mijn huidige vriendin

Hier kun je foto's en verhalen kwijt over je maatjes die je vandaag de dag, iedere dag, begroeten.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
hf-airbrush
Berichten: 92
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 8:35 pm

mijn huidige vriendin

Bericht door hf-airbrush » za apr 14, 2007 8:32 pm

Afbeelding
dit is mijn huidige vriendin...wel wat anders dan een teckeltje maar ben dol blij met haar

Afbeelding
hier alle drie de cattle's
henk
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » za apr 14, 2007 9:00 pm

Wat een beauty Henk.
Inderdaad heel wat anders als een teckel.Deze hond lijkt nog zo dicht bij de natuur te staan.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za apr 14, 2007 9:21 pm

Wat een heerlijk trio Henk!!

De middelste heeft veel van mijn omaatje weg zeg! :shock: :D
Afbeelding

hf-airbrush
Berichten: 92
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 8:35 pm

Bericht door hf-airbrush » za apr 14, 2007 9:29 pm

hahaha..dank jullie wel...ja dichter bij de natuur kan haast niet...
dit zijn australian cattle dogs...kruizing tussen dingo's en nog een of twee rassen...en ik moet zeggen dat ze wel heel veel van de dingo hebben.
ik vind het een heel apart ras...wel heel moeilijk af en toe maar uiteindelijk gaat mijn vriendin door het vuur voor me...

ik heb ernstige rugklachten en het gebeurd soms dat ik helemaal niet kan lopen en moet dan op bed liggen voor een paar dagen...mijn vriendin komt dan naast mij liggen...
op een dag zou een vriend van mij een cd brengen...maar denk maar niet dat hij bij mij in de buurt kan komen....ze gaat dan dwars over mij heen liggen en met ontblote tanden en een hoop gegrom jaagt ze alles bij mij weg...
op het moment dat ik weer redelijk kan lopen dan laat ze weer een hoop toe in mijn buurt....als of ze weet dat ik dan niets kan en zij mij moet beschermen... 8)
henk
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za apr 14, 2007 9:32 pm

ja nu je het zegt Dingo.......dat zag ik erin...... :shock: :D

Heerlijk dat die meid zo op je past als je bijna niks meer kunt........alhoewel.........hoe zit dat dan met je vrouw? :wink: :D
Afbeelding

hf-airbrush
Berichten: 92
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 8:35 pm

Bericht door hf-airbrush » za apr 14, 2007 9:56 pm

:lol: dat is een verhaal apart....
s'nachts ligt ze bij mij en als mijn vrouw dan met haar hand aan mij komt dan hoor je eerst een zacht gegrom...en als ze dan door blijft klieren heb ze een probleem.... :lol: :lol:

het stomme is dat ze alles aanvalt wat er buiten loopt....maar die kleine van ons ( is net 1 jaar geworden) daar zit ze vrolijk mee te spelen...hij zit haar dan te pesten, en dan valt zij al grommend en blaffend aan...ze bijt hem ook zachtjes in zijn handen...en een lol dat ze dan hebben met zijn tweeen.... :lol:

en als wij in het bos lopen dan gaat zij ook echt niet verder voordat alle kinderen erbij zijn...mochten ze zich nu stiekem verstoppen ( wat wij wel eens uithalen ) dan gaat ze niet verder voordat ze weer terecht zijn
henk
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » zo apr 15, 2007 5:39 am

Prachtig om te lezen dat een hond die nog echt een 'natuurhond' is jou zwakkere momenten aanvoelt en dan tijdelijk de leiding overneemt.
Heel bijzonder.

Als ik zelf een wat mindere dag of periode heb (ik heb al 15 jaar Multiple Sclerose) dan uit Aslan zich voornamelijk door te lopen klieren en kl*ten.Hij pakt dan dingen van tafel en loopt er keihard mee weg zodat ik achter dat mormel aanmoet. :evil:
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo apr 15, 2007 12:21 pm

Nou Henk, dat klink en klikt als een echte roedel met 2 alfa teefjes!! :D
het 2e teefje moet alleen haar plek nog weten, náást het bed en er niet óp! :D

Zie het allemaal zo gebeuren trouwens........happende 2e alfa teefje in de tenen van de 1e alfa teefje!

Moet jij als roedelleider toch iets meer je aandacht verdelen......zodat het duidelijk is welk teefje bovenaan staat..... :wink:

Dat met je zoontje is werkelijk prachtig! die is dus echt het beschermelingetje van je "vriendin" !

Heerlijk om te lezen dit! :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » ma apr 16, 2007 8:19 pm

Schitterende honden!!!
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Bericht door lenka » di apr 17, 2007 4:14 pm

WOW!!!!...een cattle dog....die wil ik al jaren en dan de zwart/blauwe...prachtig vind ik ze!!!!
alleen pieter wil er niet aan dus......helaas! :(
wees maar super trots op je sketen hoor henk...ze zijn super!!!
Afbeelding

hf-airbrush
Berichten: 92
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 8:35 pm

Bericht door hf-airbrush » do apr 19, 2007 6:54 pm

hey lenka,
weet waar je aan begint hoor...ik was meteen na het zien van de film mad max helemaal verliefd op dit ras ( ik weet het, eigenlijk is dit verkeerd )
maar dit ras is zo slim...ik krijg af en toe meer het idee dat er katachtigen in zitten...ze maken letterlijk alles open met hun poten en weten ook overal op te komen...( het teefje heb ik al twee keer betrapt dat ze in een schuin hellende boom klom )
de meeste mensen schrikken ook als ze zien hoe ik speel met mijn vriendin....ze maakt echt haar tanden helemaal bloot en komt met een gigantisch kabaal op je afgestormd....
tevens willen ze overal op zitten...zo liggen ze op tafel alsof het de normaalste zaak van de wereld is en lopen ook gerust over de rugleuning van de bank of over de vensterbank......

ik ben echt helemaal verloren aan dit ras maar je heb wel de hele dag je handen vol om alles normaal te kunnen laten verlopen....en om ze in de hand te houden :wink:

ik moet trouwens wel even zeggen dat jouw honden ook een verschrikkelijk mooi ras zijn....
henk
Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Bericht door lenka » vr apr 20, 2007 11:33 am

hf-airbrush schreef:hey lenka,
weet waar je aan begint hoor...ik was meteen na het zien van de film mad max helemaal verliefd op dit ras ( ik weet het, eigenlijk is dit verkeerd )
maar dit ras is zo slim...ik krijg af en toe meer het idee dat er katachtigen in zitten...ze maken letterlijk alles open met hun poten en weten ook overal op te komen...( het teefje heb ik al twee keer betrapt dat ze in een schuin hellende boom klom )
de meeste mensen schrikken ook als ze zien hoe ik speel met mijn vriendin....ze maakt echt haar tanden helemaal bloot en komt met een gigantisch kabaal op je afgestormd....
tevens willen ze overal op zitten...zo liggen ze op tafel alsof het de normaalste zaak van de wereld is en lopen ook gerust over de rugleuning van de bank of over de vensterbank......

ik ben echt helemaal verloren aan dit ras maar je heb wel de hele dag je handen vol om alles normaal te kunnen laten verlopen....en om ze in de hand te houden :wink:

ik moet trouwens wel even zeggen dat jouw honden ook een verschrikkelijk mooi ras zijn....



dank je wel... :oops: ..ze zijn super.....en er zit totaal geen actie in!!! :D

maar cattle dogs...oohhh..man ik vind ze geweldig.....het zijn echte "doe"honden...je moet met ze aan het werk!!
maar goed..het is maar een droom....geloof niet dat ik het voor elkaar krijg om ooit zo'n beessie in huis te krijgen!!! ( zo jammer)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » vr apr 20, 2007 4:07 pm

Volgens mij kun je boeken vol schrijven over dit ras en wat ze aanrichten in je huis!
:shock:
Ik lig hier in een deuk ! :D

Mooie honden voor bezigheidstherapie! :D
Afbeelding

hf-airbrush
Berichten: 92
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 8:35 pm

Bericht door hf-airbrush » vr apr 20, 2007 4:40 pm

tja wat dat betreft heb ik er nog wel een hoor...dat bewijst maar weer hoe eigenzinnig ze kunnen zijn....

ik heb een gehoorzaamheid cursus gelopen bij de kynologen in almere...
er zit een oefening bij dan moet je de hond afleggen....je omdraaien en weglopen....op een meter of 15 stop je en keer je je eigen om naar de hond...dan roep je hem en dan hoort de hond voor je te gaan zitten...
pfffff...fluitje van een cent...met een paar keer oefenen ging het al gesmeerd en ging alles probleemloos...
na alle dagen oefenen kwam dan eindelijk het examen...
arika en ik waren aan de beurt en we gingen als een speer...tot de boven genoemde oefening....
ik lag arika af en draaide mij om...toen ik op de 15 meter was draaide ik mij om en arika was netjes blijven liggen....ARIKA!!!...HIERRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!
Arika nam een sprint en kwam als een idioot op mij afgestormt....( ik dacht meteen, dit gaat nooit goed :shock: ) op een meter of drie voor mij nam zij een sprong....enne... :oops: :oops: ...beet zij mij volop in mijn kruis. :shock: :? ..
na dat ik al vloekend en tierend op de grond lag stond zij al bovenop mij en stond mij helemaal af te lebberen....ik heb nog nooit zoveel mensen horen juichen van de pret...
uiteindelijk waren we wel geslaagd maar wees gewaarschuwd...ze hebben altijd wel een rot geintje tussen door... :lol:
henk
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » vr apr 20, 2007 6:04 pm

HAHAHAHAHAHHA HEERLIJK!

heb je nog zo'n verhaal?

heerlijk om te lezen....... :lol:
Afbeelding

Plaats reactie