Shebo *05-04-1989 + 01-02-2002 mijn allesie

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Shebo *05-04-1989 + 01-02-2002 mijn allesie

Bericht door Aslan » do jun 23, 2005 2:12 pm

Na de dood van Sjennie in 1996 ben ik zeker 2 jaar zonder hond geweest maar het waren vreselijke jaren en ik miste een maatje.
Via via kreeg ik het verhaal te horen van Shebo.Shebo die na de dood van zijn vrouwtje niet welkom was bij de familie en die wegkwijnde in het asiel.Buren van de overledene hebben hem uit het asiel gehaald nadat hij al 3 dagen niet gegeten had en zouden een nieuw baasje voor hem zoeken.

Ik ging op bezoek bij die buren en het klikte meteen tussen Shebo en mij.
Shebo was een zwarte kruising keeshond van 9 jaar maar oh zo trouw en aanhankelijk.
4 heerlijke jaren volgden en we waren altijd bij elkaar.Shebo ging mee boodschappen doen (ja ik smokkelde hem zelfs mee de supermarkt in) ,hij ging mee als ik op visite ging en ging mee als ik mijn dochter naar school bracht en weer ophaalde.

Op zijn 12e ontdekten we een piepklein bultje bij zijn schouder en we hoopten dat het een ouderdomsbultje zou zijn of een wratje.Het was nog kleiner als een doperwt.
De dierenarts vertrouwde het niet en besloot het weg te halen.Het bleek een zeer kwaadaardige melanoom te zijn.
Shebo had nergens last van en bijna een jaar ging zorgeloos voorbij.

Eind 2001 kreeg Shebo een gezwel bij zijn keel en ik vermoede het ergste .............. Ook de dierenarts vond het verdacht snel groeien en weer moest mijn maatje onder het mes.Half uurtje later ging de telefoon,het bleek een abces te zijn waarschijnlijk veroorzaakt door de kat.
Opgelucht haalde ik adem en een bevrijdende huilbui volgde.

Na de operatie knapte Shebo niet op maar bleef koorts houden.Hij kreeg de ene antibiotikakuur na de andere maar niets hielp.
Ik vroeg een doorverwijzing naar de dierenkliniek in Amsterdam aan en daar aangekomen bleek via een echoscopie en weefselonderzoek dat Shebo kanker had in zijn milt en lever.
Ondertussen had Shebo al 4 dagen niet gegeten maar door de prednisonkuur die voorgeschreven werd begon dat gelukkig weer op gang te komen.

We leefden in geleende tijd maar echt gelukkig waren we niet.Door de medicijnen raakte Shebo vreselijk aan de diaree en ik zag mijn maatje aftakelen.
Hij sjokte tijdens de rondjes achter me aan en was al buiten adem als hij opstond.Na de minste geringste inspanning liep het snot zijn neus uit en zijn krulstaart zakte uit tot een natte dweil.
Hij begon steeds meer afstand van ons te nemen en lag als een zielig hoopje ellende op het zeil.
Door de diaree moest Shebo echt om de 4 uur naar buiten ook s'nachts en oh wat genoot ik van die intieme momenten.
Sheeb en ik samen in de vrieskou terwijl de hele stad in diepe rust was.

Shebo had geen plezier meer in zijn leventje en na 3 weken geleende tijd had hij echt zo'n blik in zijn ogen van :"Laat me gaan".
We besloten om de dierenarts te vragen om hem thuis in te laten slapen en zo is het ook gebeurd.
Samen met een assistente is de dierenarts bij ons thuis gekomen en heeft Shebo op de bank lekker dicht naast me het spuitje gegeven.

Een paar weken voor zijn 13e verjaardag is Shebo overleden op 01-02-2002.
Shebo is gecremeerd en ik heb een paar uur voor de crematie nog afscheid genomen in een kamertje van het crematorium.Hij lag heel mooi opgebaard in een mandje.Er lagen bloemen om hem heen en een grote doos tissous stonden klaar (wat geen overbodige luxe was.


Lange tijd wilde ik het liefste achter hem aan naar de andere kant van de regenboogbrug en het is dat Aslan me op dat moment nodig had (Aslan zat al zijn hele leven in een asiel in Spanje) maar anders ..................
Laatst gewijzigd door Aslan op vr dec 23, 2005 6:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » do jun 23, 2005 3:42 pm

Wat ontroerend verteld Marion, zit ik weer met tranen in mijn ogen en zie de film al lezend afspelen.

Dankjewel voor je verhaal.....je voelt wanneer het tussen jou en je maatje klikt, maar je voelt ook wanneer de tijd is aangebroken om afscheid te nemen.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » do jun 23, 2005 4:31 pm

corakoops schreef:je voelt wanneer het tussen jou en je maatje klikt, maar je voelt ook wanneer de tijd is aangebroken om afscheid te nemen.....




Klopt Cora,een diereneigenaar ziet en voelt instictmatig wanneer het afgelopen is.
Houden van is ook je dier los kunnen laten wanneer de tijd daarvoor aangebroken is.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Bericht door dierenkunst » do jun 23, 2005 5:26 pm

aslan schreef:
corakoops schreef:je voelt wanneer het tussen jou en je maatje klikt, maar je voelt ook wanneer de tijd is aangebroken om afscheid te nemen.....




Klopt Cora,een diereneigenaar ziet en voelt instictmatig wanneer het afgelopen is.
Houden van is ook je dier los kunnen laten wanneer de tijd daarvoor aangebroken is.


Ik ben het helemaal met jullie eens!
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Bericht door dierenkunst » do jun 23, 2005 5:28 pm

Mooi en ontroerend vanhaal over Shebo!! Wat een hondenmaatje!
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » wo feb 01, 2006 10:02 am

Vandaag is het precies vier jaar geleden dat ik je moest laten gaan mijn liefje. :(
Tot ziens kanjertje,ik zal je nooit vegeten.

Afbeelding
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Bericht door dierenkunst » wo feb 01, 2006 10:40 am

Heel veel sterkte!! Zoiets blijft een datum om bij stil te staan! Ik voel met je mee!`Sterkte. gr. Nel
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » wo feb 01, 2006 2:23 pm

Sterkte Marion........ :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » wo feb 01, 2006 5:05 pm

Ja , dat zijn de momenten dat alles weer naar boven komt

Het enorme plezier van samenzijn :D

Het enorme verdriet van afscheid moeten nemen :cry:

Sterkte hoor!!!!

Yvonne
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » do feb 01, 2007 6:20 pm

5 jaar zonder jou ....
Dag liefie,ik zal je nooit vergeten. :cry:
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » do feb 01, 2007 7:17 pm

Sterkte Marion

Gebruikersavatar
Corin@
Berichten: 658
Lid geworden op: di mei 02, 2006 11:03 am

Bericht door Corin@ » do feb 01, 2007 8:01 pm

Ondanks dat de tijd zo snel gaat...... vergeten doe je ze nooit :wink:

Ik wou dat we heeeeeel eventjes mochten kijken achter de regenboog, om te zien hoe fijn ze het daar hebben............
Groetjes van Corin@
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » do feb 01, 2007 10:39 pm

Owh Marion , heel veel sterkte hoor!

Dit zijn van die dagen dat alle lieve, grappige , ontroerende
maar ook droevige momenten weer glashelder in onze gedachten zijn.
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » do feb 01, 2007 11:14 pm

ondertussen al 2 februari, maar al zou het 10 februari zijn of 30 november, het gemis blijft........dikke knuf voor jou Marion.......

we zullen ze blijven missen.......wat fijn dat je hier mag blijven posten over dit soort verdrieten.......Pablo zit er ook weer........de 16e........ :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » do apr 05, 2007 6:21 am

Vandaag was het jou verjaardag kanjertje.
In gedachten smeer ik een broodje met boter voor je en geef je een dikke knuffel.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Plaats reactie