Urnbeelden

Aantal tips waar je zeker iets aan zult hebben.....

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Belgengek
Berichten: 18
Lid geworden op: za dec 29, 2007 11:21 am

Urnbeelden

Bericht door Belgengek » za dec 29, 2007 11:35 am

Hallo,

Ik heb in januari mijn maatje moeten laten inslapen.Hij was de 11e 14 jaar geworden en de 29e moest ik hem laten gaan.
Maar ik heb mijn maatje nog in huis. Heb een borstbeeld van hem laten maken naar aanleiding van een foto van hem.Dit beeld is hol van binnen waarin de asbus zit,afgedicht weer met een kunststof plaatje.
Ben er zo ontzettend blij mee. Niemand ziet dat het een urn is eigenlijk want ze denken dat het alleen een beeld is van hem.
Ik kan helaas geen foto;s hier plaatsen anders had ik je een foto laten zien van het beeld.Mocht je het willen zien stuur me dan een berichtje.
ook heb ik aan mijn dierenarts gevraagd om na zijn overlijden een tand te trekken.kon merken dat ze het een vreemd verzoek vond maar ze heeft het wel gedaan voor me.Want ze wist heel goed wat hij voor me betekende.
Deze tand heb ik bij de juwelier in een open hart laten zetten.Het symbool voor mij is dat ik hem altijd in mijn hart mee draag.Draag deze hanger echt dag en nacht.Zo heb ik altijd een aandenken van mijn grote vriend bij me.
Mocht je als voorbeeld hier een foto van zien laat het me dan even weten.

Ik wens iedereen op dit forum nog heel veel sterkte met het verlies van zijn of haar maatje.

Gr,Sandra

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za dec 29, 2007 5:46 pm

Wat een mooi gebaar Sandra, mag ik vragen waarom je geen foto's kunt posten?

Mail ze anders naar mij dan doe ik dat voor je.....

jancora@wanadoo.nl


Mijn Xena wordt 10 aankomend jaar en ik moet er nog niet aan denken.
Maar toch zo af en toe overvalt je de gedachte...........en een aandenken zoals jij dat hebt laten maken in de vorm van een hart met daarin een tand.......spreekt mij erg aan.......
Afbeelding

Belgengek
Berichten: 18
Lid geworden op: za dec 29, 2007 11:21 am

Bericht door Belgengek » za dec 29, 2007 5:54 pm

Hallo Cora,
Ja ik ben er zooooo blij mee dat wil je niet weten.
Heb in de aanloop naar het einde rond geneust op het internet en kwam een aantal voorbeelden tegen.
Toen het moment daar was hoefde ik niet te twijfelen,ik wist wat ik graag wilde.Het klinkt misschien heel raar dat ik dan al mijn voorwerk had gedaan.Maar ik wist dat als het zover was dat ik dan geen beslissingen kon nemen.

Ik mail je de foto's even.Ik snap er niets van hoe ik hier foto's moet plaatsen .
Alvast bedankt voor je hulp.

Gr. Sandra
Een vriend heb je voor het leven en niet voor heel even !

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za dec 29, 2007 6:01 pm

ik snap wat je bedoeld.....wj hebben in 2005 ons omaatje moeten laten gaan , heel plotseling, ik wil nu "voorbereid zijn" voor zover dat kan......

Ik zie je foto's tegemoed..... :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za dec 29, 2007 6:41 pm

De urn zoals Sandra beschreef...

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » za dec 29, 2007 8:49 pm

Ik vind allebei de ideeën mooi,zowel de ketting met het tandje als de urn.
Het is fijn om op een forum als dit dit soort herinneringen aan te kaarten.
Natuurlijk is het een beetje luguber om nu al te denken aan 'later' als mijn dieren er niet meer zijn (ze zijn nu 5 en 6 jaar oud) maar we vergeten wel eens dat voor een ieder morgen al 'later' kan zijn. :(
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Belgengek
Berichten: 18
Lid geworden op: za dec 29, 2007 11:21 am

Bericht door Belgengek » za dec 29, 2007 10:31 pm

Dank je wel Cora voor het plaatsen van de foto,misschien dat je ook de andere foto van de hanger erbij kunt zetten?

Marion,ja ik weet het klinkt idd luguber om er nu dan al aan te denken.Maar mijn Lucas had al zo'n ziekte geschiedenis achter zich dat je je er al wel klaar voor maakt mocht het moment daar zijn.
Ik heb bijv al spijt dat ik toen die tijd nog niet zover was toen mijn eerste jack verongelukt was.Ik heb haar as dan in de vijver bij ons in het bos uitgestrooid.Vindt ik nu ontzettend jammer.Maar goed gedane zaken nemen geen keer.

Gr.Sandra
Een vriend heb je voor het leven en niet voor heel even !

Belgengek
Berichten: 18
Lid geworden op: za dec 29, 2007 11:21 am

Bericht door Belgengek » za dec 29, 2007 10:34 pm

corakoops schreef:ik snap wat je bedoeld.....wj hebben in 2005 ons omaatje moeten laten gaan , heel plotseling, ik wil nu "voorbereid zijn" voor zover dat kan......

Ik zie je foto's tegemoed..... :wink:


Ja het is best wel wrang om soms al zo te moeten denken.Ik heb het zelf met mijn verongelukte jack gehad.Soms kun je het noodlot niet uitstellen hoe graag we ook willen.
Een vriend heb je voor het leven en niet voor heel even !

desiree
Berichten: 950
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 2:15 pm

Bericht door desiree » za dec 29, 2007 11:50 pm

wat een machtig idee zeg super :idea:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo dec 30, 2007 10:47 am

De foto van de ketting staat in een apart topic. :wink:
Afbeelding

Plaats reactie