen. Het is ook nooit opgemerkt, het is erfelijk ook. En ik maak een afspraak voor maandag om Spartacus langs te brengen om hem helemaal na te laten kijken. Mijn vriendin is in tranen wanneer ik haar bel in Engeland.

Maandag: Ik ben voor 8 uur uit huis gegaan om beltegoed te halen om werk te bellen om te zeggen dat ik niet kom, onze ene kitten is dood, en onze andere kitten kan haar niet meer vinden. en ik? Ik ben de weg kwijt. Emotioneel even helemaal stuk. 4 maanden pure liefde in een keer weggevaagd. Sparta raakt al in paniek als ik 3 stappen bij de deur vandaan ben. Ik praat wat met mijn vriendin op MSN .. met vrienden, steun zoeken. 's avonds gaat de deurbel. Ik ben niet in de stemming voor enig bezoek. En ik had zeker niet verwacht wat zou komen. TWEE politieagenten staan voor de deur. Mijn huis is rommelig, ik ben verward en ik vraag wat ze komen doen.
Meneer, een van uw buren heeft ons gebeld over mogelijke dierenmishandeling. Mogen wij uw kitten zien?
Ik pak een doos waar ik Fidget in een plastic zak heb opgeborgen. Politie begint me uit te horen, ik voel me zwaar geïntimideerd. Uiteindelijk zeggen ze dat Fidget in beslag genomen wordt. Ik ga de woonkamer binnen waar ik op een stoel zak en een shaggie probeer te rollen. Sparta komt naar me toe... en ik aai hem teder ..en houd hem vast.
Mij wordt verteld dat ik verdacht wordt van dierenmishandeling!!! Mijn mond zakt open. Moed zakt me in de schoenen. Als ze me goed hadden bekeken hadden ze gezien dat aangezien Sparta zich door mij had laten aaien ik nooit Fidget iets heb kunnen aandoen. Dan zou Sparta zich af hebben gezonderd. Ze vertrekken nadat ik ze het kittenpaspoort van Fidget gegeven heb, en ik sta versteld en ik vertel het aan mijn vriendin, huilend van ongeloof, frustratie en pijn. Zij vindt het ongelooooooflijk erg en de volgende dag krijg ik een telefoontje dat ik niet meer wordt verdacht. Zo op het eerste gezicht KON je zien dat Fidget niets was aangedaan.

Dinsdag
Ik vraag wanneer ik onze Fidget terug kon krijgen. Dat moest met de OvJ overlegd worden. Ik vraag waarom. Ik ben niet schuldig aan de voortijdige dood van onze Fidget en ik eis daarom onze Fidget terug. De politieman die me te woord stond was laconiek over de hele zaak. Ik heb me die zondag de hele dag klote (excusez mon french) gevoeld, en de maandag en de dinsdag ook. Hij belt met het lokale asiel waar Fidget in de vrieze ligt na te hebben gezegd dat er al een afspraak gemaakt is IN SAMENSPRAAK MET DE Officier Van JUSTITIE(!) om Fidget (of "de kat" zoals ze wordt genoemd) naar een *slik* destructiebedrijf. Net onze Fidget verloren en dan te horen krijgen dat ze naar een destructiebedrijf wordt gestuurd is een *zware* slag. De persoon die over 'deze zaak' gaat is dan al niet meer bereikbaar.
Ik ga naar mijn dierenarts en leg het verhaal uit.. en daarna val ik snikkend neer op de balie. Dierenarts is vreselijk kwaad en wil die persoon spreken die ik heb gesproken. meneer is weg. Half 5 is een goede tijd bij de politie om einde dag te hebben. Er wordt geopperd om hem te mailen om woensdag mijn dierenarts te laten terugbellen. Ik ga bij buren op bezoek om uit te vinden wie het op zijn geweten heeft. Mijn bovenbuurman zegt:'Ja, mijn instinct zei dat jij je kat aan het mishandelen was, ik vind dat zielig. Ik heb gedaan wat IK dacht dat juist was. Ik vraag hem rustig of hij niet eerst heeft nagedacht om de trap af te lopen en bij mij aan te kloppen, vragen wat er aan de hand was. Geen respons.

Woensdag
Ik heb voor de 2e dag mijn foon aan op werk, en ik ben kapot van de zenuwen, moeheid en ik wil duidelijkheid.

Die krijg ik. om 9:18 krijg ik een telefoontje dat Fidget (uw kat) al op weg is naar het destructiebedrijf om een tweede leven te beginnen als hulpbrandstof voor cementproductie. Dat is een grote slag en ik wordt verschrikkelijk woedend op hem.:'Hoe haalt u het ************ in uw hoofd om onze dode Fidget af te nemen.. en dan ook nog te laten afvoeren terwijl WIJ recht op hem hebben. *klik* ik verbreek de verbinding.

Na het thuiskomen moest ik het mijn vriendin vertellen dat we Fidget niet meer terug zouden krijgen. We hebben de avond doorgebracht met foto's te bekijken van Fidget en Sparta.
Het enige wat WIJ wilden en waar WIJ recht op hebben(!) is om Fidget een waardig afscheid te gunnen. Dit is ons afgenomen door bureaucratie, dit is ons afgenomen door onwil. Dit is ons afgenomen door een immens kortzichtige buurman die liever eerst de politie belt om iemand te beschuldigen van iets dermate verwerpelijks dat ik er niet eens aan KAN denken, dan even poolshoogte te gaan nemen om te zien WAT de feiten nou precies zijn.

De feiten op een rijtje
Onze Fidget was in een doodsstrijd. Gillend, hard miauwend, en ik ook gillend en schreeuwend in paniek
Ze is in mijn armen gestorven
De politie is gebeld en heeft op basis van EEN iemand zijn foute vermoeden ONZE Fidget meegenomen.
In opdracht van de OvJ is onze Fidget naar een destructiebedrijf gegaan. De bedrijven die je op TV zag in de tijden van BSE. Van MKZ. Van Blauwtong
ONZE FIDGET HEEFT ZOIETS NIET VERDIEND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Re: Rust in Vrede... lieve Fidget

Bericht door Carootje » do aug 07, 2008 12:07 am

Wat in en in triest verhaal zeg.Ik snap niet dat de OvJ de poes niet heeft laten onderzoeken zodat de doodsoorzaak vast gestelt kon worden.Zo is het wel lekker makkelijk mensen te beschuldigen zonder er ook maar enig onderzoek te laten doen naar de doodsoorzaak icon_evil Hier zijn toch geen woorden voor.

Ik wens jullie heel veel sterkte met dit verlies

Fidget rust zacht meisje icon_cry

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Rust in Vrede... lieve Fidget

Bericht door Aslan » do aug 07, 2008 5:44 am

*slik*Zit hier nu met tranen in mijn ogen en kramp in mijn buik door machteloze woede.
Dit verdiende Fidget niet,dit verdiende jij niet en dit verdiende Suze ook niet. icon_evil
Alles wat tegen kon zitten zat jullie ook tegen en er waren te veel mensen op het verkeerde moment op de verkeerde plek.

Ik kan me voorstellen dat jullie Fidget na deze traumatische ervaring een heel andere laatste rustplaats hadden willen geven als deze.
Ik hoop dat dit forum een heel klein beetje goed kan maken aan wat jullie door onwetendheid,onachtzaamheid en bureaucratie is aangedaan.

Ik hoop dat het onderzoek van Spartacus geen bijzonderheden aan het licht heeft gebracht.

Een dikke knuffel voor jullie drietjes daar in Den Helder.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Rust in Vrede... lieve Fidget

Bericht door Cora » do aug 07, 2008 5:48 am

Wat een afschuwelijke nachtmerrie hebben jullie geleefd en leven jullie nóg!

Het is niet te geloven en kan dan ook niet uit mijn woorden komen wat ik erover denk en voel!

Vreselijk!

Ik wens jullie heel veel sterkte en ook ik hoop dat je een klein beetje troost kunt halen hier........al zal dat heel moeilijk worden ben ik bang!

Dit is onvergevelijk! icon_cry
Afbeelding

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Re: Rust in Vrede... lieve Fidget

Bericht door dierenkunst » do aug 07, 2008 6:24 am

Wat een ongelooflijk verhaal. Heel heel veel sterkte toegewenst! Nel
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ineke
Berichten: 1074
Lid geworden op: do jul 05, 2007 10:52 pm

Re: Rust in Vrede... lieve Fidget

Bericht door Ineke » do aug 07, 2008 8:23 am

Veel sterkte en jammer dat het zo moest gaan,leuk zo'n buurman
Hoop dat het met je andere kitten goed gaat

En misschien had je beter kunnen zeggen dat je kat al begraven of weggebracht had,dan had je hem nog gehad
En hoefde je ook niet bij de da te komen voor evt sectie?

Wij hebben 1 van onze honden(die bij andere eig.zat) net op tijd kunnen redden van het destructie bedrijf,
maar dat had zijn baasje zelf zo gepland,en was andere situatie
Maar het erg als je je dier geen laatste plekje kan geven

gr ineke
Geisha
*18-08-1999-10-01-2013
Afbeelding

knokkels
Berichten: 3
Lid geworden op: wo aug 06, 2008 9:17 pm

Re: Rust in Vrede... lieve Fidget

Bericht door knokkels » do aug 07, 2008 6:20 pm

Bij deze wil ik (en Suze) iedereen HEEL erg bedanken voor de tekens van medeleven. Dit is zoals gezegd een nachtmerrie (geweest).. Ik ben met Sparta naar de dierenarts geweest en hij is 100% gezond verklaard. Ik heb geen sectie zelf laten doen op Fidget want mijn dierenarts had al aangegeven dat dit een natuurlijke dood betreft. Veel en véél te vroege natuurlijke dood, maar toch. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen. Fidget blijft voor altijd in onze harten gesloten. Binnenkort gaan ik en Suze een tattoo laten zetten met Fidget als onderwerp.

Intussen ontbreekt het Sparta aan niets, lekker veel knuffelen .. net Prins TotalCare complete vleesmaaltijd in huis gehaald.. een radiatormandje waar hij nog even aan moet wennen maar dat komt vast wel goed :)
Ik zeg niets, maar ja.. hoe graag ik zou willen.. Fidget kunnen we niet terughalen helaas.
Meneer schopt net zijn krabpaal om icon_e_biggrin

Ineke: wat een geweldig mooie kat is dat zeg!

Plaats reactie