cremeren

Aantal tips waar je zeker iets aan zult hebben.....

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
heidi
Berichten: 54
Lid geworden op: za mar 29, 2008 7:14 pm

cremeren

Bericht door heidi » za jun 28, 2008 10:22 pm

had een vraagje hoe jullie je eerste crematie hebben ervaren van jullie geliefde viervoeter.

mijn eerste crematie was mijn sallyke. en ik had het zeer moeilijk ermee omdat ik me het anders had voorgesteld .
op de betreffende crematorium zijn site ziet er alles gezellig en warm uit.
maar eenmaal daar verschoot ik me wat een koele bedoening het was.
mijn sallyke werd op een ijzeren plaat gelegd in een ruimte waar we nog afscheid konden nemen.
dan ging er een luifel open en sieneke was weg.
dan kreeg ik alle informatie hoe en wat en de kosten die het allemaal teweeg ging brengen en dan de urne kiezen .
maar met een ding had ik een superprobleem wat met mijn verdriet.
daar werd niet over gepraat, zelfs niet gevraagd , geen interesse in mijn sieneke. dat stoorde me zo en vond dat niet respectvol naar mijn sallyke toe.
heb daar echt een wrang gevoel van overgehouden; kon dat niet verwerken dat er geen interesse was naar de hond toe.
ben er met mijn da erover gaan praten en vond dat dit geen waardig afscheid was voor mij en mijn sally.
ben daarna op de pc gekropen en heb mijn ongenoegen geuit in hun gastenboek.
heb daar een antwoord op terug gehad dat ze op dat moment niet veel tijd hadden en dat ze er op gingen letten. daar was mijn ego helemaal door gekronken. want ze ontkende het niet en vonden dat ene kant echt normaal. deed me zoveel verdriet.
wat ik niet wist was dat mijn da contac had opgenomen met de betreffende crematorium en eigenlijk hen had uitgelegd dat zoiets niet kon en dat ik blijkbaar niet de enigste persoon was die da tzo moest ervaren.
daarna enkele maanden later kom ik de mensen tegen op een beurs en wat bleek mij herkende ze nog en ze verontschuldigden zich naar me toe en hadden plotseling wel tijd voor me enkele maanden later. icon_cry
en dan ja komt er een dag dat ik afscheid moest nemen van grote mie maar waar moet ik mijn dame laten cremeren. mijn da zei ga daar terug eigenlijk te gek voor woorden is maar vijftien minuten van je af dat je naar iets anders moest gaan uitkijken.
ik dus terug naar daar met mijn grote mie en ja inderdaad ze hebben het die keer anders aangepakt. mij mijn verhaal laten doen en met me erover praten zodat ik de crematie wat beter kon verwerken.
ben met een tevreden gevoel daarna naar huis gegaan.
ze hebben iemands anders ervoor in de plaats gezet die het eigenlijk beter aanpakte en veel respectvoller is naar het overleden dier en naar de achtergebleven baasje toe.
onlangs ben ik nog eens in hun gastenboek aan neuzen en mijn negatieve bericht staat er nog altijd in waar ze zeker nu van geleerd hebben.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: cremeren

Bericht door Cora » za jun 28, 2008 10:45 pm

Wat vreselijk Heidi....tranen staan in mijn ogen..........

Mijn gevoel bij het dode lijfje van Pablo is ook dood.......ik bedoel ik had er geen gevoel meer bij...........Pablo was uit haar lijf en dat lijf deed me weinig meer......

De DA heeft haar mee genomen nadat ze was ingeslapen hier in huis en ik heb alleen de herinnering van foto's en in mijn hart.......... ik heb dus niet de ervaring van een crematorium of iets........

Hoe dat gaat straks met de meiden weet ik niet........

Als ik dit zo terug lees is dat best een arm iets.......maar ik wil er dan ook verder niets mee.......doet te veel pijn...... icon_cry
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: cremeren

Bericht door Aslan » zo jun 29, 2008 7:26 am

Dit moet echt een trauma geweest zijn.Zoiets gun je je ergste vijand niet en juist in deze branch mag tijdgebrek geen excuus zijn.
Wel mooi dat ze er leering uit getrokken hebben en dat ze je berichtje hebben laten staan.

Mijn eigen ervaring is eigenlijk alleen met Shebo geweest.Sjennie is welliswaar ook gecremeerd maar zonder dat ik bij dat crematorium geweest ben.
Bij Shebo ben ik wel afscheid wezen nemen en de medewerkers daar hadden alle tijd voor mijn verhaal en mijn verdriet.
Shebo lag keurig opgebaard in een mandje met bloemen om hem heen en er stond voor mij een kan water,wat glazen en een doos tissues klaar.
De feitelijke crematie daar ben ik niet bij geweest.

Als je je dier door de dierenambulance op laat halen en hun hem naar het crematorium laat brengen zeg er dan altijd bij dat je later op de dag nog afscheid wilt komen nemen (ook als je dat niet van plan bent).Ze leggen hem dan net even wat netter in de koeling is mijn ervaring. icon_e_wink
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Yvon
Berichten: 274
Lid geworden op: vr jul 08, 2005 1:17 pm

Re: cremeren

Bericht door Yvon » zo jun 29, 2008 8:52 am

wat ontzettend sneu zeg dat het zo is gegaan, inderdaad mag in die branche tijdgebrek geen optie zijn, juist niet!!!

Wij hebben Ceasar naar een crematorium in Delfzijl gebracht,voor ons is dat toch bijna een 1,5 uur rijden terwijl er iets dichter bij is wel wat is, maar mijn man had zijn 1ste hond daar ook gebracht en had daar een goed gevoel bij en een beetje het idee dat de honden dan dichter bij elkaar zouden zijn (stom idee op zich, maar ja, het is het idee hé)

Ik vond het daar goed gaan, de eigenaar had alle tijd voor ons, ondanks dat het op zaterdag eind van de middag was) heeft ook uitgelegd dat hij maandag pas gecremeerd zou worden en we hebben hem zelf naar die ruimte gebracht, zag er mooi uit.

Onze andere honden gaan daar later zeker ook heen.
groetjes Yvonne

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Re: cremeren

Bericht door yvonne waltman » zo sep 20, 2009 8:46 pm

Boelie en Juju heb ik zelf naar het crematorium gebracht..na even gewacht te hebben in een ruimte
waar het knus en warm was met een kopje koffie , kreeg je de gelegenheid om afscheid te nemen.

Keurig in een mandje op een soort altaar met 2 kaarsen erachter en wierrook en natuurlijk een doos
papieren zakdoekjes en hele zachte muziek.

Met Wolf was het anders , het crematorium was dicht want het was vrijdagavond met daarop het
Pinksterweekend...maar je kan natuurlijk niet tot Dinsdag wachten en zeker niet als het warm is.

Wolf heb ik laat in de middag op Zaterdag op laten halen en is zolang in de koeling gelegd bij het
crematorium.

Op Dinsdagochtend hebben ze Wolf gehaald maar hij was veel te groot om in het mandje te leggen,
zodoende lag hij op de grond op de deken die mee was gegaan .
Daarna heb ik samen met die man Wolf in de crematie-oven gelegd en mocht zelf de oven ontsteken.
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Re: cremeren

Bericht door lenka » ma sep 21, 2009 9:39 am

sjonge...voel me helemaal een trut nu.
ik laat me honden altijd achter bij de DA...puur om het feit dat ik een crematie niet kan betalen... :redface:
ik krijg wel altijd ruim de tijd bij de DA om afscheid te nemen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: cremeren

Bericht door Cora » ma sep 21, 2009 9:48 am

lenka schreef:sjonge...voel me helemaal een trut nu.
ik laat me honden altijd achter bij de DA...puur om het feit dat ik een crematie niet kan betalen... :redface:
ik krijg wel altijd ruim de tijd bij de DA om afscheid te nemen.


"Foei" Lenka........dat vindt ik niet eerlijk tegenover jezelf.........in leven ben je toch vreselijk gek met je dieren? denk je dat ze dat niet weten ofzo?
Voel je alsjeblieft geen trut hierin.......

Toen Pablo was ingeslapen, thuis dat wel, heeft de DA haar ook meegenomen, is ook gecremeerd, daar zijn wij ook niet bijgeweest, niet omdat we dat niet konden betalen maar eerder omdat Pablo Pablo niet meer was........haar lijf was een omhulsel, haar geest was eruit......ik had geen gevoel meer bij dat lijfje wat er nog was....heel vreemd.........

Hoe het straks zal gaan met Xena en Kaska weet ik niet.......mss voel ik dan hetzelfde maar mss ook niet........de tijd zal het leren.......
Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Re: cremeren

Bericht door lenka » ma sep 21, 2009 9:54 am

ja tuurlijk...ze krijgen alle liefde van me....kom niet aan me hondjes...ook al hebben we het zwaar en krijgen ze af en toe een dagje geen eten....en dat weten ze ook wel want ze staan altijd paraat voor me als ik ze s'avonds uit moet laten.

maar toch........je doet je best he?
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Re: cremeren

Bericht door yvonne waltman » ma sep 21, 2009 5:19 pm

Nou Lenka, ik ben het met Cora eens ....
Het gaat erom dat je goed voor je dieren bent zolang ze leven , en dat ben je!

Ik heb de dieren altijd nog een poosje thuis gehouden omdat ik meerdere dieren heb
en het dierencrematorium is hier vlakbij.

Cremeren is niet zo duur als de mensen denken , bij ons is achterlaten bij de dierenarts 1 euro duurder
dan cremeren. Alleen individueel komt er geld bij ( ligt aan de grootte van de hond)

En je kan beter een kanjer voor je dieren zijn en dan achterlaten bij de dierenarts ( er gebeurd niks naars met het dier)
dan een etter zijn en dan bij het crematorium gaan staan snotteren....vind ik :wink:
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
lenka
Berichten: 1135
Lid geworden op: do jan 11, 2007 7:35 pm

Re: cremeren

Bericht door lenka » ma sep 21, 2009 7:55 pm

yvonne waltman schreef:
En je kan beter een kanjer voor je dieren zijn en dan achterlaten bij de dierenarts ( er gebeurd niks naars met het dier)
dan een etter zijn en dan bij het crematorium gaan staan snotteren....vind ik :wink:



dat is waar..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: cremeren

Bericht door Aslan » di sep 22, 2009 5:32 am

Ook ik heb in het verleden wel eens dieren achtergelaten bij de dierenarts hoor.Je kunt je geld maar één keer uitgeven en voor het geld van de crematie haalde ik liever een andere sloeber uit het asiel.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Plaats reactie