Hoeraaaaa

Hier kun je foto's en verhalen kwijt over je maatjes die je vandaag de dag, iedere dag, begroeten.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
~~Wil~~
Berichten: 914
Lid geworden op: wo jun 22, 2005 6:25 pm

Hoeraaaaa

Bericht door ~~Wil~~ » do jun 29, 2006 5:06 pm

Dena heeft eitjes gelegt, maar hoe..............Een heel verhaal hoor , hou je vast. Dena was al een paar dagen onrustig, maar echt graaven voor haar eitjes ...nee, stukkie hier en een stukkie daar.



Vanmorgen gewerkt, en kwam om 12 uur thuis, kwam ze gellijk naar het glas, en klimmen tegen de zijwand, Hoppa viel ze weer naar benee, normaal haal ik haar er af als ze dat doe, ze gaat op haar staart staan, die lijkt nu net een ZEE .......Maar ze bleef maar klimmen tegen die wand, ik de schijf open gedaan, en Dena gepakt, ze ging op me arm liggen, en kwam weer even bij, met haar gepraat dat ze maar is een plekkie moet gaan zoeken om haar buik leeg te maaken, en dan gaat haar koppie scheef, even lekker over haal bol en rug ge-aait, en als ze weer wat rustiger was, zetten ik haar weer terug, maar na 5 min ging ze weer, had echt medelijde met haar. Maar moest vanmiddag nog weg, ik Silvia nog even gebelt. dat ze zo onrustig, of ik wel weg kon...Tuurllijk ze zoekt wel een plekkie, en wie weet als je terug komt heeft ze gelegt of is bezig, oke Wil dus weg geweest, en gellijk Ricardo van schoolgehaalt.



Dus kom binnen bij half 4 en kijk gellijk in het terarium, zie ik geen een baardagaam, Oke, ik dacht gellijk van oeps, was Cizmo er uit en heb ik hem vergeeten, Hart ging wat sneller hier, zie ik ineens een stukkie snuit uit het zand komen, CIZMO die Dena heeft onder gegraven in zijn slaaphol, Dus pak hem onder het zand vandaan, en zie Dena heelmaal op de bodem van het terarium, op Cizmo zijn plekkie, had 2 plekkies vochtig gemaakt voor haar, dus ze had de keuze, Nee laat Cizmo zijn eigen ondergraven die sukkel, hahahaha, Dena gepakt, ik heb het dicht gegooit.



Ik heb haar nog is even voorgedaan hoe het moet en waar, ik heb een puntje gemaak, en Dena heeft het gelukkig daar afgemaakt, en haar eitjes gelegt, hoeveel het er zijn weet ik niet, ze is nog drukkies aan het dichtgraafen, en stampen, Als ze klaar is , maak ik een badje voor haar, ken ze even lekker bijkomen , lekker vitamine erin, en even verwenen die mop, ze heeft weer haar best gedaan en Cizmo kan weer bij haar liggen, hahahaha.



Jullie horen nog van me, wat een verhaal weer hee, hahahaha ....Maar heb het echt zo meegemaakt



Knuff wil

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » do jun 29, 2006 6:20 pm

Hehe eindelijk Wil en geen gekras meer met haar nageltjes :lol: :lol:


Caro

~~Wil~~
Berichten: 914
Lid geworden op: wo jun 22, 2005 6:25 pm

Bericht door ~~Wil~~ » do jun 29, 2006 7:07 pm

Schrik niet 22 stuks, 2 waren er niet goed, de rest was mooi wit en rond



Ze is gellijk een heel stuk dunner, ze heeft lekker in een badje gezeten met vitamine en heeft ook nog lekker gegeeten, nu lekker bijkomen van de zware eileg.



Knuff wil

Gebruikersavatar
Carootje
schrijfster van het 10000e berichtje
Berichten: 984
Lid geworden op: za mei 06, 2006 9:34 am

Bericht door Carootje » do jun 29, 2006 7:17 pm

:shock: :shock: :shock:


Caro

Gebruikersavatar
Corin@
Berichten: 658
Lid geworden op: di mei 02, 2006 11:03 am

Bericht door Corin@ » do jun 29, 2006 8:15 pm

Wat een legsel :shock: :shock: :shock:
Arme Dena, wat zal ze een vol gevoel hebben gehad !!!

FF een vraagje van een totaal leek op minisaurus gebied :oops: :oops: :oops:
hoe vaak kunnen ze eieren leggen?? En worden dat allemaal minisaurussen of overleven ze het niet allemaal?
Groetjes van Corin@
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » vr jun 30, 2006 4:41 am

Het is maar goed dat je bijtijds thuis kwam om Gizmo weer uit te graven Wil,anders was dat armedier misschien wel levend begraven. :?
Oh,bijna vergeten :oops: van Harte Gefeliciteerd met de eitjes en dat het weer goed gegaan is.

Net als Corin@ vraag ik me af hoe vaak deze dieren eiren kunnen leggen,of dat ook gezond is en wat je kan doen om dat eventueel tegen te houden.

Van honden weet ik dat ze twee a drie keer per jaar een nestje kunnen krijgen maar dat dat zeker niet raadzaam is.Hun kun je laten steriliseren of de prikpil geven.Hoe zit dat bij reptielachtigen?
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » vr jun 30, 2006 5:07 am

Gefeliciteerd Wil!!! en Dena natuurlijk, wat zal ze zich opgelucht voelen........... :D

ben benieuwd hoeveel kleintjes er geboren gaan worden!

Een baardje kan ook wel 3 tot soms wel 5 legsels hebben maar gezond is anders.

Na 1 keer bevruchten kan het vrouwtje tot 3 keer eitjes leggen.
Dus het is verstandig als het vrouwtje eenmaal is bevrucht het paartje te scheiden.

Het uitkomen van een agaampje is zo mooi om te zien, ik lag er aak een hele ochtend bij om te kijen hoe zo'n kleintje uit zijn ei worstelde......heb btw de maand januari voor de Dragon kalender met een kleintje in ei......

Afbeelding
Afbeelding

~~Wil~~
Berichten: 914
Lid geworden op: wo jun 22, 2005 6:25 pm

Bericht door ~~Wil~~ » vr jun 30, 2006 5:09 am

Wat ik er van weet is dat het in de natuur zo gaat....ze kunnen van een paring wel 4 legsels leggen, omdat de eitjes in de natuur, niet veel uit komt, er sterven veel af, en om hun te laaten bestaan, leggen ze een paar keer.
Ze gaan ook terug na 2 maanden om de plek weer open te maaken, dat de kleintjes die over zijn er uit kunnen komen, maar zei verzorg ze zelf niet, ze laat ze doen.
ik hoop dat ik het goed heeft uitgelegt.

Knuff wil

Lisa
Berichten: 43
Lid geworden op: do jun 22, 2006 10:27 am

Bericht door Lisa » vr jun 30, 2006 7:14 am

Wat een bijzonder verhaal!
Ik heb ook totaal geen verstand van minisaurussen (leuk, weer een nieuw woordje geleerd :lol: ) en ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de eitjes uitkomen.
Afbeelding

~~Wil~~
Berichten: 914
Lid geworden op: wo jun 22, 2005 6:25 pm

Bericht door ~~Wil~~ » vr jun 30, 2006 7:31 am

tussen de 65 dagen en 75 dagen.
Hier verwacht ik het de laatste week van juli

knuff wil

Gebruikersavatar
Corin@
Berichten: 658
Lid geworden op: di mei 02, 2006 11:03 am

Bericht door Corin@ » vr jun 30, 2006 9:04 am

Lisa schreef:Ik heb ook totaal geen verstand van minisaurussen (leuk, weer een nieuw woordje geleerd :lol: ) en ik vraag me af hoe lang het duurt voordat de eitjes uitkomen.


We leren hier iedere dag weer wat nieuws hihihihi
Voordat ik hier op het vreselijke saaie forum kwam :twisted: nog nooit van een baardagaam gehoord, maar vond ze toch wel erg op een minisaurus lijken :lol: :lol: :lol: :lol:
Ik ben zelf niet zo'n reptiel mens :? :? maar vind de verhalen van deze baardjes toch wel interessant :wink:
Groetjes van Corin@
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » vr jun 30, 2006 2:37 pm

Wat leuk Wil , dat de eitjes er zijn en voor Dena een hele opluchting...
22 stuks , veel hoor!! :roll:

Nou van harte en kun je de eitjes allemaal kwijt??
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Plaats reactie