Elmo

Vertel je verhaal

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 38
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:57 am

Elmo

Bericht door Melanie » zo jun 19, 2005 10:28 am

Ik kocht 2 baardagaampjes van 2 maanden oud
alles ging perfect..totdat elmo ineens in zijn terra zat met een van zijn voorpootjes tot de helft helemaal af gestorven...was helemaal hard ..en hartstikke dun..dit was gebeurd op 1 minuut tijd..
ben met hem naar de dierenarts gegaan..en al snel bleek dat we het pootje beter konden amuteren omdat hij het anders ging slepen door het zand omdat hij het totaal niet meer kon bewegen ( dat stuk wat nog goed was)zat totaal geen leven meer in
toen stelde de dierenarts de grote vraag ,of ik dit wel wilde omdat de kans heel erg groot was dat hij het niet zou halen ..omdat ie pas 3 maanden oud was en de narcose voor hem dus erg zwaar was..
Maar mijn keuze was snel gemaakt...deed er alles aan om het in leven te laten ..en kon zich makkelijk redden met 3 poten dus heb hem laten laten opereren..
Alles ging werkelijk perfect ..kon goed klimmen met 3 poten en at geweldig goed..beter als ooit tevoren..
Maar helaas kort daarna..een week of 3 later ..was het andere voorpootje ook totaal afgestorven ..had duidelijk pijn ..sleepte het pootje heel erg en het bloed liep langs zijn lichaam ..
Ben me toen zo ontzettend rot geschrokken!!
Was ook nog op een zondag ..dierenarts zit dus niet ..moet wachten tot de dag erna..
heb zowat de hele avond met hem op schoot gezeten..kon het niet aanzien..
Kon het wel weer laten amputeren maar dan had hij geen leven..kon zich niet meer veplaatsten met alleen zijn achter poten..
En de kans dat de andere pootjes ook zouden afsterven was heel groot..
Dus de beste beslissing was ..om hem uit zijn lijden verlossen :cry: :cry: :cry:
Maar moet zeggen was niet niks...heeft me heel veel verdriet gedaan :cry: :cry:

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo jun 19, 2005 10:41 am

Ja Mel< dat doet ook zeer als is je beestje nog zo klein, nog zo jong, maakt niet uit...je houdt van ze........en je wil alleen maar het goeie voor ze......weet je wel wat de oorzaak is geweest van het plotseling afsterven van de voorpootjes???
Heeft ie ergens klem gezeten? of misschien gebeten door de andere....
Afbeelding

Gebruikersavatar
indyana
Berichten: 32
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 1:19 pm

Bericht door indyana » zo jun 19, 2005 10:43 am

He rot voor je hoor wist ik nog niet, waarschijnlijk wel over gelezen. Wist de DA de oorzaak ervan?
Groetjes,
Patricia

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 38
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:57 am

Bericht door Melanie » zo jun 19, 2005 10:52 am

was niet te verklaren ..
waarschijnlijk een aangeboren ziekte :cry:
hij had dit nog nooit mee gemaakt..dacht eerst aan rachitis..maar ook dat was het niet..

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo jun 19, 2005 11:00 am

Sneu hoor...voor jou maar ook voor Elmo......heb je'm in de tuin begraven?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 38
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:57 am

Bericht door Melanie » zo jun 19, 2005 11:04 am

heb geen tuin ..woon namelijk in een flat ...
maar heb hem bij mijn schoonzusje haar vriend in de tuin begraven naast zijn overleden wateragaam ..

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo jun 19, 2005 11:12 am

OOOH dat is dan toch bijna hetzelfde........ik heb Drako ook onder een steen liggen hier...die steen is nog steeds iets hoger dan de rest van de tegels.......Marion heeft het gisteren ook gezien....dikke grote pot erop....dan valt het niet zo op......wij hebben wel tuin maar die bestaat hoofdzakelijk uit vijver en terras....dus weinig plek om diertjes te begraven......
Afbeelding

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 38
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:57 am

Bericht door Melanie » zo jun 19, 2005 11:27 am

als ie maar een mooi plekje heeft :wink:
blijft toch altijd in je hart

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo jun 19, 2005 11:42 am

precies ! :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » di jun 21, 2005 7:21 pm

Wat triest is dit toch altijd weer.Zo jong nog en toch geen toekomst.
Je hebt er goed aangedaan om elmo te laten gaan maar oh wat doet het een pijn he?
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 38
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:57 am

Bericht door Melanie » wo jun 22, 2005 4:39 pm

aslan schreef:Wat triest is dit toch altijd weer.Zo jong nog en toch geen toekomst.
Je hebt er goed aangedaan om elmo te laten gaan maar oh wat doet het een pijn he?


ja klopt aslan....3 maanden is geen leeftijd he
zeker weten dat het pijn doet ..als ik nu een foto van hem zie doet het altijd nog wel een beetje pijn :cry:
komt ook omdat het en schat van een bardje was ..maar gelukkig heb er nu nog 1...tis een echte schat :D

Plaats reactie