Elianne, het lelijke eendje

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Elianne, het lelijke eendje

Bericht door dierenkunst » wo jun 22, 2005 2:06 pm

Elianne van het Lierenhof, Bolognees.
Onze Elianne was mooi van lelijkheid. Ze kwam uit zeer goede foklijnen . Vader diverse malen wereldkampioen etc. Zegt dus helemaal niets. Maar Elianne werd geboren met een krom ruggetje en kromme pootjes. Ze had gewoon een raar lijfje. Maar daar zat een koppie op, zo lief!
Daar vielen we voor. Ze was 4 toen we haar bij de fokker ophaalden. We kwamen eigenlijk voor een ander hondje. Hulde voor de fokker, die dit hondje in haar waarde liet en een goed leven gaf, ondanks haar handicap. Immers er kon niet mee gefokt worden. Elianne was een heel ondeugend en vrolijk hondje. Ze pikte eten van de andere honden en ze was heel erg jaloers, vooral op haar tante Quirina, ook een hondje van ons. Ze hebben wat afgevochten die twee. Met die kromme pootjes leek Elianne wel een kangaroo. Ze kon ook ontzettend hoog springen en ze was watervlug.
Helaas werd ze ziek. Haar nieren en lever werden alsmaar slechter. Waarschijnlijk lag het allemaal niet goed in dat kromme lijfje. Ze had veel pijn. We moesten voor haar kiezen en we hebben haar laten inslapen. Sinds die dag werd het veel rustiger in huis. Ondanks het
feit dat we nog 2 honden hadden. Zij was echt
de grootste druktemaker, Elianne met haar kromme lijfje.
27-12-1993 25-6-2002
Afbeelding
Laatst gewijzigd door dierenkunst op wo jun 22, 2005 2:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » wo jun 22, 2005 2:15 pm

Dank je Nel voor je verhaal over Elianne,
zo op de foto ziet ze er helemaal niet zo krom uit hoor valt reuze mee....maar ik denk als je haar zag lopen enzo dat het wel goed duidelijk zou zijn ja.

Het is idd een fokker met een hart geweest die haar heeft laten leven en haar in haar waarde heeft weten te schatten...werkelijk ongelooflijk.

Hebben jullie toendertijd twee hondjes tegelijk mee genomen? of heb ik nu iets gemist???

Ze is 8 en half jaar geworden?? of reken ik nu verkeerd??

Als de nieren enzo het begeven kun je het vergeten he??
Zo was het ook met Pablo......
Afbeelding

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Bericht door dierenkunst » wo jun 22, 2005 2:20 pm

Eerst hadden we Fiona. Twee jaar later kwam Quirina op 4 jarige leeftijd bij ons. En twee jaar later kleine Elianne, zijn was ook 4 jaar toen ze bij ons kwam. De volgorde van overlijden is dus ook omgekeerd. Elianne ging als eerste, daarna Quirina en onlangs dus onze Fiona.
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Bericht door dierenkunst » wo jun 22, 2005 2:23 pm

[quote="corakoops"]Dank je Nel voor je verhaal over Elianne,
zo op de foto ziet ze er helemaal niet zo krom uit hoor valt reuze mee....maar ik denk als je haar zag lopen enzo dat het wel goed duidelijk zou zijn ja.

Het is idd een fokker met een hart geweest die haar heeft laten leven en haar in haar waarde heeft weten te schatten...werkelijk ongelooflijk.

Hebben jullie toendertijd twee hondjes tegelijk mee genomen? of heb ik nu iets gemist???



Ja, ja zag aan het aan het lopen van Elianne, ze had ook een sleeppootje. Haar ruggetje was hoog, net zoals bij een kat bijna, in een boogje. Als ze zat kon je dat niet zien.
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » wo jun 22, 2005 2:28 pm

Heb ze alledrie in de ogen kunnen kijken tijdens de fotobewerking......
maar voel me tekort schieten...echt !!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » wo jun 22, 2005 2:46 pm

Super van je Nel dat je bij die fokker waar ongetwijveld kampioenen in de dop rondliepen uitgerekend voor Elianne viel.
Volgens mij heeft ze bij jou haar 'gouden' mandje gevonden.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Bericht door dierenkunst » wo jun 22, 2005 5:41 pm

aslan schreef:Super van je Nel dat je bij die fokker waar ongetwijveld kampioenen in de dop rondliepen uitgerekend voor Elianne viel.
Volgens mij heeft ze bij jou haar 'gouden' mandje gevonden.


Ja, je zal het zelf ook ongetwijfeld meegemaakt hebben. Het overkomt je. Je ziet zo'n hondje en dan is er die klik! Het was ook een gouden hondje. Klein ondeugend rakkertje.
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Bericht door dierenkunst » wo jun 22, 2005 5:43 pm

corakoops schreef:Heb ze alledrie in de ogen kunnen kijken tijdens de fotobewerking......
maar voel me tekort schieten...echt !!!!


Je hebt er uit gehaald wat je kon, Cora. Ik ben erg blij mijn 3 meiden allemaal bij elkaar op 1 foto te hebben.
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Bericht door desiree » do jun 23, 2005 6:16 am

het valt me op dat ze bij de zelfde fokker vandaankomen en alletwee moesten kampen met nierproblemen tegen het einde is dat toeval of . . .

ze heeft echt mazzel met je gehad hoeveelmensen zijn er die zoiets heben van ik moet en zal een volmaakt dier hebben zonde mankementjes.

maar werkelijk een heerlijk koppie
Afbeelding

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Bericht door dierenkunst » do jun 23, 2005 8:51 am

desiree schreef:het valt me op dat ze bij de zelfde fokker vandaankomen en alletwee moesten kampen met nierproblemen tegen het einde is dat toeval of . . .

ze heeft echt mazzel met je gehad hoeveelmensen zijn er die zoiets heben van ik moet en zal een volmaakt dier hebben zonde mankementjes.

maar werkelijk een heerlijk koppie


Ik weet niet of het toeval is............de Bolognees staat bekend als een sterk ras. Er wordt ook niet veel mee gefokt, dus geen overdproduktie gelukkig. Bijgaand de middelste isl Elianne. Ze had ook altijd een nat snuitje. Altijd traanoogjes. Waarom dat was zijn we ook nooit achtergekomen Fotobewerking is van Cora.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door dierenkunst op za aug 13, 2005 8:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Bericht door desiree » do jun 23, 2005 9:19 am

heel vreemd zeg :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » do jun 23, 2005 9:27 am

aandoenlijk koppie heeft ze hier.....
Afbeelding

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Bericht door desiree » do jun 23, 2005 9:32 am

corakoops schreef:aandoenlijk koppie heeft ze hier.....


echt een hummelkoppie lief trouw maar ook pit
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Elianne, het lelijke eendje

Bericht door Aslan » za jun 25, 2011 8:06 am

Afbeelding

Dag Eliane.Ik vond je een mooi lelijk eendje hoor. :wink:
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Judith
Berichten: 1261
Lid geworden op: ma sep 28, 2009 5:43 am

Re: Elianne, het lelijke eendje

Bericht door Judith » za jun 25, 2011 8:58 am

dag eliane

ik hoop dat je nog steeds dat mooie lelijke eendje bent daarboven
trek je niks van andere aan hoor,iedere diertje is charmant op zijn eigen manier
de ene in eigen wijze karakter de andere een afwijking in de lichaam
maar het is charmant hoe jij er bij liep

heel veel sterkte gewenst voor vandaag
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie