Simba, husky met een gebroken hart........

Hier een opsomming van de goede doelen die we hebben gesponserd of die nog worden gesponserd.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Simba, husky met een gebroken hart........

Bericht door Cora » za jun 23, 2007 9:19 am

Deze mail kreeg ik van de week uit Portugal........zo triest!! :cry:


Afbeelding

Hallo Cora, deze husky hebben we dinsdag na melding opgehaald. Haar baasjes waren verhuisd en hadden d ehond op straat achtergelaten nadat ze haar 4 of 5 jaar hadden gehad. Ze heeft daar alle dagen zitten wachten en werd nog loops ook, waardoor andere honden haar niet met rust lieten en haar zelfs aanvielen. De buren hebben geprobeerd haar eten te geven en te verzorgen. Maar ze verzwakte steeds meer, totdat iemand ons belde. Ik heb haar opgehaald en naar de auto gedragen, lopen kon ze niet , en haar liezen zaten vol beten. De wonden zijn behandeld en sommige gehecht, ze heeft anti-biotica gehad maar tegen haar gebroken hart hebben we niets behalve veel aandacht. Eten wil ze niet, dus geven we haar vloeibaar eten met een spuit in haar bek. Vandaag op aanraden dierenarts een infuus gegeven. Ik denkdat ik haar zaterdag mee naar huis neem, want dan heb ik meer tijd voor haar dan Indra. Ze volgde ons vandaag wel meer met haar ogen, toonde iets meer interesse. Oh ja volgens de buren heet ze Simba.
Groetjes Nora
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » za jun 23, 2007 10:05 am

Wat een triest koppie. :cry:
Je zou ze toch allemaal in huis willen nemen en ze net zo'n goed leven willen geven als onze huidige veestapel he? :wink:
Ik hoop dat ze bij Dennis en Nora weer wat levensmoed opdoet.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

dennisloef
Berichten: 60
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 7:53 am

Bericht door dennisloef » za jun 23, 2007 3:53 pm

Afbeelding
Tijdens de begroeting van je hond ´s morgens vergeet je het onderwerp waar je de pest over in wil hebben!

dennisloef
Berichten: 60
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 7:53 am

Bericht door dennisloef » za jun 23, 2007 4:00 pm

Afbeelding
Tijdens de begroeting van je hond ´s morgens vergeet je het onderwerp waar je de pest over in wil hebben!

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za jun 23, 2007 7:02 pm

Ach ach ach wat een triest meisje die zo trouw bij huis heeft gewacht op haar baasjes, die je geen baasjes meer noemen mag........ik wordt hier zo triest van, vooral omdat het om een huskymeisje gaat........ik weet hoe lief en trouw deze dieren zijn en ze verdienen het niet om zo aan hun lot te worden overgelaten...........geen enkel dier verdient dit.......... :cry:

Soms wou ik dat ik kon toveren........ :cry:

Nora en Dennis heel veel succes met het proberen op te knappen van deze schoonheid........nogmaals, ik wou dat ik kon toveren......... :cry:
Afbeelding

dennisloef
Berichten: 60
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 7:53 am

Bericht door dennisloef » za jun 23, 2007 9:12 pm

Afbeelding
Afbeelding
Geen uitleg nodig denk ik, tentje bouwen...tukkie doen!
Tijdens de begroeting van je hond ´s morgens vergeet je het onderwerp waar je de pest over in wil hebben!

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za jun 23, 2007 9:51 pm

wat heeft ze het toch getroffen met jullie!

Ik wou dat ik............ :cry:

meer kon doen dan meeleven..........
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » za jun 23, 2007 9:56 pm

Ik hoop zo dat ze het red en dat ze nog een paar jaar mag ervaren dat er ook mensen zijn die wel van haar houden.
Dit meiske heeft het zeker getroffen bij jullie.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
rosalinda
schrijfster van het 20000e berichtje
Berichten: 319
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 12:11 pm

simba

Bericht door rosalinda » zo jun 24, 2007 9:29 am

wat vreselijk zielig hoe kan een mens dit doen gelukkig is ze nu bij jullie Dus ze zal binnenkort de zin van het leven wel weer gaan zien knuffel haar ook maar even van mij .
Toen was geluk nog heel gewoon.

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo jun 24, 2007 10:19 am

Hoe is ze de nacht door gekomen in haar prive tent?
Afbeelding

dennisloef
Berichten: 60
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 7:53 am

Bericht door dennisloef » zo jun 24, 2007 2:55 pm

Afbeelding

De nacht was voor Simba prima verlopen in haar privé tent, en toen ik vanochtend in de badkamer stond zag door het raampje dat ze al op de been was en net een plas van anderhalve liter op het terras deponeerde!
Dat zag er dus al veelbelovend uit en dat zette zich vandaag door in een prima kippensoep gedrag......we hoeven zelfs niet meer geforceerd te spuiten in de mondhoek want madame slobbert het zelf uit een bak.
Het allermooiste was dat toen ze de laatste keer soep kreeg onze Lost een beetje mee wilde slobberen maar die werd met een diepe grom, vriendelijk doch dringend verzocht op te lazeren.
Wij zijn nu net even een uurtje weggeweest en hebben de boodschappen gedaan het is nu het heetste van de dag en dat was een goede reden om van de situatie gebruik te maken en zijn we naar de badkamer gewandeld met onze vriendin. Gewillig liet ze zich in de badkuip plaatsen en heeft ze haar eerste wasbeurt gehad. Nu lekker drogen in haar daghoekje en dan zien we straks weer verder.
Als ze droog is krijgt ze weer een infuus en wordt haar buik weer gepoederd en zo loopt de dag vanzelf weer naar een einde.
We hebben besloten dat ze nog niet terug gaat naar de Refúgio we kijken het eerst nog even aan ik ben morgen de hele dag thuis dus dat helpt wel.
Tot zover we houden u op de hoogte.

Greetz Nora en Dennis
Tijdens de begroeting van je hond ´s morgens vergeet je het onderwerp waar je de pest over in wil hebben!

dennisloef
Berichten: 60
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 7:53 am

Bericht door dennisloef » zo jun 24, 2007 5:22 pm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marga (de andere dierenverzorgster/trainer) van de Refúgio op ziekenbezoek. De dames wisselen gedachten uit en komen tot de conclusie dat ondanks de hitte vandaag onze patiënt een beetje rillerig is.
Dat betekent uit de koele hoek in de tent en kijken wat er uit voortvloeit!
De nieuwsgierige Lost komt ook een kijkje nemen.
Dennis
Tijdens de begroeting van je hond ´s morgens vergeet je het onderwerp waar je de pest over in wil hebben!

dennisloef
Berichten: 60
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 7:53 am

Bericht door dennisloef » zo jun 24, 2007 5:51 pm

Afbeelding
En dan is er natuurlijk even tijd voor een bakkie in de zon!
Dennis
Tijdens de begroeting van je hond ´s morgens vergeet je het onderwerp waar je de pest over in wil hebben!

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » zo jun 24, 2007 7:11 pm

Wat een dapper hondenmeisje is het toch eigenlijk.
Het valt me steeds weer op hoe vergevingsgezind honden zijn.
Geef haar maar een dikke knuffel als je wilt.

Even off topic ......... hoe komt Lost aan zijn naam en wat is het verhaal achter deze schoonheid?
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo jun 24, 2007 8:21 pm

Wat een heerlijk verslag met heerlijke foto's en een heerlijk bericht........zit te glimmen achter mijn peceetje hihihihi.......

Wat ben ik trots dat ik jullie mag kennen zeg!

Dikke knuffels voor jullie allemaal! :D

Keep up the good work! :D
Afbeelding

Plaats reactie