Loekie raakt van het padje af.... :-( Update bloedonderzoek

Hier kun je foto's en verhalen kwijt over je maatjes die je vandaag de dag, iedere dag, begroeten.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Loekie raakt van het padje af.... :-( Update bloedonderzoek

Bericht door annet » vr jan 30, 2009 10:58 pm

Ik ben heel erg bang dat Loekie dement begint te raken. Arme drommel doet dat ook nog op een manier waarbij hij zichzelf beschadigt.

Loekie is al vanaf voor de kerst niet Loekie, dat heb ik verteld. Alles is weer oké, behalve dat hij nog steeds zijn sprintjes in het bos bijna niet doet, ik moet dus op hem blijven wachten en hij doet dat niet om te plagen of zo. En zoals ik hem altijd in de gaten moet houden in een grotere wandelgroep met meerdere honden en mensen omdat hij mij anders kwijt is, gaat het nu ook in het bos. Hij loopt rustig van het wandelpad af het bos in en dan moet je hem roepen want anders loopt hij gewoon door. Niet altijd hoor, maar wel een paar keer per wandeling. Dit sluipt erin en je merkt het pas als het al een tijdje aan de gang is. Ik heb natuurlijk 4 hondjes en ik kan niet alle hondjes de hele wandeling in de gaten houden....

Afgelopen weekend had ik nachtdienst, ik kom maandagmorgen vroeg thuis en aai de honden bij thuiskomst. Is Loekie ijs- en ijskoud. IJsklompjes als voetjes, een ijskoude neus en snoet en oren. Die hond is zeker een aantal uren buiten geweest. icon_e_surprised (Ze kunnen hier via het hondenluik naar de achtertuin toe) Ik ging gelijk Jojo verdenken met zijn generaal spelen naar de oudjes toe. Het gaat al een tijd goed trouwens, maar je weet maar nooit he. Toen ik boven op Loekie zijn slaapkamer kwam en een bende zag inclusief een omgegooide waterbak, verdacht ik Jojo er helemaal van dat hij Loekie van zijn slaapkamer verdreven had en naar buiten toe en dat Loekie niet meer naar binnen durfde te komen. Maar ik had geen bewijs dus ik wist het niet zeker... en waarom Loekie wel en Opa Freggel niet, want vorige keer (gelukkig al anderhalf jaar geleden) werden beide hondjes naar buiten gedirigeerd.

Afgelopen nacht was ik gewoon thuis, Jojo lag zoals gewoonlijk als ik thuis slaap in zijn bench. En ik werd vanmorgen wakker, hoorde geen trippelvoetjes op de gang van Loekie, ben gelijk beneden gaan kijken, geen Loekie. Stond hij dus weer buiten, totaal verkleumd ! icon_e_surprised Ik heb hem gelijk naar binnen gehaald, zijn warme jasje omgedaan, op de bank gaan zitten met hem op schoot, dikke deken om hem heen en een klappertandende Loekie gelukkig redelijk snel weer op temperatuur gekregen.

Als er hier een hond aanslaat, slaat Loekie ook aan, dat is normaal. Maar als er een hond aanslaat en vervolgens richting achtertuin verdwijnt, omdat 'het' daar vandaan komt, dan loopt Loekie naar de gangdeur en gaat tegen de gangdeur blaffen.... en andersom ook wel eens.

En als je dan alle aanwijzingen bij elkaar optelt, ben ik toch heel erg bang dat hij een beetje dement aan het worden is.... icon_cry
Laatst gewijzigd door annet op ma feb 02, 2009 3:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-(

Bericht door Aslan » za jan 31, 2009 6:53 am

Oh Annet,wat schrik ik hiervan. icon_e_sad
Meestal vindt ik een klein beetje dement wel wat vertederends hebben icon_redface maar op het moment dat ze een gevaar voor zichzelf worden is het niet vertederend meer maar beangstigend he?
Is er geen manier om Loekie tegen zichzelf te beschermen?

Heel veel sterkte toegewenst in deze onzekere periode van jullie leventjes en een hele dikke knuffel voor jullie allemaal. Afbeelding
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-(

Bericht door Cora » za jan 31, 2009 8:40 am

Ochjee, wat sneu....is het een idee om s'nachts iets voor het luik te zetten zodat ie iig niet meer naar buiten kan?
Dan maar een plasje of poepje opruimen.......het vriest toch nog best s'nachts.

Je hebt inderdaad dementie bij honden die vertederend ogen maar dit is sneu......... icon_cry
Afbeelding

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-(

Bericht door annet » za jan 31, 2009 9:22 am

Het hondenluik afsluiten is geen optie, omdat er dan 4 honden van 17.30 uur tot 8.00 uur de volgende morgen hun behoefte niet kunnen doen en dat kan natuurlijk niet. icon_rolleyes
Ik heb vannacht nachtdienst en ga een hele grote doos buiten zetten met een verwarmingsdeken erin op stand 1 en heel veel dekens. Hem mee naar mijn werk nemen is geen optie, want dan zit hij in de auto en ik kan de auto niet in de ambulancegarage zetten, omdat er anders een ambulance buitengezet moet worden. En met al die apparatuur erin in de vrieskou, dat kan natuurlijk ook niet. icon_rolleyes

En inderdaad, dit is niet vertederend maar beangstigend..... icon_e_sad
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ineke
Berichten: 1074
Lid geworden op: do jul 05, 2007 10:52 pm

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-(

Bericht door Ineke » za jan 31, 2009 10:53 am

Op zicht is een dement hondje niet erg natuurlijk,behalve in dit geval,en met deze kou
Heb je niet een schuurtje waar ie in kan,is misschien ook wel koud maar dan met doos etc erin
En anders oppasdienst waar hij heen kan?
Chikara is ook wel eens de weg kwijt,soms heel erg, maar die zit gewoon binnen

En jij hebt ook lange werktijd van 17.30 tot 8u

Ineke
Geisha
*18-08-1999-10-01-2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-(

Bericht door annet » za jan 31, 2009 1:09 pm

Ik heb even geïmproviseerd voor vannacht. icon_e_wink

Ik heb marktplaats afgestruind en een elektrische deken op 10 km afstand van hier gevonden, gelijk gebeld en opgehaald. Het is een deken van 1 jaar oud, dus geen oud lor met slechte bedrading of zo.
Toen Loekie zijn varikennel (plastic bench) uit de garage gehaald, dikke deken erin, elektrische deken erop, dikke deken daar weer op. Verder dikke deken over de bench heen, daar plastic overheen, soort van halve flap gemaakt voor de ingang en klaar is zijn nachtverblijf voor vannacht.
Ik zou de bench ook in de garage kunnen zetten met de deur open, maar ik weet niet of hij 's nachts de garage in zou gaan. Vandaar dat hij nu buiten staat. Ik heb de schuif van de elektrische deken in de garage liggen en het verlengsnoer waar hij ingeplugd zit ook, daar kan dus geen vocht bij komen.
Nu staat de deken aan en ga ik even kijken of het ook een warm plekje wordt. Ook al geoefend met Loekie om daarin te gaan en dat ging goed.
Het is geen ideale oplossing, maar ik kan zo snel voor vannacht niets anders regelen, Max moet ook werken dus daar kan hij ook niet heen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-(

Bericht door Aslan » za jan 31, 2009 3:35 pm

Nu maar hopen dat het muntje valt bij Loekie en er geen 3 honden in de bench gepropt liggen bij thuiskomst en Loekie ernaast. icon_e_wink
Dit lijkt me zo ontzettend zwaar voor je.Naar je werk moeten terwijl je niet kunt garanderen dat thuis alles goed gaat.
Je koopt er niks voor natuurlijk maar in gedachten sla ik iedere keer dat ik s'nachts wakker wordt een arm om jullie heen (om jou én om Loekie) zodat hij een heel klein beetje warm wordt als het nodig mocht zijn.
Ik ben wel een keer of 8 wakker op een nacht dus dat komt dan weer goed uit. icon_e_wink
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

~~Wil~~
Berichten: 914
Lid geworden op: wo jun 22, 2005 6:25 pm

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-(

Bericht door ~~Wil~~ » za jan 31, 2009 7:40 pm

Gossie zeg, kreeg traanen toen ik het las .
Dikke knuff daar van mijn.

knuff wil

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-(

Bericht door annet » zo feb 01, 2009 8:26 am

Loekie had vannacht ook nog een jasje aan, was ik nog vergeten te melden. icon_e_wink
En inderdaad, het is geen fijn idee om naar je werk te moeten gaan en niet te weten of het thuis goed gaat.
Gelukkig is het wel goed gegaan, ik kon zien dat Loekie wel buiten in zijn bench heeft gelegen (hij is nl. de enige die kleedjes op een hoopje graaft en dat was met het bovenste kleed in de bench gebeurd), maar hij voelt helemaal niet koud aan. Het kan dus best zijn dat hij gisteravond even in die bench gelegen heeft en de rest van de nacht gewoon binnen. Nu maar hard nadenken over een oplossing... want het is geen hondje dat je 'zomaar even' naar een oppas brengt 'die van honden houdt'. En als ik hem altijd voor een nachtdienst naar Max moet brengen, betekent dat een half uur heen, half uur terug en dan niet te vergeten de files... terwijl ik op 5 minuten van mijn werk woon.
En misschien ook een oplossing om de bench in de garage te zetten met de deur van de garage open, nog warmer. En hopen dat de kou snel ophoudt en de nachten warm worden. icon_rolleyes

Affijn, dat wordt nog even prakkedenken.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Veerle
Berichten: 960
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 8:39 am

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-(

Bericht door Veerle » zo feb 01, 2009 6:13 pm

Arme Loekie icon_cry
Het eletrisch deken is wel een goed idee Annet !

Knuffels voor Loekie !
Afbeelding
Groetjes Veerle en de beren

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-(

Bericht door annet » ma feb 02, 2009 3:53 pm

Uitslag bloedonderzoek: zijn nieren zijn het aan het begeven. Zijn ureumwaarde en kreatininewaarde is nog hoger dan 6 weken geleden. Dit verklaart ook de verminderde eetlust en het 'van het padje af raken'.
Ik heb nu Fortekor (medicatie dus) en dat ga ik nu geven. Over 3 weken weer bloed laten prikken om te kijken of de waardes daardoor weer lager worden en anders...... icon_e_sad niets meer aan te doen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-( Update bloedonderzoek

Bericht door Cora » ma feb 02, 2009 4:28 pm

Och jee dat wordt 3 weken duimen draaien....... icon_neutral
Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-( Update bloedonderzoek

Bericht door lenka » ma feb 02, 2009 6:22 pm

oh gunst...pfff, nou ik draai mee hoor! icon_e_wink
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-( Update bloedonderzoek

Bericht door Aslan » di feb 03, 2009 6:55 am

Ook hier wordt stevig geduimt natuurlijk.
Afbeelding
Vreselijk die onzekerheid.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Veerle
Berichten: 960
Lid geworden op: ma apr 10, 2006 8:39 am

Re: Loekie raakt van het padje af.... :-( Update bloedonderzoek

Bericht door Veerle » di feb 03, 2009 7:35 am

Hier staan ook de duimen gespannen !!!
Groetjes Veerle en de beren

Plaats reactie