Opa Freggel bij de dierenarts...

Is je maatje ziek en wil je graag je verhaal kwijt en heb je vragen, dan kun je hier terecht.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Opa Freggel bij de dierenarts...

Bericht door annet » do jul 19, 2007 9:08 pm

Nou, opa Freggel is weer wakker en 3 kiezen, 2 snijtanden en 1 hoektand armer. Verder zijn er foto's gemaakt van zijn rug, heupen en knieën en hij heeft erge artrose in zijn knieën, beetje artrose in zijn heup en artrose in zijn onderrug op een plek waar het normaal niet zit. Dat is ook een plek waar hij best veel pijn van kan hebben zei de dierenarts. Dus hij blijft lekker op de Metacam.
De dierenarts had zelden een gebit in zo'n slechte staat gezien, de pus kwam uit zijn hoektand zetten (en uit zijn neus, zo diep zat de fistel die zich gevormd had door alle ontstekingen). Sommige kiezen vielen er bijna uit, maar de hoektand moest echt losgewrikt worden. Maar goed dat er narcose bestaat !

Ook heb ik hem weer lekker kaalgeschoren, niet helemaal volgens de regels, want de tondeuse stond even in de kortste stand, dus hij laat op sommige stukken wat 'bloot vel' zien. 8) Ach ja, ik ben ook geen trimster he, maar gelukkig groeit dat haar zo snel dat je het volgende week al niet meer zal zien....

Hier een foto (gemaakt met telefoon vandaar de kwaliteit) van zijn hoektand waar het pus uitkwam:

Afbeelding

Foto van alle tanden en kiezen die eruit getrokken zijn:

Afbeelding

Zo zielig lag hij na het scheren knockout in zijn warme mandje:

Afbeelding
Afbeelding

En zo was het na een paar uur, kon hij alweer zelf op de bank springen:

Afbeelding

Zelf schijnt hij er weinig last van te hebben, want het ziet er niet naar uit dat hij pijn heeft. Hij heeft ook een flinke stoot Metacam gehad en hij zit nog 10 dagen aan de antibiotica. Ik hoop dat hij zich morgen nog steeds zo goed voelt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » do jul 19, 2007 9:35 pm

Ach gutsie.Die oogjes kijken zo zielig Annet.Sterkte met het ouwe opaatje en verwen hem maar goed :wink: Heeft weer heel wat te verduren gehad.

marion
Berichten: 393
Lid geworden op: di jun 14, 2005 9:13 pm

Bericht door marion » do jul 19, 2007 9:58 pm

Aah dat ziet er zeker zielig uit zeg. Hopelijk knapt hij snel op.

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » vr jul 20, 2007 4:50 am

Och arme ......... :(
Dat het beestje met zo'n gebit uberhoubt nog heeft kunnen eten.
Hij zal binnenkort wel een stuk aangenamer uit zij bekkie ruiken.Wil je hem dan een dikke kus op zijn snoet geven van me?
Ik heb wat met oudjes. :oops:

Vind hem en charmant uitzien hoor met zijn zomerjas. :D
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » vr jul 20, 2007 5:18 am

AAAHHh wat een sneu koppie..........ik hoop ook dat ie zich vandaag goed blijft voelen.......is hij de nacht goed door gekomen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Bericht door annet » vr jul 20, 2007 7:25 am

Hij stond vanmorgen weer te springen op de bank toen ik beneden kwam, dus ik denk dat hij wel lekker geslapen heeft. :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
rosalinda
schrijfster van het 20000e berichtje
Berichten: 319
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 12:11 pm

freggel

Bericht door rosalinda » vr jul 20, 2007 10:41 am

wat goed dat je het heb laten doen wat zal hij een pijn gehad hebben in zijn bekkie
Toen was geluk nog heel gewoon.

Kit
Berichten: 23
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 5:09 pm

Bericht door Kit » vr jul 20, 2007 12:43 pm

De Cocker Spaniel is echt de Koning van het zielig kijken :) wat een droppie. Annet, o.t.: gebruik je voor het scheren een speciale hondentondeuse? Het ziet er best wel lekker uit, zo'n korte vacht, zeker met de temperaturen hier.
“….soul is the same thing in all living creatures, although the body of each is different.” — Hippocrates

Gebruikersavatar
Corin@
Berichten: 658
Lid geworden op: di mei 02, 2006 11:03 am

Bericht door Corin@ » vr jul 20, 2007 3:06 pm

Ach, die arme opa Freggel..... van zo'n gebit wordt je niet vrolijk.... ik voel de pijn nu al in MIJN mond....... aaauuuuuuuuu :cry: :cry: :cry:

Geef hem ook maar een dikke voorzichtige knuffel van ons hier en geef hem maar een lekker toetje, met slagroom :lol: :lol: :lol:
Groetjes van Corin@
Afbeelding

Plaats reactie