Oliver

Is je maatje ziek en wil je graag je verhaal kwijt en heb je vragen, dan kun je hier terecht.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Oliver

Bericht door Aslan » ma mei 26, 2008 1:13 pm

Afgelopen donderdag ging ik met Oliver naar de dierenarts.Hij zat niet lekker in zijn vel en ik kon er niet achter komen wat er aan de hand was.Hij zong niet en zat maar zielig te piepen op de rand van zijn badje.Sommigen zullen zeggen "Het is maar een vogel" maar het is ook een levend wezentje en ik ben gek op hem.
Z'n nageltjes waren niet te lang volgens mij en hij was ook niet in de rui maar ik ben gewoon bezorgt om mijn kleine gevederde vriendje.
Omdat ik hem zelf niet durfde te vangen had ik de Dierenambulance gevraagt hem uit zijn kooi te plukken en naar de dierenarts te brengen.Zelf voelde ik me niet echt lekker die dag dus ik ben niet meegeweest maar had een briefje gemaakt met daarop wat het was voor een vogel (Kanarie/Putter,zijn leeftijd en wat de klachten waren).
Ook zijn voeding stond erop en bij vragen moesten ze maar even bellen.
Nou,de afspraak was om 16.00 uur bij de dierenarts en de Dierenambulance zou zorgen dat alles goedkwam.Even voor 16.00 uur kreeg ik een telefoontje dat ze de politie moesten assisteren bij een klussie dus veel te laat kwamen ze aan.Er was geen tijd om Oliver in een doosje te doen en met kooi en al namen ze hem mee.De dierenarts heeft hem moeten vangen en heeft waarschijnlijk alleen zijn staart te pakken gekregen zodat de staartveren nu los in de kooi liggen.
Hij kon niks ontdekken maar Oliver gebruikt toch echt 1 pootje niet.
Moest hem maar wat vitaminedruppeltjes geven.
Nu durfde ik niet nog een keer het hele circus op te trommelen want te veel stress bij een vogeltje kan ook tot de dood leiden.


Vrijdag ben ik toch zelf maar even naar de dierenkliniek gegaan omdat Oliver steeds meer achteruit ging.Hij weigerde te eten en te drinken en zelfs het zielige gepiep was gestopt.Oliver had ik wijselijk maar thuisgelaten dit keer.
Omdat hij zijn pootje nu helemaal niet meer gebruikte heeft hij pijnstillers gekregen voor 1 week en op het moment lijkt hij wat vooruit te gaan.Heel af en toe zingt hij heel even en hij eet en drinkt weer gelukkig.
Zijn pootje gebruikt hij nu wat meer dus ik begin stilaan te hopen dat mijn vrolijke fluiter er weer bovenop komt.

Heb nu een uitdraai gekregen van het onderzoek van afgelopen vrijdag.

Oliver zit sinds paar weken niet graag op stok.Zingt niet meer,is niet lekker.Eigenaar denkt dat er misschien iets met de nagels/voetjes is.
Zit hier wel op stok en fluit.Goed verenkleed,A ca,aan de poten zo niets te zien.

Na vangst:
Iets hyperkeratose->geen mijten onder de microscoop te zien.
Vertoont wel wat spierzwakte,slechte grijpactie.
Conditie verder goed.Mevr geeft sinds kort vitamine extra door het voer.DDx: lange lijst maar gezien de grote van de vogel veel dingen niet te onderzoeken helaas.(denk bijvoorbeeld aan hartproblemen,spierziekten,nierfalen etc).
consult knaagdier/kleine vogel


Nou,dat hele daggie koste dus 10 euro dierenambulance,30 euro consult en dan de volgende dag nog 10 euro pijnstillers.
Ik hoop toch echt dat mijn gevederde vriendje een tijdelijke inzinking had en geen hartproblemen of nierfalen want een transplatatie bij een zangvogeltje doen ze vast niet. icon_e_wink

Op het moment gaat het wel aardig moet ik zeggen.Erg zingen doet hij niet maar hij geeft niet de indruk dat hij pijn lijdt dus we wachten maar af.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Oliver

Bericht door Cora » ma mei 26, 2008 1:19 pm

HHEEE de stouterd, hij zingt wel bij de DA?

Ik hoop inderdaad dat hij een tijdelijke inzinking heeft en dat ie heel snel weer de fluiterd wordt die ik altijd op de achtergrond hoor als ik je aan de foon heb.

Geef'm maar heel voorzichtig een handkusje van mij!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Oliver

Bericht door Aslan » ma mei 26, 2008 1:33 pm

Cora schreef:HHEEE de stouterd, hij zingt wel bij de DA?

Ik hoop inderdaad dat hij een tijdelijke inzinking heeft en dat ie heel snel weer de fluiterd wordt die ik altijd op de achtergrond hoor als ik je aan de foon heb.

Geef'm maar heel voorzichtig een handkusje van mij!


Hij piepte bij die dierenarts en gaf inderdaad geluid maar zingen en piepen/fluiten zijn twee heel verschillende dingen. icon_e_wink
Zijn handkusje heeft hij binnen hoor. icon_e_biggrin
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Re: Oliver

Bericht door annet » ma mei 26, 2008 7:28 pm

Sterkte met Oliver ! Ik heb zelf ook vogels en dat zijn, net zoals honden en katten en baardagamen, ook huisdieren. Die de beste zorg moeten krijgen en waar van gehouden wordt.
Dus beterschap en ga maar snel weer zingen !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Veerle
Berichten: 960
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 8:39 am

Re: Oliver

Bericht door Veerle » di mei 27, 2008 1:01 pm

Beterschap met Oliver hoor Marion !
Groetjes Veerle en de beren

Gebruikersavatar
heidi
Berichten: 54
Lid geworden op: za mar 29, 2008 7:14 pm

Re: Oliver

Bericht door heidi » do jun 19, 2008 8:24 pm

alles goed met oliver?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Oliver

Bericht door Aslan » vr jun 20, 2008 5:24 am

heidi schreef:alles goed met oliver?


Lief dat je er naar vraagt Heidi.
Nee,echt een vrolijke fluiter is Oliver nog niet.Hij zit niet meer zielig te piepen en zijn pootje gebruikt hij wel weer maar een gezellige fluiter kan ik hem niet noemen.
Ik hoop dat hij na de volgende ruiperiode wat opknapt en tot die tijd houden we hem goed in de gaten.
Hij is gek op zijn eten én op zijn badje dus hij heeft wel plezier in zijn leventje (denk ik) icon_e_wink
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
heidi
Berichten: 54
Lid geworden op: za mar 29, 2008 7:14 pm

Re: Oliver

Bericht door heidi » vr jun 20, 2008 10:59 am

goed dat het wat beter gaat met oliver ,

dikke knuffel aan jullie allen

heidi en de teckelbende
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Oliver

Bericht door Cora » vr jun 20, 2008 11:06 am

Heeft ie geen hinder van die bouwvakkers in en om je huisje?
Afbeelding

Gebruikersavatar
heidi
Berichten: 54
Lid geworden op: za mar 29, 2008 7:14 pm

Re: Oliver

Bericht door heidi » vr jun 20, 2008 11:10 am

wat ook helpt maar ben niet zeker een vrouwtje er bij zetten.

heb hier ook vogels, ook koppels , is hier wel als er een vand e koppels sterft dat ze echt treuren en niet fluiten.

maar kan niet zeggen of dat ook voor oliver van toepassing is
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Oliver

Bericht door Aslan » vr jun 20, 2008 11:18 am

heidi schreef:wat ook helpt maar ben niet zeker een vrouwtje er bij zetten.

heb hier ook vogels, ook koppels , is hier wel als er een vand e koppels sterft dat ze echt treuren en niet fluiten.

maar kan niet zeggen of dat ook voor oliver van toepassing is


Oliver heeft altijd alleen gezeten en ik weet niet hoe hij op een vrouwtje zal reageren.Hij hoeft niet perse te zingen hoor,als hij maar gelukkig is.Kanarieachtigen zingen meestal niet als ze met z'n tweeen zitten.
Ik ben bang dat het vechten wordt als ik er een andere vogel bijzet. icon_neutral
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
whitesilverdoggy
Berichten: 2339
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 4:58 pm

Re: Oliver

Bericht door whitesilverdoggy » wo aug 13, 2008 9:26 pm

heb je een mannetje kun je er rustig een vrouwtje bijzetten is geen bezwaar.
maar je vogel zal niet meer zingen.
zet je hem in een 2e kooitje er een eindje vanaf, zingt hij het hoogste lied want hij moet indruk maken.
vogels kunnen niet met 2en van 1 geslacht in een klein hokje dan maken ze elkaar af.

grasparkieten moeten met meerdere in 1 hok leven, want ze hebben elkaar nodig om te vlooien.
zebravinken kunnen als koppel gehouden worden en fluiten gewoon
kanarie daar en tegen niet, de man zingt maar een popje piept.
kromsnaveligen, aga's, kun je ook rustig als stel bij elkaar zetten, man en vrouw, geen probleem.

jeanet
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Oliver

Bericht door Aslan » do aug 14, 2008 6:04 am

Thanks Jeanet.
Oliver wordt heel boos als hij een andere mannetjeskanarie/putter hoort.Afgelopen week heeft het vogeltje van mijn moeder hier gelogeerd en ze konden elkaar niet zien maar wel horen.
Piet van mijn moeder zong het hoogste lied maar Oliver vloog zich zowat te pletter in zijn kooi en zat heel drijgend te schreeuwen met zijn snavel wijd open.
Oliver zit nu gewoon alleen en ik laat het maar zo.Hij zingt s'morgens vroeg en s'avonds laat dus misschien is hij wel lichtschuw.Zal maar een zonnebrilletje voor hem kopen denk ik. icon_cool icon_e_wink icon_lol
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
whitesilverdoggy
Berichten: 2339
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 4:58 pm

Re: Oliver

Bericht door whitesilverdoggy » vr aug 15, 2008 8:55 pm

nog tip:
zijn vogels vervelend dan moet je een doek op de kooi leggen! maakt niet uit wat voor lap je over die kooi doet, maar het moet donker worden voor hem.
dan zijn ze stil.
punt snaveligen en krom snaveligen mogen nooit in 1 kooi, want die maken elkaar af!
mogen ook niet naast elkaar staan, maar zo dat ze elkaar niet zien, horen mag wel.
een stuk karton er tussen is voldoen maar dan moet zo hoog zijn als de kooien zijn.
succes
jeanet
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Oliver

Bericht door Aslan » vr sep 05, 2008 6:23 am

Mijn kleine mannetje is in de rui. icon_neutral Niet onoverkomelijk natuurlijk maar ik vind het ieder jaar weer zoooo zielig.
Zo'n klein vogeltje wat toch een week of 6 echt ziekig is.
Hij ziet eruit als een gepofte aardappel en door de hele kamer liggen kleine veertjes. icon_eek
Ik doe nu een paar vitaminedruppels door zijn water en hij krijgt ruihulp en verder hopen we er maar weer het beste van. icon_e_wink
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Plaats reactie