Benjamin Ceasar van Aemburen

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Yvon
Berichten: 274
Lid geworden op: vr jul 08, 2005 1:17 pm

Benjamin Ceasar van Aemburen

Bericht door Yvon » zo mar 18, 2007 11:55 am

29-7-1995 * 17-3-2007


Wat is dit moeilijk en toch wil ik graag mijn verhaal over Cees kwijt, het helpt om erover te praten en tegelijkertijd doet het zoveel pijn.

Het is zo ongelofelijk snel gegaan: vorige week zondagochtend hebben we met alle 3 de honden nog zeker wel een uur gelopen, je kon aan Ceasar merken dat het hem lang genoeg was en we hadden al afgesproken hem op die lange wandelingen zondags maar niet meer mee te nemen of de wandelingen in te korten.
Dinsdagochtend wilde hij zijn brokken niet eten, zijn avondeten at hij wel op. Woensdagochtend wilde hij weer zijn brokken niet eten en 's avonds maar een beetje avondeten. Dat verontrustte mij: Cees is gek op eten, steelt het zelfs van het aanrecht.
Donderdagochtend ging het al niet veel beter en mijn vader zou een beetje oppassen en we hadden een afspraak voor 's avonds bij de DA staan, we hebben zijn urine ingeleverd en daar was niets aan te vinden. De DA heeft zijn hart beluisterd en hoorde een ruis. Er is bloed afgenomen en vrijdags kregen we de uitslag: zijn lever werkte niet meer. Dit is goed op te vangen met een leverdieet, hij kreeg plastabletten om het vele vocht eruit te krijgen en harttabletten omdat zijn hart dus wel wat minder was geworden en nu extrra aan het werk moest.
Hij wilde nog steeds niet eten, een klein beetje astronautenvoer wat hij 's avonds er ook nog heeft uitgespuugd, zijn medicatie wel gehad.
Toen mijn man hem 's avonds voor het naar bed gaan ging uitlaten was hij niet vooruit te branden, hij heeft Ceasar naar huis getild. Hij heeft de hele nacht bij hem gewaakt en geslapen.
Zaterdagochtend hebben we gelijk de DA weer gebeld en die gaf aan weinig meer voor hem te kunnen doen, hij kreeg een ontstekingsremmer die hem wat moest opfleuren zodat hij weer zin kreeg in eten en dat zo zijn lichaam weer op gang zou komen, op dat moment liep hij nog, maar een paar stappen maar. Als er geen verbetering kwam zouden we op zondag de DA bellen en hem in laten slapen.
Maar er kwam geen enkele verbetering, alleen maar verslechtering, hij begon te janken (dus had pijn volgens ons) en we hebben gelijk de DA weer gebeld om te komen, we wilden hem laten gaan, uit zijn lijden verlossen.
Helaas kwam de DA te laat, Ceasar ging echt zo snel achteruit en zijn laatste half uur heeft hij zo'n strijd moeten leveren en heeft hij, denken wij, toch veel pijn gehad.
We hebben hem vastgehouden en geknuffeld en gezegd dat hij mocht gaan.
Maar oohhh wat is dit ongelofelijk hard, hem zo te moeten zien gaan, dat wat we hem hadden willen besparen is niet gelukt.

Rust zacht lieve Ceasar
groetjes Yvonne

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo mar 18, 2007 12:12 pm

Nu schieten mijn ogen weer vol, ondanks dat ik het al wist, Yvon ik wens je ongelooflijk veel sterkte in deze moeilijke tijd en die nog komt........het voelen van het missen moet nog beginnen.....

Het is heel erg om je dierbaar zo te moeten zien lijden en dat je niks meer kunt doen, dat je alles hebt gedaan en dan nog de verlossing te laat komt.............heel erg verdrietig......maar Ceasar heeft een enorm goed leven bij jullie gehad, daar is zijn leeftijd wel naar.....bijna 12 jaar........

Nogmaals meid........heel heel heel veel sterkte!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » zo mar 18, 2007 12:27 pm

Yvon heel veel sterkte meis :cry:

Ceasar rust zacht lieverd

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » zo mar 18, 2007 1:45 pm

Heel veel sterkte Yvon. :(
Wat is het moeilijk he,om het juiste moment te bepalen?We zijn oh zo bang om 'het' fout in te schatten.
Ik ben ondanks alles toch wel blij dat Cees in zijn eigen vertrouwde omgeving voor het laatst zijn ogen gesloten heeft en dat hem een paniekritje naar de dierenarts bespaart is gebleven.
Ceasar,rust zacht jochie.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

jerry en bronco
Berichten: 791
Lid geworden op: di nov 01, 2005 9:00 am

Bericht door jerry en bronco » zo mar 18, 2007 2:07 pm

wat erg
heelveel sterkte



ceasar rust zacht
groetjes margreet jerry en bronco
Afbeelding

Gebruikersavatar
Corin@
Berichten: 658
Lid geworden op: di mei 02, 2006 11:03 am

Bericht door Corin@ » zo mar 18, 2007 7:45 pm

:cry: :cry: :cry:
Heel veel sterkte Yvon!!

En Ceasar...... je zult vreselijk gemist worden, maar jij bent nu vrij :wink:
Groetjes van Corin@
Afbeelding

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Bericht door annet » zo mar 18, 2007 9:59 pm

Yvon, ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Ceasar. :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
rosalinda
schrijfster van het 20000e berichtje
Berichten: 319
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 12:11 pm

cees

Bericht door rosalinda » ma mar 19, 2007 11:10 am

wat vreselijk voor je meid heel veel sterkte toegewenst ik zat het met tranen in mijn ogen te lezen
Toen was geluk nog heel gewoon.

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » ma mar 19, 2007 10:50 pm

Yvon, heel veel sterkte met het verlies van Ceasar.
Ceasar, beestje ..... rust zacht.
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
remikiso
Berichten: 828
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 1:56 pm

Bericht door remikiso » di mar 20, 2007 3:10 pm

En van ons natuurlijk ook heel veel sterkte!!!
Groetjes Sonja

Afbeelding

Cora en Eros
Berichten: 184
Lid geworden op: za feb 04, 2006 11:28 pm

Bericht door Cora en Eros » wo mar 21, 2007 11:15 am

Heel veel sterkte toegewenst met dit verlies!
Liefs Cora en Pootje en/of Knuffel van Eros

Plaats reactie