Moon komt meer dood dan levend aan op de Refúgio dos Burros

Hier een opsomming van de goede doelen die we hebben gesponserd of die nog worden gesponserd.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
dennisloef
Berichten: 60
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 7:53 am

Moon komt meer dood dan levend aan op de Refúgio dos Burros

Bericht door dennisloef » wo mar 28, 2007 9:50 pm

Het is rond een uur of tien 's morgens als er door de honden aan de poort alarm geslagen wordt. Het is een mijnheer die met de auto zijn dochter naar school heeft gebracht en onderweg een hondje, of eigenlijk wat er van over was, langs de kant van de weg zag liggen. Hij dacht gelukkig onmiddellijk aan ons en begaf zich met hondje op weg naar de Refúgio.
Afbeelding
Lees de hele story
http://www.ezelopvang.eu/Nieuws/news18.htm

Greetz van uw verslaggever ter plaatse......Pfffffffffffffffffffffffffffffff
Dennis
Tijdens de begroeting van je hond ´s morgens vergeet je het onderwerp waar je de pest over in wil hebben!

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » do mar 29, 2007 5:00 am

Wat een droppie Dennis en wat een geluk dat die man met zijn dochtertje op het juiste moment op de juiste plaats waren.
Denk je dat het al een oudere hond is en wat is er met zijn oogje?
'Mensen' kunnen zo wreed zijn maar heel af en toe kom je een goede tegen en dat houdt je weer op de been.
Geef Moon maar een dikke knuffel.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

dennisloef
Berichten: 60
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 7:53 am

Bericht door dennisloef » do mar 29, 2007 7:50 am

Door de zware ondervoeding kon het lichaam niet zoveel meer tegenhouden en die oogjes en de neus geven veel slijmerige pus af.
Het is dus een ontsteking die al met medicijnen bestreden wordt. Tevens worden om de zoveel tijd de ogen en oren schoongemaakt, maar tot de ontstekingen over is, zijn zal er blijven komen.
Greetz Dennis
Tijdens de begroeting van je hond ´s morgens vergeet je het onderwerp waar je de pest over in wil hebben!

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » do mar 29, 2007 9:18 am

OOHHMMYYGGOODDD!!!

ik heb ze vaker gezien die vreselijk uitgemergelde dieren maar ik vind het steeds weer schokkend om te zien..........ik heb zo vreselijk veel respect voor jullie daar en wat jullie doen!

Ik hoop dat deze stakker snel van de ontstekingen af is en dat ie weer wat spek op zijn lijffie mag krijgen!

Geef de stakker maar voorzichtig een knufje van me........wat een trieste aanblik Dennis.......... :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Bericht door lenka » do mar 29, 2007 4:53 pm

och jee wat een "stakkertje"....ik heb elke keer weer natte ogen als ik op jullie site aan het lezen ben!!!
petje af voor jullie hoor!!!!!.....succes!!!
Afbeelding

dennisloef
Berichten: 60
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 7:53 am

Bericht door dennisloef » do mar 29, 2007 9:34 pm

Toen hij werd gebracht, kon hij niet eens meer lopen , zo verzwakt was hij. Maar nu doet hij een paar keer per dag een ommetje en kwispelt voorzichtig als we binnenkomen.
Groetjes Nora
Tijdens de begroeting van je hond ´s morgens vergeet je het onderwerp waar je de pest over in wil hebben!

Gebruikersavatar
rosalinda
schrijfster van het 20000e berichtje
Berichten: 319
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 12:11 pm

moon

Bericht door rosalinda » vr mar 30, 2007 9:25 am

Wat verschrikkelijk dat mensen dit kunnen doen . Ik zou ze allemaal zo willen nemen de stakkers, maar jullie doen gelukkig verschikkelijk goed werk .
Toen was geluk nog heel gewoon.

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » vr mar 30, 2007 9:28 am

Dat is mooi om te horen zeg, het is toch ongelooflijk dat een dier dat zo verwaarloosd is toch vertrouwen blijft houden in het "diersoort" dat op 2 benen loopt.........ik sta daar iedere keer weer van te kijken........

Moon zet'm op!

Ik brand een kaarsje voor je dat het spek flink mag gaan groeien op dat lijffie van je! :wink:

een voorzichtig knufje uit Enschede! :D
Afbeelding

dennisloef
Berichten: 60
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 7:53 am

Bericht door dennisloef » za mar 31, 2007 11:39 pm

Het gaat gelukkig goed met Moon tot nu toe, laten we maar duimen met z'n allen, aan de verzorging zal het niet liggen!
Greetz Dennis
Tijdens de begroeting van je hond ´s morgens vergeet je het onderwerp waar je de pest over in wil hebben!

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » zo apr 01, 2007 7:18 am

Ik duim mijn duimen blauw Dennis.Het lijkt me een schat van een hond en dit had hij zeker niet verdiend.
Ben blij dat hij bij jullie terechtgekomen is.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo apr 01, 2007 12:24 pm

dennisloef schreef:Het gaat gelukkig goed met Moon tot nu toe, laten we maar duimen met z'n allen, aan de verzorging zal het niet liggen!
Greetz Dennis


denk niet dat het aan jullie verzorging zal liggen, eerder aan het trauma wat die arme heeft moeten meemaken!

Moon, nogmaals een vette knuf van mij! :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Bericht door lenka » ma apr 02, 2007 5:37 pm

dennisloef schreef:Toen hij werd gebracht, kon hij niet eens meer lopen , zo verzwakt was hij. Maar nu doet hij een paar keer per dag een ommetje en kwispelt voorzichtig als we binnenkomen.
Groetjes Nora



Zo triest!!
Afbeelding

dennisloef
Berichten: 60
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 7:53 am

Bericht door dennisloef » zo apr 15, 2007 9:27 am

Ja lastig om te vertellen maar ik zie nog geen vlees aan onze Moon groeien, dat kan natuurlijk komen door het feit dat hij heel veel levendiger is geworden en we moeten natuurlijk geduld hebben.
Het is wel een schattig hondje en hij komt kwispelend naar je toe als je roept. Jullie krijgen pas weer een foto als er wat meer vlees op zit!
chiau for now....
Dennis
Tijdens de begroeting van je hond ´s morgens vergeet je het onderwerp waar je de pest over in wil hebben!

dennisloef
Berichten: 60
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 7:53 am

Bericht door dennisloef » ma jun 25, 2007 10:42 am

Zondag 3 juni 2007 (sorry voor de late plaatsing)

Helaas is onze Moon aan een hartstilstand overleden!

Natuurlijk was het niet veel als je het zo zag, maar Moon heeft bij ons wel een heerlijke laatste twee maanden gehad.

Na een korte periode van "blijf maar binnen want dat is beter voor je" hebben we het opgegeven want Moon moest en zou naar buiten toe. Heerlijk ronddartelen met de andere honden, wel voorzichtig en vooral schichtig maar toch heerlijk speels.

Twee honden lopen om het hardst om de bal te pakken te krijgen en rollen door de rode aarde, even later zie ik Moon heel triomfantelijk met de bal naar een stil hoekje wandelen, duidelijk tevreden over zijn actie.

Wij hebben er alles aan gedaan om Moon op de been te houden maar de mate van verwaarlozing was wel in een heel ver gevorderd stadium en dan geven op een bepaald moment de organen het op. Moon's hart was niet meer bestand tegen het leven en heeft hij ons verlaten.

Toch moet ik even kwijt dat het hem wel gelukt is, hij heeft in de laatste twee maanden van zijn leven zijn vreemde hondentaak weer helemaal opgepakt, hij heeft mensen blij gemaakt!!

Dennis
Afbeelding
Tijdens de begroeting van je hond ´s morgens vergeet je het onderwerp waar je de pest over in wil hebben!

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » ma jun 25, 2007 5:36 pm

Je had het wel al geplaatst hoor Dennis http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=d ... 1&t=749173
Maar hier mag het ook hoor. :wink:
Het was toch een van de honden die je bijbleef he?
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Plaats reactie