Eros aan de diarree

Is je maatje ziek en wil je graag je verhaal kwijt en heb je vragen, dan kun je hier terecht.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Cora en Eros
Berichten: 184
Lid geworden op: za feb 04, 2006 11:28 pm

Eros aan de diarree

Bericht door Cora en Eros » zo sep 24, 2006 4:49 pm

Hello Allemaal,

Eros is sinds gisteren niet lekker, hij is aan de diarree. Vandaag ook nog de gehele dag. Ik heb zijn dieet er al op aangepast.

Toen ik vanmiddag ging wandelen kwam ik een vrouw tegen die ook pas een hondje heeft en we hadden het zo over de honden. Toen Eros zijn gezondheid ter sprake kwam, zei ze meteen dat er een ernstig hondenvirus heerst dat diarree veroorzaakt en dat ik dan meteen naar de dierenarts moest gaan.

Nu heb ik wel een aardig inschattingsvermogen en Eros maakt gewoon nog een fitte, geen zieke indruk. Maar toch wil ik bij deze even informeren of er inderdaad een virus heerst en wat de symptomen zijn.

Thanks alvast!
Liefs Cora en Pootje en/of Knuffel van Eros

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo sep 24, 2006 6:26 pm

Ach joh! Beterschap voor die kanjer van je.
Idd, je kunt beter 10 keer te veel informeren dan 1keer te laat.

Beterschap Eros.........
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » ma sep 25, 2006 6:06 am

Heb er nog niks over gelezen op het Buitenlandse Hondenforum en daar hebben ze heel veel leden uit zowel Nederland als België maar ik houd het in de gaten voor je.
Heel veel sterkte met Eros Cora en geef hem maar een dikke knuffel van me.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Cora en Eros
Berichten: 184
Lid geworden op: za feb 04, 2006 11:28 pm

Bericht door Cora en Eros » ma sep 25, 2006 10:21 am

Inmiddels gaat het weer beter met Eros. Zijn ontlasting wordt steeds vaster en hij is nog steeds fit.

Hij drinkt ook wel iets meer als normaal, dat is wel een goed ding, zo vult ie zijn vochttekort aan.

Er zijn ook geen honden in zijn directe omgeving die momenteel last hebben van dezelfde verschijnselen.

Ik verwacht dat het morgen wel zo goed als over zal zijn, maar het is nog even afwachten.
Liefs Cora en Pootje en/of Knuffel van Eros

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » ma sep 25, 2006 12:22 pm

Goed nieuws gelukkig! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » ma sep 25, 2006 8:37 pm

Misschien een kouwtje te pakken gehad.Gelukkig gaat het weer beter Eros :D

Cora en Eros
Berichten: 184
Lid geworden op: za feb 04, 2006 11:28 pm

Bericht door Cora en Eros » di sep 26, 2006 11:50 am

Het was te vroeg geroepen! Vandaag is het nog steeds niet in orde, het is eigenlijk weer erger geworden. Heb net de dierenarts gebeld en we kunnen om kwart over 2 terecht!
Liefs Cora en Pootje en/of Knuffel van Eros

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » di sep 26, 2006 12:12 pm

Sterkte Cora,laat je effe wat weten hoe of wat?


Caro

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » di sep 26, 2006 12:23 pm

ben benieuwd wat ie heeft.............de stakker, een dikke knuf van mij voor Eros hoor!!
Afbeelding

Cora en Eros
Berichten: 184
Lid geworden op: za feb 04, 2006 11:28 pm

Bericht door Cora en Eros » di sep 26, 2006 1:31 pm

Zo...we zijn weer terug! Ze vond het ook wel lang duren en er heerste inderdaad in de buurt momenteel weer een virus.

Na de check bleek ook dat Eros last had van zijn maag/darmen. Toen ze daar voelde, keek ie echt niet happy :lol: !

Hij heeft nu antibiotica-tabletten (Stomorgyl-20, 20 mg./tablet) welke hij 1 keer per dag 2 tabletten toegediend moet krijgen. Daarnaast heeft ie een vloeistof (Kaomycin) welke de diarree moet stoppen, wat ie 2 keer per dag 20 ml toegediend moet krijgen. Van deze vloeistof weet ik dat het heel goed werkt!

Verder mag ie gewoon zijn eten, maar dan wel het liefst verdeeld over 3/4 porties per dag. Ik al meteen gezegd dat dat dus een ramp werd, want Eros eet maar 1 keer per dag! Maar ik ga het nu proberen met wat bouillon (alhoewel die maaltijd ook nog steeds staat vanaf laat in de morgen vandaag) of vlees erover of doorheen.

Ook vroeg ze nog even of ie op hoogte at. Al weer een punt wat ie niet doet. Binnen staan zijn (plastic) bakken gewoon op de grond. Buiten hangen zijn (roestvrij stalen) bakken wel op hoogte, maar deze gebruikt ie niet graag en dan ook zelden. We geven hem dan ook altijd binnen eten en drinken eigenlijk. Zeker zo gauw de achterdeur weer dicht gaat (vanwege het mindere weer), dan gebruiken we die bakken buiten eigenlijk niet.

Hopelijk is ie snel weer de oude. Ik ben inmiddels al ruim 50 eurootjes armer :shock: , heel wat als er geen salaris meer binnen komt... :?
Liefs Cora en Pootje en/of Knuffel van Eros

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » di sep 26, 2006 1:39 pm

Heel veel sterkte met je patiëntje Cora.
Ik vind het altijd zo zielig als ze wat mankeren. :(
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » di sep 26, 2006 2:30 pm

Tis ook beter als je een paar keer per dag kleine beetjes geeft.Ik geef de honden weleens gekookte rijst met gekookte kipfilet.Maar dit is een virus en met medicijnen gaat dat waarschijnlijk dubbel op,maar gekookte kip kan je altijd geven door de beetjes die je geeft.Het ligt niet zwaar op de maag en ze vinden het nog lekker ook.Ben toch maar blij dat je gegaan bent,je weet maat nooit he


Caro

Cora en Eros
Berichten: 184
Lid geworden op: za feb 04, 2006 11:28 pm

Bericht door Cora en Eros » wo sep 27, 2006 2:27 pm

Eros eet normaal gesproken gewoon wat ie nodig heeft. Er staat gewoon altijd eten en hij eet wanneer ie wil en hoeveel hij zelf wil (hij pakt nooit te veel of zo!). En dat is elke dag wel wat wisselend, maar ja ik heb zelf ook de ene dag meer honger dan de andere dag.

Inmiddels gaat het met Eros al weer stukken beter. Hij eet weer goed en hij heeft niet constant meer naar buiten. Hij heeft zelfs niet gepoept na het bezoek aan de dierenarts en het begin met de medicatie, dus ook geen dunne meer. Ik verwacht dat ie vanavond wel zal moeten en dat het dan weer normaal is.
Liefs Cora en Pootje en/of Knuffel van Eros

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Bericht door annet » wo sep 27, 2006 2:48 pm

Gelukkig maar dat het beter gaat met Eros !
Afbeelding

Cora en Eros
Berichten: 184
Lid geworden op: za feb 04, 2006 11:28 pm

Bericht door Cora en Eros » do sep 28, 2006 3:16 pm

Deze keer had ik wel gelijk. Zijn ontlasting is weer normaal. De vloeistof is bijna op, denk vanavond nog een keertje en misschien een heel klein beetje voor morgenvroeg. Zijn tabletten heeft ie nog 2 dagen en dan is ie daar ook klaar mee.
Liefs Cora en Pootje en/of Knuffel van Eros

Plaats reactie