Voor Jennifer van Vom Blue Rottie Rescue

Hier kun je een knuffel,bloemetje,fruitmand of zo geven voor ...........

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Kit
Berichten: 23
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 5:09 pm

Voor Jennifer van Vom Blue Rottie Rescue

Bericht door Kit » zo jul 08, 2007 12:52 pm

Al leest ze het niet (ze is Amerikaans), wil ik toch graag opschrijven dat ik diepe bewondering en respect heb voor Jennifer van de Vom Blue Rottweiler Rescue in Evansville, Indiana, USA.
Zij vangt (net zoals zovelen) honden op die gedumpt zijn.
Wij hebben net op 18 juni Olivier via haar geadopteerd.
Olivier is een Rottweiler reu, en zijn verhaal is verschrikkelijk.
Toen hij 5 weken (ongeveer) was, is hij samen met zijn broertje uit een rijdende auto op de snelweg gegooid. Zijn broertje is door de klap overleden en Olivier heeft hersenletsel opgelopen. Hij is nu bijna blind en valt steeds om omdat hij zijn coordinatie niet goed heeft, dus als hij loopt, zakt hij steeds door zijn achterpoten heen. De mensen die het zagen gebeuren in Kentucky, hebben hem in huis genomen, maar ze hadden twee kleine kinderen en Olivier heeft extra zorg nodig, dus ze konden het niet aan en hebben hem naar het asiel gebracht. In Amerika vergassen ze de honden na een aantal dagen en toen zijn er wat telefoontjes gepleegd en is iemand Olivier gaan halen en heeft hem (een rit van drie uur) naar Jennifer gebracht. Jennifer heeft hem op Petfinder gezet, een amerikaanse website. Daar vond ik hem.
Ik wilde al een hele tijd een zogenaamde "special needs" hond. We zijn gezegend met zulke prachtige honden, die we uit het buitenland laten komen en het leek mij mooi om ook een hond die niét zomaar geadopteerd word, een fijn huis te geven. Door mijn ervaring en werk kan ik zo'n hond ook wat bieden. Ik vond hem dus op Internet, stuurde een ingevuld aanvraag formulier in en de correspondentie met Jennifer kwam op gang. Zij wist al bijna onmiddellijk dat wij het ideale gezin voor Olivier zouden zijn en de adoptie was een feit. Na vier weken (we moesten wachten tot zijn rabies injectie die hier vereist is voor immigratie) 30 dagen oud zou zijn en toen zijn Ed en ik naar Amerika gevlogen om hem te halen. Nu anderhalve week geleden hebben we hem thuisgebracht!! :D
Jennifer doet dit soort dingen "all the time". Ze vangt vele vele honden op in haar eigen huis (ze heeft ook nog twee kleine kinderen) die uit de meest verschrikkelijke situaties komen. Mensen als dit redden echt honden van mensen die zich zouden moeten schamen zich mens te noemen. Het is geweldig wat ze doet!! Ze werkt de hele dag om ze te gaan halen, naar de DA te brengen, te verzorgen, lief te hebben en een fijn gezin voor ze te zoeken.

Ik maak een diepe buiging voor mensen als Jennifer!!

Jennifer, wat ben je een geweldig mens!!!!
“….soul is the same thing in all living creatures, although the body of each is different.” — Hippocrates

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » ma aug 27, 2007 11:00 am

Om de een of andere reden is dit berichtje me ontgaan. :oops: (normaal gesproken zie je een oranje icoontje bij ieder nieuw berichtje)

Jennifer en Kit,jullie zijn allebei toppertjes dat jullie juist een kansarm dier een kans geven.
Respect voor jullie allebei!

Hoe gaat het ondertussen met Olivier?
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Bericht door annet » ma aug 27, 2007 11:19 am

Nou Marion, jij was me net voor zeg ! Wilde net een topic beginnen over Olivier, hoe het met het mannetje gaat. :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » ma aug 27, 2007 4:23 pm

Deze is ook onder mijn aandacht doorgeglipt......... :oops:

Maar inderdaad Kit, jullie zijn alletwee bijzonder bijzonder en alle mensen met jullie die zich inzetten voor het wel en wee van dieren die niks in de pap te brokkelen hebben........

Een zonnetje voor jullie allemaal!! :D
Afbeelding

Plaats reactie