Dagboek van een opvanghondje...

Hier kun je foto's en verhalen kwijt over je maatjes die je vandaag de dag, iedere dag, begroeten.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Dagboek van een opvanghondje...

Bericht door annet » za okt 20, 2007 9:47 pm

@Marion, speciaal voor jou een dag uit het leven van je favorietje:

De dag ziet er zo uit voor Loekie:
Je ligt te snurken in je bench onder de trap, dan hoor je geluiden van boven. Aha, denk je dan, vrouwtje is wakkerrrrrr ! Dus ga je geluiden maken: ik ben wakker hoor, ik zit hier nog opgesloten en mijn buikje rammelt, kom je nou naar beneden?

Dan komt ze naar beneden en wordt je bench opengemaakt. Even blij grommend het vrouwtje begroeten op je eigen manier en dan keihard rennen richting hondenkast. Hondenkast?? Ja, als ze die opendoet, zitten daar allemaal spullen voor de honden in, ook pensstaafjes en buffelhuidkluifjes. Ik ga er dan pal voor zitten, maar dan doet ze de kast niet open... word ik eerst vriendelijk maar resoluut aan de kant gewimpeld (stomme hond, als je voor de deur gaat zitten, kan ik hem toch niet open doen??) en dan krijgen we knaagvoer. Mjam mjam, ik ga er gelijk mee liggen met als gevolg dat vrouwtje de kast pas dicht kan doen als ik klaar ben met knagen. (rare hond, als je nou eerst een paar stappen doet en dan gaat liggen, kan die deur tenminste dicht zodat de rest van het lekkers tenminste ín de kast blijft)

Daarna verdwijn ik door het luik naar buiten in de tuin, want na zo'n nacht moet je al het tuinleven even laten ruiken dat jij er ook nog bent he (Loekieieieie, NIET in de tuin plassen ! Dat doe je zo maar in het bos!)
Affijn, kom ik weer binnen en dan vertel ik vrouwtje dat ik er klaar voor ben om naar het bos te gaan (Jammer Loek, ik heb mijn koffie nog niet op en ik moet ook nog even kijken wat de pot schaft op dit forum met het Marion-ontbijt, nooit met lege maag vertrekken...) - Diepe zucht - ja hoor, ik spring wel effe op mijn stoel voor een hazeslaapje... :roll:
Beweegt ze nou haar voet? Ik spring wel in de houding hoor, want als ze beweegt, dan gaan we...... toch ? Zucht, vals alarm... weer op mijn stoel. :roll: En na nog 10 valse alarmen, klapt ze haar laptop dicht en dan gaan we echt ! Eerst 4 honden een halsband omdoen, dat duurt tegenwoordig ook een eeuwigheid, snap niet dat ze niet meer alle twee haar handen erbij gebruikt, dan is het wat sneller klaar. De achtertuin in, ik joel vast een liedje tot ze de poort open heeft gemaakt en dan sprint ik er vandoor, een ererondje over het garageplein terwijl zij in de tussentijd de deur van de auto opendoet zodat ik er in volle vaart in kan springen. Soms spring ik er ook tegenaan en sta nog steeds op straat, maar ja ik zie het ook allemaal niet goed en kleine dingen hou je toch...

Dan even opkrullen en oogjes dicht tot we bij het bos zijn en met je kop de deur vast verder openduwen als vrouwtje hem openmaakt en dan...... piesen - lanterfanten - achter stokkies aan - koekjes halen -blaffen - poepen en als ik dat gedaan heb (wel middenop het pad, anders trapt er niemand in) flink het pad aanharken en als een speer naar vrouwtje, want dan krijg ik aaaaaltijd een lekker koekie. Bovendien zijn mijn oren dan ook even gelucht tijdens het rennen, heerlijk morgenfris ! Dan de auto weer in, thuis moeten eerst mijn poten afgeveegd worden met een handdoek (doet ze ook pas sinds we hier wonen, netheidsfreak... :roll: ) en dan naar binnen ! Krijgen we al eten - krijgen we al eten -krijgen we al eten ???

Nee....... :evil:

Nou, dan maar weer mijn stoel op...... snurken ......... ik hoor geluid..... JA !!!! Ze is met eten bezig.... owwwwwww wat duurt dat lang........ ja ja ja ja ja JA !!!! De deur naar de tuin gaat open (daar krijgen Opa Freggel en ik altijd eten, is lekker rustig voor ons en bovendien kunnen we daarna het niet in ons hoofd halen om in de bak van Didi of Jojo te duiken terwijl die nog niet klaar met eten zijn, zou slecht aflopen voor ons zegt vrouwtje) en daar komt mijn bak vol eten ! Smakkerdesmak ! Dan nog effe kijken of Opa nog een kruimel achtergelaten heeft en dan gaat de deur alweer open en kunnen we allemaal aan ons schoonheidsslaapje beginnen.

's Middags wordt er met elk van ons nog even in de tuin getraind (ik ben nou met 'af' bezig en soms gaat het best goed zegt vrouwtje) en dan nog een keer het bos in. 's Avonds weer lekker snurken en als het echt laat is, gaan Opa Freggel en Jojo aan de lijn, krijg ik een heel mooi rood of wit knipperend lichtje om mijn nek heen en gaan we nog even buiten snuffelen - piesen - indien nodig poepen en mag ik lekker mijn eigen gang gaan. Vrouwtje heeft me geleerd dat ik niet in de tuinen van andere mensen mag komen en dat ik op het gras moet blijven en niet op de weg mag en daar hou ik me keurig aan, anders moet ik ook aan zo'n stomme lijn en krijg ik mijn blingbling lampje niet meer aan mijn halsband. En ik ben zo trots op mijn knipperende medaille ! Die heb ik verdiend ondat ik wel luister en die stomme mede-honden Opa en Jojo lekker niet..... :twisted:

Daarna nog even knuffelen, dan mijn bench invliegen (soms vlieg ik zo hard dat mijn kleedje en ik samen tegen de achterkant van de bench aanvliegen) en als het deurtje dichtgaat, krijg ik nog lekkere snoepjes en dan kan ik bomen om gaan zagen en is de dag weer voorbij !

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » zo okt 21, 2007 8:03 am

He,wat een verwnnerij Annet.
Heerlijk om zo'n lang verhaal van mijn fovorietje te lezen.
Als je naar de foto kijkt zie je echt een oudere hond maar uit zijn dagboek maak ik op dat er nog pit in zit hoor. :D

Wat een heerlijk beest.Ik zie hem in gedachten midden op het pad zitten kakken en later op de dag met kleedje en al tegen de achterkant van zijn bench stuiteren. :lol:

Geef hem maar een dikke knuffel van mij en ehhhh,hoe gaat het met je pols?
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
rosalinda
schrijfster van het 20000e berichtje
Berichten: 319
Lid geworden op: vr feb 09, 2007 12:11 pm

loeki

Bericht door rosalinda » zo okt 21, 2007 9:12 am

Wat een honde leven :lol: :lol: :lol:
Toen was geluk nog heel gewoon.

Gebruikersavatar
Corin@
Berichten: 658
Lid geworden op: di mei 02, 2006 11:03 am

Bericht door Corin@ » wo okt 24, 2007 11:11 am

Geweldig....... je hebt het daar goed voor elkaar Loekie :wink: :wink:

En ik heb ook nog een tip.... (maar niet zeggen dat je het van mij hebt hoor :? :? ):
ik maak hier die hondenkast (tja, dat hebben ze hier dus ook :roll: :roll: ) gewoon zelf open..... kan ik mooi al wat konijnenbrokken er uit halen.... want ik heb het gevoel dat ik hier toch veel te weinig eten krijg hihihihihihii

Groetjes en een poot van Youri :wink:
Groetjes van Corin@
Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Bericht door lenka » do okt 25, 2007 4:05 pm

pffff...sorry zit gewoon met tranen....wat een heerlijk beessie!!!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » do okt 25, 2007 4:56 pm

Goh gemist dit epistel.........wat heerlijk om zo'n (langzaam getypt) verhaal te lezen, je vergeet adem te halen......... :wink: :D

Thanks! was genieten! :wink:
Afbeelding

Plaats reactie