Kasper wordt herplaatst

Hier kun je foto's en verhalen kwijt over je maatjes die je vandaag de dag, iedere dag, begroeten.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Kasper wordt herplaatst

Bericht door annet » zo aug 08, 2010 6:48 am

Na alles de tijd te hebben gegeven, hebben we helaas moeten besluiten om Kasper te herplaatsen. :sad: Niet vanwege Kasper, want dat is gewoon een lekker ding die steeds losser komt en uit zijn schulp kruipt maar vanwege het gedrag van Jojo. Hij duldt Kasper niet, hij blijft hem een inbreuk op de roedel vinden. Nou helpt de befaamde holpieper natuurlijk wel als wij thuis zijn, maar dan nog valt hij dus Kasper eerst aan voordat wij een holpieper kunnen geven en Kasper zijn oren zitten vol met korsten van Jojo zijn aanvallen. :rolleyes:
Verder kan Kasper niet alleen thuis blijven, omdat Jojo hem aan het opjagen is. We hebben het gefilmd en zien een Kasper die rustig in een hoekje ligt, een Jojo die van de bank afkomt zodra wij weg zijn en naast hem gaat staan patsen. Kasper gaat dan netjes ergens anders liggen en ja hoor, het herhaalt zich weer en weer en weer, totdat Kaspertje onder de eettafel ligt te janken. :sad:
En dan kun je als 'oplossing' Jojo in de bench opsluiten, maar ik heb geen hond erbij genomen zodat de ander minder bewegingsvrijheid krijgt én zich niet prettig voelt want Jojo doet dit (in zijn ogen natuurlijk) met een reden.
Wat we tot nu toe gedaan hebben is mijn diensten aanpassen zodat ik alleen nog maar avond-, nacht- en weekenddiensten draai, Kasper meenemen als ik avonddienst heb zodat Martin na zijn werk de auto's omruilt op mijn werk en Kasper mee naar huis neemt. Maar ja, toen werd het zo bloedjeheet buiten en dan kun je dat niet doen. Gelukkig was mijn vriendin die hier om de hoek woont werkeloos en wilde zij wel die paar uurtjes oppassen als ik 's middags naar mijn werk moest. Maar die heeft ondertussen eindelijk werk gevonden dus die is ook niet meer beschikbaar. Kaspertje kan met dit weer weer mee in de auto naar mijn werk, maar echt lekker zit ik dan niet op mijn werk (ik werk op de ambulance dus ben ook niet bij Kasper in de buurt dan) als de zon weer uitbundig gaat schijnen terwijl ze bewolkt weer hebben voorspeld....
Met andere woorden: Kasper voelt zich hier niet veilig en Jojo ook niet. En Martin en ik zien elkaar bijna niet meer, omdat we elkaar aan het aflossen zijn voor de hond.
Ik vind het niet erg om veel voor mijn honden te doen en over te hebben en voor mijn part mijn eigen boterham aan hen te geven omdat ze anders geen eten hebben, maar dit is niet jaren vol te houden. Bovendien, doe je de hond hier uiteindelijk een plezier mee ? Of moet je je eigen gevoel boven het welzijn van de hond stellen ? Want het doet pijn....
Het is zo'n leuk hondje en zo'n mooie ook geworden na onder handen genomen te zijn door een echte spaniëltrimster !

Nog even voor de beeldvorming:

Dit was Kasper toen ik hem ophaalde in Spanje:
Afbeelding

En nu ziet hij er zo uit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hij staat al een tijdje weer ter adoptie op de stichtingsite en er zijn al een aantal mensen in hem geïnteresseerd geweest maar dat is allemaal niet doorgegaan. Gelukkig is er deze week iemand naar voren gekomen die het nieuwe vrouwtje van Kasper gaat worden en na kennismaking hebben zowel Martin als ik er een goed gevoel bij. Morgen (maandag) avond gaan we hem naar zijn nieuwe thuis brengen. Ik gun hem een eigen warme plek waar hij zich veilig kan voelen !

Maar het doet verd*md veel zeer...... :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Kasper wordt herplaatst

Bericht door Aslan » zo aug 08, 2010 7:30 am

Wat is hij veranderd Annet!Hij is van een droevig hoopje hond een ware kanjer geworden.

Je hebt hem een steuntje in de rug gegeven toen hij het nodig had en je hebt hem de basis gegeven voor een nieuw bestaan maar oh wat is het moeilijk om het niet af te kunnen maken he?
Je bent een tussenstation geweest in zijn leventje en je hebt goed werk verricht met die lieverd.
Je weet dat dit de beste oplossing is maar oh wat moet dit een pijn doen.

Wordt Kasper "enig kind" bij zijn nieuwe bazinnetje?

Heel veel sterkte allebei morgen.In gedachten ben ik bij je. Afbeelding
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Kasper wordt herplaatst

Bericht door Aslan » ma aug 09, 2010 9:50 am

Annet en Martin,heel veel sterkte vanavond bij het afscheid nemen van Kasper. Afbeelding
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Re: Kasper wordt herplaatst

Bericht door lenka » ma aug 09, 2010 7:24 pm

och wat een lekkere menneke?
veel sterkte vandaag!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Kasper wordt herplaatst

Bericht door Aslan » di aug 10, 2010 11:20 am

Annet,hoe is het gegaan gisteren?
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Re: Kasper wordt herplaatst

Bericht door annet » di aug 10, 2010 11:25 am

We zijn met zijn drieën (Martin, Kasper en ik) erheen gereden en hij is daar gebleven. Het was wel erg moeilijk vond én vind ik, maar als ik met mijn verstand denk dan is hij nu veel beter af (al weet hij dat zelf nog niet). Als hij gewend is aan zijn nieuwe thuis, dan heeft hij de rust en veiligheid die hij nodig heeft.
Maar gevoelsmatig is mijn hondje aan het logeren en spring ik zometeen in de auto om hem terug te halen...... :cry:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Kasper wordt herplaatst

Bericht door Cora » di aug 10, 2010 4:23 pm

Oef meis, je had al een smsje gestuurd dat het stond te gebeuren......alsnog heel veel sterkte, wat kan je verstand en je hart dan in de klins liggen he?

Maar het is net wat Marion zeht, je bent een tissen stationnetje geweest en ik ben er van overtuigd dat Kasper een hele goede start heeft in het nieuwe gezinnetje mede dankzij jou!

je bent een kanjer!

Hou je trouwens contact?
Afbeelding

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Re: Kasper wordt herplaatst

Bericht door annet » wo aug 11, 2010 8:15 am

Ja, we houden contact gelukkig. Gisterenmorgen al een mail gehad en vanmorgen weer. Hij doet het goed daar gelukkig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Kasper wordt herplaatst

Bericht door Cora » wo aug 11, 2010 8:21 am

Da's een hele opluchting niet?

Fijn dat jullie contact onderhouden een klein beetje troost in de strijd....... :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Re: Kasper wordt herplaatst

Bericht door lenka » wo aug 11, 2010 6:42 pm

oohhh..wat fijn, voor jullie ook een stukje rust
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Kasper wordt herplaatst

Bericht door Aslan » do aug 12, 2010 7:36 am

Fijn dat hij geen terugslag gehad heeft door deze herplaatsing Annet.
Je hebt er in die tijd dat hij bij jullie was toch een stabiele hond van gemaakt.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Ineke
Berichten: 1074
Lid geworden op: do jul 05, 2007 10:52 pm

Re: Kasper wordt herplaatst

Bericht door Ineke » do aug 12, 2010 9:23 am

Hij ziet er goed uit op de foto en je weet voor jezelf dat je het geprobeerd hebt.
Maar moeilijk blijft het,gelukkig houden jullie contact,ga je hem nog eens opzoeken of niet?


Ineke
Geisha
*18-08-1999-10-01-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Re: Kasper wordt herplaatst

Bericht door annet » di aug 17, 2010 3:52 pm

Ineke schreef:gelukkig houden jullie contact,ga je hem nog eens opzoeken of niet?


Ineke


Ja, dat gaat wel een keer gebeuren, maar pas over een half jaar of zo anders wordt het veel te moeilijk voor Kasper zelf (denken we).
Afbeelding

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Re: Kasper wordt herplaatst

Bericht door dierenkunst » za aug 21, 2010 12:02 pm

Moeilijke meet zeer begrijpelijke beslissing. Moedig gedaan.
En Kasper is goed terechtgekomen! Als je er een goed gevoel over hebt.
dan is het goed!
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Plaats reactie