Wespensteken

Plaats hier wetenswaardig heden met bron vermelding, over vergiftigingen etc.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Wespensteken

Bericht door Aslan » za jul 12, 2008 7:07 am

Nieuwsbericht

Op vakantie in een wat warmer land kan de grootte van het ongedierte nogal eens forser zijn dan we gewend zijn. En kan de impact van een mierenbeet of wespensteek nogal wat heftiger zijn dan we in Nederland gewend zijn.

Een paar jaar geleden werd een vriend van me gestoken door een wesp tijdens een kampeeruitje. Hij is erg allergisch voor wespen en moest acuut naar het ziekenhuis. Iemand kwam met de tip om een vochtige Paracetamol op de plek te leggen waar hij was gestoken. Tegen de tijd dat hij bij het ziekenhuis kwam bleek behandeling nagenoeg onnodig, de Paracetamol had blijkbaar het gif geneutraliseerd.

Toen ik onlangs door een paar agressieve wespen werd aangevallen, en gestoken werd, herinnerde ik me ineens deze 'hack'. gelukkig had ik Paracetamol op voorraad, en legde die op de plek waar ik gestoken was. Geen pijn, geen bult en een dag later was er zelfs niets van de steek te zien, terwijl de muggenbulten van de dagen ervoor er nog steeds zaten.

BELANGRIJK: ik heb geen medische achtergrond en wil met deze post wat ongemak en pijn van wespensteken voorkomen bij lezers van dit blog. Ben je allergisch voor wespen, raadpleeg dan altijd een arts!


Bron: Nu.nl
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
whitesilverdoggy
Berichten: 2339
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 4:58 pm

Re: Wespensteken

Bericht door whitesilverdoggy » vr okt 10, 2008 5:22 pm

hiervoor kun je een insektenpen krijgen bij de huisarts, moet je zelf betalen en wordt net vergoed door je verzekering. je kunt hem 1x gebruiken en dan moetj e weer een nieuwe aanvragen.
jeanet
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Plaats reactie