Beetje bezorgd....

Is je maatje ziek en wil je graag je verhaal kwijt en heb je vragen, dan kun je hier terecht.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Beetje bezorgd....

Bericht door Cora » ma mei 07, 2007 10:24 pm

Mijn mamsie, Xena, 9 jaar geworden in maart, wil sinds gisteren geen trap meer lopen........áls ze de trap opkomt gaat het gepaard met piepen....
heb de gewrichten van de voor en achterpoten zo goed en zo kwaad als het ging nagekeken en gevoeld en geknepen, maar ze geeft geen kik......ook bij druk tegen en op de heupen geen kik.........voetzooltjes nagekeken op splinters of onregelmatig heden maar niks kunnen vinden..........

Wat raden jullie? even afwachten of toch zo snel mogelijk naar de dierenarts?

Xena piept nooit, zelfs in barensnood heeft ze niet 1 keer gepiept.......volgens mij heeft ze een hoge pijngrens.....
heb net de temp gemeten en die is 38.2, normaal te noemen........
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » di mei 08, 2007 5:25 am

Zou voor de zekerheid even langs de dierenarts gaan Cora,al is het maar voor je eigen gemoedsrust.
Stel dat ze wat heeft waarvan zo'n arts zegt:"Oh mevrouw,daar was zeker wat aan te doen geweest als u twee weken eerder gekomen was". Je zou het je eigen toch nooit vergeven?
Nou moet je je aan mij in deze niks aantrekken hoor,ik ren al naar de dierenarts als Aslan en Nadja zielig kijken. :shock:

Ben inderdaad wel eens met Sjennie naar de dierenarts geweest omdat hij zo droevige indruk maakte zonder dat ik enig vermoeden had waar dat vandaan kon komen (hij keek zielig,hij liep droevig,het was net prins Claus) :wink: .Later bleek hij kanker te hebben in zijn darmen en zijn botten.Ook Sjennie gaf geen pijn aan.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » di mei 08, 2007 7:13 am

Ben net een heel eind met ze gelopen en ik zie niks aan Xena, staart omhoog, overal snuffelen, poepen ,plassen, zelfs trekken aan de riem.......wacht nog even tot vanmiddag........misschien had ze toevallig twee keer slaap in d'r benen ofzow? en maak ik me zorgen om niks...... :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Bericht door lenka » di mei 08, 2007 11:25 am

persoonlijk laat ik mijn honden geen traplopen......
ik heb ook geen tip voor je.....ja de DA!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » di mei 08, 2007 12:15 pm

kan om half 5 terecht......Xena is Xena niet.........ben bang voor haar baarmoeder........ze moet overgeven en eet gras, dus heeft ze buikpijn.......

Op het poolhonden forum waarschuwen ze me dat hussen erg hard kunnen zijn en dat ze niet snel laten zien dat ze ziek zijn.......dus toch maar snel een afspraak gemaakt voor vanmiddag.........
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » di mei 08, 2007 3:29 pm

was alweer thuis.......

Xena heeft, zo te voelen, geen baarmoederontsteking, ook de afscheiding die ze heeft ziet er niet afwijkend uit en ruikt ook niet "verkeerd".

Maar ze heeft uitgelegt dat er geen graadmeter is hoe teefjes reageren op een ontsteking.
Een kleine baarmoeder die onstoken is kan levensbedreigend zijn en een baarmoeder van normale proporties die ontstoken is ,kan een teefje gewoon mee lopen etc, zonder al te veel klachten.

Dus een echte graadmeter is er niet.

We hebben afgesproken dat ze voor nu, zolang ze loops is, een antibiotica krijgt en een misselijkheids remmer.
Als ze 2 maand na de loopsheid is zal ik een afspraak maken om Xena te laten sterilliseren, mocht ze ziek worden, of dat het helemaal niet gaat moet ik bellen zodat ze eerder geholpen wordt.

Maar liever niet omdat sterilliseren tijdens de loopsheid een groot risico heeft op complicaties.

Waarom ze moeilijk de trap op komt is dus nog niet echt duidelijk, tijdens het onderzoek heeft Xena 1 keer gepiept.
Ze verzekerde mij dat ze geen pijn aan de heupen heeft en ook de baarmoeder voelde goed aan.

Er was geen reden voor een echo of foto's, nog niet.......

Als alles goed gaat komt ze over 2 maanden op de tafel voor sterillisatie.
Afbeelding

hf-airbrush
Berichten: 92
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 8:35 pm

Bericht door hf-airbrush » di mei 08, 2007 6:21 pm

hey cora,
wat een rot situatie is dat altijd...wat dat betreft is het jammer dat we niet echt kunnen praten met onze honden en zo moeten gissen wat er aan de hand is...
heb je voordat ze geen trappen meer op wilde lopen iets gedaan?...misschien ze laten rennen of laten stoeien?...
die ouwe bij ons die hoor je bijna nooit ( cattle's zijn echt bikkelhard ) maar zodra hij teveel heeft gerend of gesprongen dan gilt hij de hele boel bij elkaar van de pijn in zijn rug.....
op zich kan jouw meissie ook een spier hebben verrekt of iets dergelijks...

op zich moet je maar even afwachten...maar als je niet van plan bent om nog nestjes te nemen is steraliseren nooit geen verkeerde actie.....je hoort tegenwoordig zoveel over baarmoeder kanker dat ik mijn vriendinnetje ook heb laten helpen...

ik wens je veel sterkte en hou ons op de hoogte :wink:
henk
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » di mei 08, 2007 7:19 pm

Balen dat je nu nog eigenlijk niks weet en niks kunt.
Hou haar maar goed in de gaten en een extra knuffel zal wel geen kwaad kunnen doen denk ik?
Geef haar die maar van mij dan en neem er zelf ook een. :wink:
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
whitesilverdoggy
Berichten: 2339
Lid geworden op: wo sep 21, 2005 4:58 pm

Bericht door whitesilverdoggy » wo mei 09, 2007 8:40 am

hoe is het met je schatje Cora?????
jeanet
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » wo mei 09, 2007 10:13 pm

ze loopt weer redelijk de trap op zonder piepen, maar stapje voor stapje.........ze is wat flauwtjes en wandeld trager dan anders...ze is nog lang niet de oude hoor........alleen met andere honden is ze erg fel, net als anders........ :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » do mei 10, 2007 4:44 am

Hmmm,eventjes afwachten misschien?
Moeilijk he?Wat zegt je gevoel hierbij?
Laatst gewijzigd door Aslan op do mei 10, 2007 10:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » do mei 10, 2007 8:39 am

Mijn gevoel zegt dat het wel de baarmoeder is die aan het opspelen is......

We maken gewoon de antibiotica kuur af en gaan over 2 maand die baarmoeder laten verwijderen.

Gisteren is Karen hier geweest die heeft ook veel honden gezien in de praktijk met een ontsteking, tijdens het wandelen zei ze wel dat het niet aan de rug, heupen of gewrichten ligt, tenminste daar heeft Xena de houding niet naar.......

We wachten dus maar gewoon af, mocht ze zieker worden trek ik aan de bel........
Afbeelding

marion
Berichten: 393
Lid geworden op: di jun 14, 2005 9:13 pm

Bericht door marion » do mei 10, 2007 7:09 pm

Beterschap met haar!

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » do mei 10, 2007 7:34 pm

Thanks! :wink:
Afbeelding

Kit
Berichten: 23
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 5:09 pm

Bericht door Kit » vr jul 20, 2007 3:46 pm

Ook van mij sterkte, Cora, wat een nare situatie, de onzekerheid.
“….soul is the same thing in all living creatures, although the body of each is different.” — Hippocrates

Plaats reactie