Guapa's verhaal

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Guapa
Berichten: 197
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:06 pm

Guapa's verhaal

Bericht door Guapa » vr mar 07, 2008 12:33 am

Guapa is in 1991 in ons leven gekomen door puur toeval. Mijn man en ik waren met zijn (toen nog kleine) kinderen op vakantie bij vrienden in Spanje. Op een ochtend wilden wij de drukte in huis even ontlopen en we gingen op weg naar de bakker om vers brood voor iedereen te kopen. Onderweg kwamen we langs een dierenwinkel met in de etalage een enorm terrarium met daarin een joekel van een slang! We bleven even staan kijken maar al snel werd mijn blik getrokken naar een stel benches verder in de winkel. Dat zag ik dwars door het glas van de etalage en het terrarrium. "Ach, kom... even binnen kijken!" en met die woorden trok in mijn licht tegenstribbelende echtgenoot mee naar binnen.

Bij de benches aangekomen, werd ik enthousiast begroet door een lichtbruin puppy die gelijk in mijn vinger beet toen ik die door de tralies stak. Het puppy was erg schattig om te zien maar niet zo vriendelijk. We zouden de winkel al verlaten, toen ik achterin de andere bench een piepklein, roodbruin bolletje krulletjes zag liggen. Ik keek nog eens goed en zag dat het een hartveroverend lief puppy was. Ik fluisterde lieve woordjes naar het kleintje die leek te slapen. Maar het stond op en kwam op wankele pootjes naar de tralies lopen. En toen keek het me aan.... met prachtige gouden ogen waar zoveel tederheid en liefde uit kwam. Ik was gelijk verkocht en verzuchtte in het Spaans: ach wat een mooi meisje (Guapa betekent mooi meisje in het Spaans). Hierop stak het puppy de neus tussen de tralies door en likte mijn vingers. Het was liefde op het eerste gezicht en ik wilde de pup gelijk meenemen maar mijn man wilde dat niet. Een beetje verdrietig verliet ik de dierenwinkel. Op straat praatten we er nog even over door en toen stelde ik voor om de kinderen te laten beslissen (mijn man was al bijna "om" want ook hij was gegrepen door de blik van het puppy). Toen we uiteindelijk weer bij onze vrienden terug in huis waren, was het pleit natuurlijk zo gewonnen!! De kinderen wilden de pup dolgraag! Arme echtgenoot van me, hij was natuurlijk geen partij voor zoveel smeekbedes icon_e_wink

We hebben de pup gekocht en haar Guapa genoemd, naar het eerste woord wat ik tegen haar zei. Want het was dus een teefje en volgens de verkoper was ze 6 weken jong. Iedereen was gelijk gek op haar. Die eerste nacht sliep ze in een doos op onze kamer maar ze had het voor elkaar gekregen om de doos omver te kieperen en liep door de slaapkamer te banjeren. Ze was erg onrustig en niet veel later die nacht werd ze ziek; het kwam er aan alle kanten uit!! Ik heb haar de hele nacht lopen troosten én lopen schoonmaken en de volgende ochtend vroeg zijn we direct naar een dierenarts te gaan. Guapa bleek een hele ernstige darminfectie te hebben. Tegen die tijd was ze al op sterven na dood. De dierenarts heeft haar de nodige injecties en medicijnen gegeven maar gaf ons niet veel hoop. Eenmaal weer terug, heb ik Guapa voorzichtig op een dieet van rijstwater gezet - een probaat middel tegen diarree en braken. In de loop van de dag ging het langzaam wat beter met haar, totdat ze 's avonds eindelijk een heel klein beetje gekookte rijst binnen kon houden. Die eerste week (tevens de laatste van de vakantie) heb ik haar elke dag een beetje sterker gemaakt met dat rijstdieet en tegen de tijd dat we naar Nederland terug moesten, was ze zelfs al aangekomen! Na een laatste controle bij de dierenarts en de nodige entingen voor de thuisreis gingen we met kids en hond in de auto weer terug. De hele reis terug heeft Guapa voorin de auto aan mijn voeten gelegen. Ze heeft zich de hele reis voorbeeldig gedragen en geen enkel moment moeilijk gedaan. Tijdens het rijden lag ze opgerold te slapen, tijdens de rustpauzes liep ze heerlijk te banjeren. Ze was altijd vrolijk en blij en ontzettend lief tegen de kids. Zelfs tegen de jongste (toen 5 jaar) die nog nooit een huisdier had gehad en nogal ruw met haar omging.

Terug in Nederland zijn we natuurlijk weer naar de dierenarts gegaan voor controle en entingen. Tot onze schrik, schatte de dierenarts Guapa op nog maar 4 weken jong!! Veel te jong natuurlijk om bij de moeder weggehaald te zijn geweest maar het was al gebeurd en we konden daar niets meer aan veranderen.

Onze inmiddels 1-jarige poes Gypsy heeft Guapa direct geaccepteerd. Een unicum, want Gypsy was in die tijd een kruidje-roer-me-niet die helemaal niet met andere dieren kon opschieten. Overigens leeft Gypsy nog - ze is dus al 18 jaar!

Guapa groeide op tot een door ieder geliefde hond. Ze ging altijd overal mee naar toe en was heel leergierig en vooral "eager to please". Ze vond het prachtig om mijn portemonnee te dragen of een boodschapje - alles om maar te helpen. Officieel was Guapa een "vuilnisbakje", waarschijnlijk een kruising (Ierse) setter met een Spaanse jachthond. Vandaar haar wil om te plezieren.

Het was een bijzondere hond: kleine kinderen mochten gerust in haar mand kruipen of haar kluif of speeltjes pakken, ze vond het heerlijk om door een hele schare kinderen op haar buik geaaid te worden. Daar ging ze dan ook echt voor liggen - op haar rug, poten wijduit en genieten van alle kriebels en knuffels.

Guapa heeft aan haar moeilijke start een bijzonder gevoelige huid overgehouden maar verder was het een sterke en gezonde hond.

Totdat ze op ongeveer 6-jarige leeftijd ineens hotspots kreeg. Ze was er doodziek van, heeft nachten lang met hoge koorts gelegen waarbij ik naast haar lag en haar van een nat washandje wat water liet oplikken. Ze heeft me zonder protesteren haar open wonden laten verzorgen, elke keer weer. Terwijl het overduidelijk heel erg pijn deed - ze liet me alles met haar doen. Vanaf die tijd begon ze een beetje te sukkelen met haar gezondheid: kennelhoest, bronchitis, een vergrote hartspier. Maar ze was niet klein te krijgen. We hebben wat bezoekjes aan de dierenarts gebracht voor weer een prikje en een antibioticakuurtje. Natuurlijk ook vanwege de steeds weer terugkerende hotspots.

Ik heb zelf nooit kinderen mogen krijgen dus Guapa was mijn alles. Ze was mijn meisje - een hondenmeisje weliswaar maar toch.... mijn meisje. Ze was mijn schaduw: waar ik was, was Guapa ook. Toilet en douche incluis! Overal volgde ze mij. Ik had een hele bijzondere band met haar.

Na een aantal jaren, werd ik ziek waardoor ik thuis kwam te zitten. Veel op de bank liggen, veel slapen. Guapa kwam dan altijd aan mijn adem ruiken, even controleren of het wel goed met mij ging. Ze had de gave om bij mensen aan te voelen of ze in orde waren.

Na 16 jaar en 8 maanden, prachtige jaren, heb ik mijn allerliefste Guapa moeten laten inslapen. Ze is nog met ons op Texel geweest tijdens onze kerstvakantie. Ze was al krakkemikkig aan het worden, had spiermassaverlies aan de achterpoten maar was in geest nog een jonge hond. Het ene moment zakte ze door haar achterpoten, het andere moment liep ze te rennen met haar speeltjes. Guapa wilde gewoon jong blijven, ze weigerde simpelweg om oud en krakkemikkig te zijn.

Eenmaal terug van kerstvakantie, begon Guapa heel naar te hoesten. Bronchitis was de diagnose en een antibioticakuurtje moest haar daar vanaf helpen. Doxxyciclyne, wat ze zo vaak al had gehad. Maar na 2 dagen pilletjes, begon ze te braken. Eten deed ze al met moeite, drinken gelukkig nog wel. Maar ze was door gebrek aan eetlust al aardig afgevallen. Het braken verergerde de zaak. En het hield niet op - op een gegeven moment hield ze zelfs geen slokje water meer binnen. Ik was ten einde raad. Kon het niet meer aanzien hoe ze maar bleef braken. Maar tussen de braakbuien door, was Guapa zwakjes maar wel levenslustig. Ze kwam zelfs nog met speeltjes aandragen om te spelen! Toen het braken steeds erger werd en Guapa steeds zwakker, overwoog ik voor het eerst om haar te laten gaan. Ik belde de dierenarts om Guapa thuis op 8 februari in te laten slapen. Maar ik had het amper hardop uitgesproken of Guapa kreeg een bijna wonderbaarlijke opleving. Ze begon zelfs weer om eten te bedelen. De dierenarts dus maar afgebeld. Twee dagen lang leek het een beetje beter te gaan, mede met behulp van Primperan, een anti-braakmiddel wat ik haar een paar keer per dag in de bek spoot met hele kleine beetjes. Maar het tij keerde weer en het ging bergafwaarts met haar.

Uiteindelijk heb ik op 11 februari de loodzware beslissing moeten nemen om haar in te laten slapen. De dierenarts is thuis gekomen en Guapa is in mijn armen gestorven. Maar zelfs na het eerste prikje, het slaapprikje, was ze nog gewoon wakker. En het uiteindelijke spuitje hebben ze twee keer moeten geven want zelfs toen wist ze nog niet van opgeven. Uiteindelijk heeft de chemie het gewonnen van haar wilskracht en is haar hartje gestopt met kloppen. Maar als het aan haar wilskracht had gelegen, dan had Guapa nog door blijven leven. Ware het niet dat haar lijfje te verzwakt was....

Het was hartverscheurend. Het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen. En nu, drie weken later, ben ik er nog steeds kapot van. Sorry voor het lange verhaal, het is een beetje uit de hand gelopen met schrijven...

Guapa, ik mis je!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Aslan » vr mar 07, 2008 6:18 am

Zeg geen sorry meis voor het feit dat het verhaal wat lang is.16 jaar en 8 maanden kun je niet in 6 regeltjes neerpennen. icon_e_wink
Jullie levens zijn vanaf het allerprilste begin voor elkaar bestemd geweest.Jij was daar in Spanje op het juiste moment op de juiste plaats en zij was er voor jou toen je een steuntje in de rug zo berenhard nodig had.

Ik kan me voorstellen dat je haar vreselijk mist,ze was echt een deel van jezelf.

Het is zo moeilijk om het juiste moment van het laten gaan te bepalen he?We zijn altijd bang dat we te vroeg ingegrepen hebben of juist te lang gewacht hebben.
Zelf heb ik heel veel steun gehad aan dit gedichtje:

Laat me gaan.


Als ik eens broos en zwak zal zijn
en niet meer slapen kan van pijn,
doe dan wat nodig is. Want och…
die laatste dag verliest men toch.
Ik weet dat het je droef zal maken
dwing toch jezelf niet te verzaken:
Dan, meer dan enig andre dag
blijkt wat je liefde echt vermag.
Wij hadden 't jarenlang zo goed;
dat geeft ons ook die laatste moed.
Jij wilt toch ook niet dat ik lijd?
Laat mij toch gaan te zijner tijd
en breng mij waar men mij hulp biedt.
Eén bede slechts: verlaat mij niet!
Houd mij zacht pratend tegen je aan
totdat mijn ogen breken gaan.
Je weet, al is het later pas,
dat dit heus voor mijn bestwil was.
Al gaf mijn staart een laatste groet,
ik lijd niet meer en dat is goed.
Treur niet omdat het lot bewerkt
dat jij, juist jij, mijn tijd beperkt.
Wij waren toch elkaar zo na!
Laat dat je troost zijn als ik ga.


Je hebt het goed gedaan,je was bij haar tot het einde en daar is ze je nu dankbaar voor.

Heel veel sterkte toegewenst.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Cora » vr mar 07, 2008 9:28 am

PPFFFTTT daar zit ik dan met de waterlanders in mijn ogen en het toetsen bord wazig in beeld...... icon_cry

Het is wat Aslan zegt...je kunt een leven van 16 jaar en 8 maand niet in 6 regeltjes neerzetten.......maar meid wat hebben jullie een mooie tijd samen gehad, wat hebben jullie elkaar geholpen en van elkaar genoten........wat is het toch heerlijk dat een hondje van 4 weken uit het buitenland zo ontzettend veel voor je kan betekenen.

Kan me voorstellen dat de leegte die ze achterlaat overweldigend is.....het laten gaan, het moeten beslissen, het moeten afspreken alles wat je moet doen om je maatje te moeten laten gaan zijn loodzware lasten.......ik weet wat je voelt.......maar ook ik denk dat je de goede beslissing hebt genomen.......en ook op de juiste tijd.......Guapa heeft nu geen pijn meer en kan jou nu van bovenaf beschermen....met een gezond lijf!

Dkke knuffel van mij en nogmaals heel veel sterkte!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Veerle
Berichten: 960
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 8:39 am

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Veerle » vr mar 07, 2008 11:07 am

*Slik* icon_cry
Ben fkes sprakeloos
Groetjes Veerle en de beren

Gebruikersavatar
Guapa
Berichten: 197
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:06 pm

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Guapa » vr mar 07, 2008 1:23 pm

En nu zit ik alweer te janken als een klein kind. Marion, je gedicht is zó mooi... en toch zo pijnlijk. En Cora, ik zou pagina's vol kunnen schrijven over mijn tijd met Guapa want inderdaad, bijna 17 jaren zijn niet in een paar zinnen samen te vatten.

Ik denk dat jullie gelijk hebben, we waren voor elkaar bestemd. Ik heb Guapa destijds ook niet uitgekozen om haar vrouwtje te zijn; ZIJ heeft mij gekozen om MIJN steun en toeverlaat te zijn! Daar ben ik vast van overtuigd.

Ik heb een vraagje aan jullie, die al zoveel hebben verloren: hoe hebben jullie het gedaan met de spulletjes van jullie maatjes? Ik vraag dat, omdat ik het nog niet over mijn hart kan verkrijgen om Guapa's manden, dekentjes, eetbakje enz. op te ruimen... Het troost me een klein beetje om haar spulletjes om me heen te hebben maar tegelijkertijd doet het zo'n pijn om diezelfde spulletjes ongebruikt en leeg te zien. Hoe doe je zoiets?

We hebben Guapa begraven in onze tuin zodat ze altijd dichtbij ons kan zijn. Mijn man heeft een prachtig kistje voor haar gemaakt, het deksel daarvan heb ik zelf gegraveerd en "versierd". Van binnen hebben we het kistje bekleed met het dekbedje waar zij altijd op sliep in onze slaapkamer en langs de bovenrand daarvan heb ik een lange volant vastgemaakt van een Spaanse rok die mijn moeder, mijn oma en ik jaren geleden voor mij gemaakt hebben. Het dekentje waaronder zij is gestorven hebben we over haar heen gelegd en we hebben haar meest geliefde speeltjes bij haar gelegd.

Maar jullie weten het zelf ook: er zijn zoveel spulletjes die overblijven. Ik weet absoluut zeker dat ik die allemaal ga bewaren, in een mooi versierde spanen doos ofzo. Maar wanneer? Ik weet dat het heel persoonlijk is, maar hoe hebben jullie dat gedaan?

Es
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Cora » vr mar 07, 2008 1:46 pm

Toen Pablo, ons omaatje, is ingeslapen hier op de keukenvloer, omringt door ons, zelfs mijn moeder was erbij, heeft Jan, mijn man, haar in de bus van de DA gelegt.
Ze is gecremeerd met meerdere dieren en we hebben geen as van haar........dat is een bewuste keuze geweest van ons.
Pablo was in haar leven nooit alleen en we wilden niet dat ze dit laatste alleen zou moeten zijn.

Mijn gevoel, toen Pablo was ingeslapen, was weg, ik bedoel ik had niets met haar dode lichaam, Pablo zit in mijn ziel, mijn hart en onder mijn huid.........toch ben ik op een gegeven moment foto's gaan uitzoeken om een bewerking te maken om haar toch weer "aanwezig" te hebben in huis, "zichtbaar" te hebben in huis........zie de homepagina van mijn site.

Zoals je misschien al gelezen hebt hebben we nog 2 honden, husky's, moeder en dochter Xena en Kaska, dus het kleed waar ze altijd op lag ligt hier nog steeds en wordt door de meiden gebruikt, haar riem, hangt nog steeds aan het haakje bij de tuigjes van de meiden.......haar voerbak en waterbak worden ook nog steeds gebruikt.......

Ik heb dus niets weg gedaan......maar ik kan me voorstellen, als je geen andere honden hebt dat dit erg moeilijk is om te laten staan, maar nog moeilijker om het weg te doen.........

Ik kan je alleen raden om de tijd te nemen om ook hiervan afscheid te nemen, doe geen dingen waar je misschien spijt van gaat krijgen, ik denk dat je tzt zelf aanvoelt of het tijd is of je er klaar voor bent, dat je verder kunt, zonder de aanwezigheid van die dierbare spulletjes.

Het is inderdaad heel persoonlijk, laat je hierbij niet puschen door je omgeving, doe de dingen op de tijd die voor jou goed voelen.

PPfft zit ik weer met een snotneus......
Afbeelding

Gebruikersavatar
Veerle
Berichten: 960
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 8:39 am

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Veerle » vr mar 07, 2008 2:06 pm

4 Jaar geleden hebben wij onze lieverd Maxim (een bobtail) naar de regenboogbrug laten gaan
De spulletjes van Maxim hebben we nog allemaal
Nu we terug 2 lieverds hebben hadden we de eet en drinkbak gewoon weer kunnen gebruiken, maar we konden het gewoon niet over ons hart krijgen
Dus voor deze 2 dan maar een andere eigen eet en drinkbak gekocht, ook de leiband van Maxim hangt gewoon waar hij die wist hangen, ook haarplukjes en zijn eerste tandjes hebben we nog steeds
Ik overweeg om een mooie hanger te laten maken met een tand of haarplukje erin, zodat ik die dicht bij mijn hart kan dragen
Zijn 'sjaal' die hij droeg toen die overleed, ligt nog steeds ongewassen rond een foto gedrappeerd, en heel lang ging ik er elke dag aan ruiken om zijn geur in me op te nemen

Maxim ligt ook begraven in onze tuin, achteraf gezien een heel goeie beslissing, want mijn dochter heeft er nog steeds veel steun aan dat naar hem toe kan
Groetjes Veerle en de beren

Gebruikersavatar
Guapa
Berichten: 197
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:06 pm

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Guapa » vr mar 07, 2008 2:10 pm

Ach sorry Cora... het is niet mijn bedoeling om je elke keer een snotneus te bezorgen. Maar ik kan het me wel voorstellen - het lezen van nieuwe verhalen (en waarschijnlijk ook "oude") maakt natuurlijk weer veel los. Zelf denk ik dat huilen nooit kwaad kan, mijn tranen stromen nooit zo moeilijk. Lijkt met beter dan opkroppen.

Het waterbakje van Guapa werd altijd gedeeld met Gypsy dus dat zal in gebruik blijven. Maar al die andere spulletjes... pffff. Mijn man Cor, die zijn eigen bijzondere band had met Guapa, kan er langzamerhand niet meer zo goed tegen om de lege mand en ongebruikte spulletjes te zien. Ik denk er nu heel voorzichtig over om die dingen in een doos te stoppen zodat ik het kan bewaren. Ik weet in ieder geval zeker dat ik de ligkussens en -dekens niet ga wassen zodat haar geur erin blijft zitten. Ik heb een plukje haar van Guapa wat ik in een hangertje wil doen zodat ik het altijd vlakbij mijn hart kan dragen. Tja... ik ben er nu eenmaal eentje van het soort die het prettig vindt om tastbare herinneringen te hebben, naast de ongrijpbare en onzichtbare herinneringen. Ik vind het heel treffend zoals jij de aanwezigheid van jouw Pablo omschrijft: in je ziel, je hart en onder je huid. Voor mezelf zou ik daar ook nog "in mijn bloed" aan willen toevoegen. Ik heb je prachtige fotobewerkingen gezien, schitterend zijn ze! Helaas kan ik dat zelf niet maken.... anders deed ik het geheid!

Es
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Cora » vr mar 07, 2008 2:19 pm

denk dat het samen inpakken van de spulletjes van Guapa wel een stukje afsluiting geeft in de zin van accepteren dat ze er niet meer is en dat ze niet meer terug zal komen.

probeer het samen te doen met je man......kunnen jullie er samen goed over praten?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Guapa
Berichten: 197
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:06 pm

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Guapa » vr mar 07, 2008 2:26 pm

Ow, da's een goed idee Cora! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben icon_rolleyes

Ik kan er best wel goed over praten met Cor. Hij mist Guapa ook heel erg op zijn eigen bepaalde momenten. Het avondrondje uitlaten bijvoorbeeld, of als hij op zijn werk (de bouw) iemand tegenkomt die vraagt of "die hond van je nog leeft". Hij nam Guapa nl. geregeld mee naar zijn werk dus Guapa is op vele plaatsen geweest en daardoor bij velen ook bekend geworden. Hij heeft het er ook erg moelijk mee, maar meer in stilte - voor zichzelf. Echt een man hoor...

Maar ik zal het hem voorleggen, denk dat hij het ook wel een goed plan vindt.

Es
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Cora » vr mar 07, 2008 2:29 pm

ik wens jullie sterkte met het "afscheid" nemen van de spulletjes van Guapa, zal niet meevallen denk ik......

Als je hebt, mag je mij wel een aantal digitale foto's mailen van Guapa, dan kijk ik of ik er wat van maken dat je zelf kunt printen.
Is maar een ideetje.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Guapa
Berichten: 197
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:06 pm

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Guapa » vr mar 07, 2008 2:32 pm

Ow Cora, zou je dat willen doen? Ik had al zelf met de gedachte gespeeld om het je te vragen maar vond het nog wat vroeg - ben tenslotte net lid enzo. Ik heb wel wat digifoto's en ben van plan om binnenkort de oude, papieren foto's te digitaliseren dus dan heb ik ook veel foto's van vroeger. Ik maak graag gebruik van je aanbod. Stuur je wel een PB'tje als ik zover ben. Thanx!

Es
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Cora » vr mar 07, 2008 2:41 pm

tjonge wat ben jij bescheiden zeg! icon_e_biggrin

je moest eens weten hoeveel bewerkingen ik al heb gemaakt voor mensen die helemaal geen lid zijn hiero! icon_e_wink

Dus dat speelt helemaal geen rol hoor! icon_e_wink

Ik zie de foto's wel verschijnen dan, mail ze maar naar jancora@wandoo.nl en de foto's niet verkleinen, hoe groter hoe beter! icon_e_wink
Afbeelding

Gebruikersavatar
Guapa
Berichten: 197
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:06 pm

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Guapa » vr mar 07, 2008 3:32 pm

Thanx Cora, zal ik tzt zeker doen!

Es
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Guapa's verhaal

Bericht door Aslan » vr mar 07, 2008 4:04 pm

Van alle honden die ik gehad heb heb ik eigenlijk alleen de halsbanden bewaard en zelfs na jaren zit hun luchtje er nog aan. icon_redface
Verder hangen er door het hele huis foto's en fotobewerkingen van de honden,zowel van de nog levende twee als de overleden dieren.Alles door elkaar alsof ze er nog steeds bijzijn.(en af en toe zijn ze er ook nog)
Om mijn nek heb ik een zilveren medaillonnetje met de foto's van Shebo en Sjenny.Niet in het zicht maar op de blote huid onder mijn trui zodat het mijn lichaamswarmte aanneemt.
Tijdens het douchen moet dat medaillonnetje af natuurlijk en dat zeg ik ook tegen ze als ik klaar ben met douchen :"wat zijn jullie koud!" icon_cry
Ik blijf ze missen die twee en ze blijven deel uit maken van het gezin ook al zijn ze al 6 en 10 jaar geleden overleden.

Een doos met ongebruikte spulletjes is ook een mooi idee natuurlijk of misschien een klein soort altaartje? (moet je wel tegen kunnen natuurlijk)
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Plaats reactie