Balletje balletje en hoektand getrokken ;-)

Hier kun je foto's en verhalen kwijt over je maatjes die je vandaag de dag, iedere dag, begroeten.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Balletje balletje en hoektand getrokken ;-)

Bericht door annet » di nov 06, 2007 9:02 pm

Opaatje Freggel begon weer uit zijn waffeltje te stinken, dus ik ben weer naar de dierenarts geweest. Hij moest sowieso onder narcose, want er zit een kop op meneer en die laat zich dus echt niet in zijn bek kijken. En nu was de tweede hoektand in de bovenkaak ontstoken en moest eruit getrokken worden. Dus nu heeft hij in zijn bovenkaak geen hoektanden meer..... echte Opa dus. :wink:
Er was nog sprake van dat een grote kies getrokken moest worden, maar na een röntgenfoto gemaakt te hebben bleek dat gelukkig niet nodig.

Hij is netjes onder narcose gegaan, ik ben er de hele tijd bij gebleven en hij is ook weer netjes wakker geworden. Ik had Gremlin in mijn achterhoofd, dus hield constant zijn ademhaling en kleur in de gaten, Freggel is ook al 11 jaar oud en een risico voor narcose.... Hij ligt nu lekker te slapen op de bank, alles gelukkig dus goedgegaan.

En nog wat grappigs/bijzonders;
Opa heeft twee bulten op zijn buik, eentje naast zijn balzak en eentje een heel stuk hoger. Blijkt dat die bult bij zijn balzak een testikel is ! En die andere die zo hoog zit, waarschijnlijk ook ! :mrgreen:
Dus helemaal niet gecastreerd.... 8)
Ik heb met de dierenarts afgesproken dat als Opa overleden is (hopelijk over een hele lange tijd), dat hij dan mag kijken of die twee 'ballen' ook echt zijn testikels waren. Hij had er namelijk nog nooit eentje zó hoog zien zitten, maar denkt echt dat het zijn tweede testikel is....
Ik snap heel goed dat de organisatie dacht dat hij gecastreerd was, want zijn zakkie is leeg en verschrompeld.

Verder zie je dat hij zich nu echt begint te hechten aan me. De vorige keer toen hij een gebitsbehandeling heeft gekregen en er 3 kiezen, een hoektand en twee snijtanden getrokken waren, lag hij zijn narcose uit te slapen maar zocht me niet op of zo toen hij wakker werd. Nu loopt hij me als een wankele zwaan-kleef-aan achterna. Ik was op de bank gaan zitten en had hem erop getild, hij lag lekker te slapen. Toen dacht ik dat ik wel naar de andere kant van de kamer kon gaan om te computeren zonder dat hij zou volgen...... nou niet dus ! En de mand en bananendoos die hier dichtbij staan, waren al bezet door Jojo en Loekie. Dus heb ik maar een ander mandje naast me neergezet en nou ligt hij daarin te slapen. Lekker ding, mijn Opaatje !

Bij de dierenarts moest hij een muilkorfje om toen hij de spuit zag, hij begon me toch een partij beledigd te doen en de dierenarts mocht niet bij hem in de buurt komen. Dat ken ik wel van hem, want toen hij er net was en ik na een boswandeling de poten van de honden met de tuinslang schoonspoot, kon hij ook zo beledigd staan doen.... zo van: Ben ik hiervoor met het vliegtuig gekomen en heb ik hiervoor nou 11 jaar moeten worden ! :mrgreen: :mrgreen: Dat is nu helemaal omgedraaid hoor, hij staat nou te dringen om afgespoten en gedroogd te worden, want dan krijg je koekies als je niet beledigd doet. :wink: Het is gewoon een Opa met een KOP erop en ik ben zó gek op hem ! :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » wo nov 07, 2007 6:17 am

Oh Annet,ik zou willen dat je wat dichterbij woonde.
Ik ben gék op oudere dieren met al hun kleine gebreken en tekortkomingen.
Super dat hij goed uit de narcose gekomen is!
Inderdaad het verhaal van Gremlin is echt een waar horrorscenario.

Heb wel eens gehoord van een wandelende chip maar wandelende ballen ........... :shock:

Jij maakt toch wat mee met je roedeltje. :D

Iedere keer verbaas ik me er weer over dat dieren na een lang en waardeloos leven zo vergevingsgezind zijn naar de mens en dat ze zich toch weer vol vertrouwen aan ons overgeven.

Ik hoop dat jullie nog vele jaren van elkaar mogen genieten.
SUPER dat je hem deze kans gegeven hebt.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » wo nov 07, 2007 10:02 am

Geweldig weer Annet, zit weer helemaal te genieten van "het filmpje" wat je geschreven hebt...heerlijk dier die Opa met een HOOFDletter.
Afbeelding

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Bericht door annet » wo nov 07, 2007 10:26 am

Ik heb een tijdje geleden toch een dierentolk hier op visite gehad? Die vertelde bij Freggel dat hij zich niet hechtte aan 1 persoon. Opa kon ook echt afstandelijk doen, wel tegen je aan liggen op de bank, maar op je schoot of met zijn kop op je schoot kon je wel vergeten....
Maar die kop ligt nu regelmatig op mijn schoot en als ik aan het computeren ben in de achterkamer ligt hij altijd in de ENORME rieten mand die hier staat. En zit ik op de bank, dan ligt meneer ernaast hoor ! Dus ik denk inderdaad dat hij toch maar besloten heeft dat ik goed volk ben.... :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » wo nov 07, 2007 10:27 pm

Hahahahah zie je wel, zelfs honden kunnen zich vergissen.......heerlijk hoor zo'n ouwe opa die zich gewonnen geeft...... :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
marleen
Berichten: 998
Lid geworden op: do okt 27, 2005 9:44 am

Bericht door marleen » do nov 08, 2007 6:55 am

Toppie dat ie het zo goed gedaan heeft !! :wink:
Groetjes Marleen & Lica
Afbeelding

Plaats reactie