Voor alle dieren die .................

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Voor alle dieren die .................

Bericht door Aslan » za jul 02, 2005 6:48 am

Ik wilde graag even stilstaan bij alle dieren die eenzaam en alleen sterven zonder dat er iemand om hen gegeven heeft en zonder dat iemand om hen rouwt.Dieren over de gehele wereld die na een leven van mishandeling en vernedering blij zijn dat ze deze wereld mogen verlaten.

Ik denk hierbij vooral aan:

De zeehondjes die doodgeknuppeld worden in Canada.
De stieren die na een zinloos gevecht vermoord worden in Spanje.
De greyhounds en Galgo's in Spanje die na het raceseizoen in bomen worden opgehangen omdat ze in plaats van geld op te brengen nu geld gaan kosten.
De honden en katten in Korea die na een vreselijk leven in een kooitje levend gevild worden.
Alle proefdieren.
Alle dieren die het slachtoffer werden van stropers.
Alle dieren die omkomen door onachtzaanheid,verwaarlozing en mishandeling.

Ach,jullie weten ongetwijveld zelf nog wel veel meer voorbeelden te verzinnen.

Pascha was zo'n dier die eenzaam en alleen gestorven is en namens Pascha en al die anderen wil ik jullie vragen:vergeet ze niet,rouw om hen en als bij het verhaal van Pascha je de tranen over de wangen stomen zoals ze bij mij doen dan hoop ik dat al deze dieren onze liefde voelen daar aan de andere kant van de regenboogbrug.

Pascha...

een verhaal van een vergeten hond.




"Hallo, ik ben Pascha" staat op het bordje wat aan de tralies van het hok hangt. In het hok zit een zwarte hond met grijze snoet. Rustig zit hij daar, kijkt naar mij. Hij houdt zijn kop scheef en ik heb het gevoel, als of hij mij zowat taxeert. Resignerend, afwachtend... zo lijkt het.
Als ik de tekst op het boordje lees, snap ik het. Pascha is 8 ½ jaar oud. 8 jaar al zit hij hier in het asiel. Als jong hondje, nog maar enkele maanden oud, is van hem afstand gedaan omdat hij gebeten zou hebben. Hier in het asiel heeft hij nog nooit iemand gebeten. Af en toe gromt en bromt hij een beetje, maar dat doen de meeste mensen die ik ken ook.

Pascha heeft een vriendin, die komt regelmatig naar het asiel om met hem te wandelen, hem te borstelen en te knuffelen. De hele middag lopen ze door het bos. Elke zondag. Pascha wacht altijd op de zondag. Behalve zijn vriendin en het personeel in het asiel heeft nog nooit iemand naar hem gevraagd. En daarom wacht hij elke week op de zondag.



Zondag: Pascha en zijn vriendin gaan wandelen. Zoals elke zondag.... hij krijgt zijn knuffels en ook iets lekkers.

Maandag: Pascha is moe, hij laat ook wat van zijn brokken staan. Koorts heeft hij niet en verder lijkt er ook niets aan de hand.

Dinsdag: Pascha eet niet meer, ligt op de grond, zijn lichaamstemperatuur daalt... Hij wordt naar de dierenarts gebracht. De hartslag is heel zwak. De foto’s laten de uitslag zien: Pascha heeft een kwaadaardige tumor aan zijn hart. De tumor is opengegaan, er is niets meer aan te doen. Pascha sterft in de armen van de mensen, die elke dag voor hem gezorgd hebben.

Terug blijven zijn halsband, verdriet en veel tranen... en een rode roos in zijn kooi van zijn vriendin. Het lijkt alsof hij heeft gewacht, om nog van de laatste zondag te kunnen genieten.

En dan komt steeds weer de vraag bij mij naar boven: waarom heeft hij nooit de kans gekregen om te bewijzen, wat voor een fijne hond hij was? Heeft hij niet ook een recht gehad op een eigen familie? Waarom heeft niemand hem die kans gegeven?

Voor Pascha is het te laat, maar er wachten nog veel Pascha's in de asielen. Waarom moet het altijd de kleine aandoenlijke jonge hond zijn? En waarom is het zo vanzelfsprekend en geaccepteerd om zich een pup bij een fokker te halen? Waarom zijn er zo weinig mensen, die ook aan de vele honden denken die vergeten zijn en hun leven in het asiel moeten slijten en die jaar voor jaar wachten op een nieuwe kans, verdrietig, eenzaam maar altijd nog met een vonkje hoop... tot dit vonkje dan ook sterft.

In Memoriam:

Vaarwel oude vriend, Wij zullen je niet vergeten en altijd met onze gedachten bij je zijn. Wij missen jou en wij hopen, dat jouw lot sommige mensen wakker maakt en jouw hondenvrienden die in de asielen nog steeds wachten misschien een kans geeft.


Bron secondhanddog

Laatst gewijzigd door Aslan op ma jul 10, 2006 5:57 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za jul 02, 2005 7:33 am

Ben er wederom stil van en de tranen staan in mijn ogen......

Wat er nu door mijn hoofd gaat kun je denk ik wel raden........

Dankje dat je mijn ogen open hebt gemaakt......
Afbeelding

Gebruikersavatar
jolly
Berichten: 56
Lid geworden op: di jun 14, 2005 8:32 pm

Bericht door jolly » zo jul 03, 2005 7:38 am

Zucht..............
Wat een triest koppie :cry:

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Bericht door dierenkunst » do jul 07, 2005 6:28 am

Mooi geschreven. Voor alle dieren die totaal zinloos en alleen sterven!!!
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Tha_Niekje
Berichten: 23
Lid geworden op: vr aug 05, 2005 12:17 pm

Bericht door Tha_Niekje » vr aug 05, 2005 1:24 pm

Wat een verhaal zeg!!!!

We moeten zeker stil staan bij deze dieren!!!!

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » za mar 18, 2006 7:10 pm

Weet je Marion.....wat jij hier schrijft daar moet ik zo vaak aan
denken.
Alle dieren over de gehele wereld die zo vreselijk moeten lijden.

We kunnen alleen maar hopen dat ze snel verlost worden van
hun afschuwelijke lijdensweg :cry:

Yvonne
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » za mar 18, 2006 7:23 pm

Ja Yvonne.De dood is voor dit soort dieren een bevrijding maar mijn hart bloed bij de wetenschap dat ze nooit enige vorm van liefde of genegenheid gekend hebben.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » za mar 18, 2006 8:33 pm

Ik ben het helemaal met je eens , als ik er aan denk dan zit ik
al zowat te snotteren en een brok in mijn keel.

Al die stakkers die nog nooit een aai,knuffel of maar enige vorm
van tederheid, genegenheid of liefde hebben gekent.

Niet wetend hoe heerlijk het is om zichzelf te kunnen zijn .....
Het enige dat ze kennen is , angst en pijn en lijden tot de dood
hen verlost.

Ik zou ze zo graag allemaal willen helpen maar ik weet dat ik
dat niet kan.....
Het is allemaal zo onrechtvaardig , oneerlijk op deze wereld.

Heb er echt geen woorden voor ....dieptriest!!!

Yvonne
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
whitesilverdoggy
Berichten: 2339
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 4:58 pm

Bericht door whitesilverdoggy » za mar 18, 2006 9:30 pm

jammer, de boel van Pascal komt even boven, sorry
hij lijkt echt veel op sultan en krijg het te kwaad.
Jeanet
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
liz
Berichten: 51
Lid geworden op: zo jul 09, 2006 12:08 am

Bericht door liz » zo jul 09, 2006 9:58 pm

ik zal dit nooit vergeten, hoe mooi jij heeft dit geschreven, in memorium van alle arme dieren.
little dragons are cool
and border collies are weird
Afbeelding
http://www.littledragons.nl

Plaats reactie