Snappie

Is je maatje ziek en wil je graag je verhaal kwijt en heb je vragen, dan kun je hier terecht.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » zo jul 23, 2006 8:13 pm

Van het laatste legsel bedoel je Marion?Die heb ik weggegooit want dat waren kaaseitjes,dus niet bevrucht.Het eerste legsel toen we Coco-cora net kregen die gaan perfekt,Liz zegt dat ze bewegen dus die zijn bevrucht.Nu afwachten wanneer ze uitkomen,hihi,spannend hoor.Zodra er wat is dat meld ik het hier gelijk op het forum.

Net een baardje opgehaald uit Lelystad,stond op marktplaats gratis af te halen,maar dit is een klein baardje dus ik denk dat dit een Dwergagaampje is.Is,zeggen de mensen waar ze vandaan komt,dat ze anderhalf jaar is maar ze is maar 23 cm :shock: dus vandaar dat ik denk dat het een dwerg is.Heeft toendertijd een pootje gebroken en zijn daar mee naar de DA geweest maar als het pootje gespalkt zou worden zou het te stressig zijn dus was het zo gelaten,pootje bungeltje er wat bij en is mager.Ik ga nu dus proberen om het wat extra met de hand te voeren en als dat zo is denk ik dat ik toch even naar de DA hier bij ons in Gouda te gaan om te vragen wat er met het pootje kan,of amputatie of laten zitten.Lijkt mij vreselijk irritant als je poot niet mee wil.Verder is het kwiek en alert.Ze,want zo te zien is het een vrouwtje,ligt nu te slapen en morgen ga ik haar eens heel goed bekijken.Ik hou jullie op de hoogte.


Caro

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo jul 23, 2006 10:03 pm

tjeetje, hoe kun je een diertje nou met een gebroken pootje laten lopen?
Te veel stress, ga toch heen blonde dierenarts........mijn Precious beet
haar teen nagels af en heb toen de pootje ook gefixceerd...dat kan met een gebroken pootje ook......wat een lullo zeg....oeps :oops: sorry......

Maar het gaat wel goed daar bij jullie he?
Wens je succes met het voeren......en bij de dierenartsbezoek...wat een sneu ding zeg..... :(

Weet Bert ondertussen wat Baardagamen zijn? hihihi moet zo lachen om zijn naam of onderschrift........baardagamen? zijn dat?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » zo jul 23, 2006 10:45 pm

Geeft niet Cora.Waarom denk je dat ik haar op heb gehaald?Niet omdat ik er zo nodig nog eentje bij wilde hoor,maar meer om het idee,tja zit nu eenmaal in me.Als ik de kans krijg dan is het hier een complete dierentuin,gelukkig heb ik een man die zegt NEEEEEEE. :? En dan kruip ik maar weer in elkaar,zo van je hebt gelijk.Maar aan dit pootje,ze is al anderhalf,kan waarschijnlijk niks meer aangedaan worden,ik hoop het wel maar ga er niet van uit.En het is geen gewone baardagaam maar een dwerg-baardagaam.En er zijn er niet zoveel van geloof ik.Ze is maar,schrik niet,23 cm :shock: ,oh had ik al gezegt :D :D .Maar goed we gaan er voor,en we zien wel of ze een beetje bij trekt qwa gewicht,ik ga haar morgen dus ook even wegen.En als ze groeit dan maak ik een afspraak bij de DA in Gouda en dan maar eens zien wat die er van zeggen.


Caro

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » ma jul 24, 2006 4:54 am

Ben blij dat jullie die kleine opgehaald hebben Caroline.

Dat vind ik nou verkeert van het gratis aanbieden van dieren.Ze komen vaak bij mensen terecht die zich er totaal niet in verdiept hebben wat het betekend om juist deze diersoort in huis te halen.Ook heb je een grotere kans op de zogenaamde impulsaanschaf van dieren.

Gelukkig heeft deze kleine het beter getroffen.Heel veel succes met het bijvoeren en laat ons even weten wat het advies wordt over dat pootje dan kunnen we met z´n allen heel hard voor haar (of hem) duimen.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » ma jul 24, 2006 6:31 am

Dit beestje zat bij 2 Berberskinks.Lijkt mij niet dat het bij elkaar kan maar dat kon volgens de zaak waar ze het beestje gekocht hadden,of waar ze de skinks gekocht hadden.Het is altijd goed gegaan maar sinds gister ging het niet meer want de skins vraten aan het staartje,dus ze wilde Snappie zo snel mogelijk kwijt voordat het beestje er onder door ging.Ze hadden liever een goed tehuis dan er geld voor.En een beestje met een gebroken pootje en een stukje van de staart kan je ook bijna geen geld voor vragen.Snappie was van een van de kids want moeders vond het niks,ja achter het ruitje van de terra.Of het een impulsief aankopen is geweest dat denk ik niet want ze hadden Snappie al vanaf klein (15 cm)en is nu anderhalf jaar.Ze willen ook weten hoe het met Snappie in de toekomst gaat.Ze waren dus ook blij dat Snappie naar ons ging,ze hadden er een goed gevoel bij.Beestje heeft altijd wel de juiste voeding ed gehad,zoals UV,kalk en vitamines.Dus daar lag het niet aan.

Als het me lukt zal ik een foto plaatsen van Snappie en ik uiteraard hou ik jullie op de hoogte van Snaps pootje en natuurlijk de eitjes van Coco-Cora :lol: :lol:


Caro

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » ma jul 24, 2006 7:59 pm

Afbeelding



Hier een foto van Snappie de baardagaam.Klein is ze he?Maar ze is wel ontzettend lief en rustig,dat laatste kan natuurlijk komen omdat ze toch iets in haar bewegingen wordt beperkt.Het is het rechtervoorpootje zoals jullie kunnen zien.


Caro

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » ma jul 24, 2006 9:17 pm

Oh wat zielig Caro............het pootje lijkt ook wel twee keer zo breed, of vergis ik me nu?

Het is een heel mooi beessie en volgens mij een gewone baardagaam en geen dwergje, ze is misschien zo klein omdat ze toch een behoorlijke handicap heeft.........

Ging het trouwens goed met voeren?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » di jul 25, 2006 5:37 am

'T is inderdaad een mooi beestje met een flinke handicap.
Ik hoop dat er nog wat voor haar kan verbeteren na een bezoekje aan de dierenarts.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

jerry en bronco
Berichten: 791
Lid geworden op: di nov 01, 2005 9:00 am

Bericht door jerry en bronco » di jul 25, 2006 5:42 am

wat zielig
hoo[p dat ze nog wat aan het pootje kunnen doen :cry:
groetjes margreet jerry en bronco
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » di jul 25, 2006 7:04 am

Ik denk niet dat er nog wat aan gedaan kan worden,het zit al te lang zo,mensen zeiden dat het gebeurt is net na dat ze haar hadden gekocht,ze is nu anderhalf,ik denk amputatie,maar dat weet ik niet eerder dan dat ik naar de DA ben geweest.Maar hoop heb ik in ieder geval niet,althans niet op herstel van het pootje :cry:


Caro

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » wo jul 26, 2006 12:58 pm

Even een update van Snappie.

We zijn net terug van de DA in Gouda.Snappie haar pootje gaan ze amputeren,ze heeft er niks aan,zit alleen maar in de weg maar ze heeft er gelukkig geen pijn aan.Pak van mijn hart.Ze was veel te klein en te licht voor haar leeftijd,kortom ze heeft dus niet de benodigde dingen gehad wat een baardagaam behoort te hebben,zoals kalk,vitamines,uv etc etc.Waarschijnlijk is haar pootje daarom in die tijd gebroken omdat ze te weinig kalk heeft gehad. :cry: Het wordt vanmiddag of vanavond geamputeerd,als we niks horen ivm spoedgevallen dan moeten we om half 5 bellen om te vragen hoelaat we haar weer op kunnen halen.Ik ben benieuwd hoe het afloopt met d'r.Tis zo zielig hoopje zo,zal vanavond ook wel zo zijn als ze weer naar huis mag.Goed ik hou jullie op de hoogte zodra ze naar huis mag of al thuis is.


Caro

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » wo jul 26, 2006 1:21 pm

achut het is toch wat zeg........zo'n kleintje.......ik dacht wel te zien dat ze een flinke achterstand had, maarja op een foto is dat zo moeilijk he?

ik ga een kaarsje branden voor de kleine.

Hoop dat ze snel opknapt na de operatie..........ik moet vanaaf werken maar ik kijk nog even vlak voor ik weg moet........anders lees ik het wel als ik weer thuis ben vanaaf.........

Sterkte met de kleine Snappie, zal duimen........
Afbeelding

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » wo jul 26, 2006 1:34 pm

Ze is zo groot als een anderhalve pen,23 cm,dus je kan wel nagaan hoe klein en kwestbaar ze is.Ik mocht ook over 14 dagen met haar terug als ze wat meer opgewicht maar dan is ze misschien net aangekomen en dan door de operatie valt ze misschien weer wat af,nee dan maar gelijk hoor.Het dikke stuk wat je op de foto ziet dat is de ene helft zeg maar van het breukje,tussen dat stuk en het andere stukje bot zit totaal niks,loze ruimte zeg maar.Het had toendertijd gewoon gespalkt kunnen worden zei ze,nou ja waarom heeft die stomme DA daar dan niks aangedaan???????Weer een DA die er geen verstand van heeft,net zoals de mensen zelf eigenlijk.GRRRR
:evil: :evil: Nou ja,nu maar hopen dat ze over een tijdje weer een beetje kan lopen want dat deed ze ook niet echt.

En ik duim ook mee hoor,ze is wel klein,mist een stukje staart maar ze is mijn zorgekindje nu :D


Caro

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » wo jul 26, 2006 2:18 pm

Juist met zo'n zorgenkindje zul je een speciale band opbouwen Caroline en nu je haar een paar dagen hebt merk je dat je haar al eigenlijk niet meer missen kunt.
Heel veel sterkte met het herstel van die kleine en geef haar maar een voorzichtige knuffel als je haar weer thuis hebt. :wink:
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » wo jul 26, 2006 2:23 pm

Ze hebben net gebelt en gaan over 10 minuten opereren.Ik moet dus om half bellen hoe laat ik haar op mag halen.En ja Marion,heb je helemaal gelijk in,en ik heb al een speciale band met d'r,ze is zo lief,de andere ook hoor,om die niet te vergeten maar die hebben niks bijzonders.Niet in de zin wat Snappie heeft,bedoel ik dan he.Ik zal heel voorzichtig haar een knuffeltje geven speciaal van jouw Marion,dan herstelt ze vast sneller :D


Caro

Plaats reactie