hoe ik het vertel

Heb je dit al eens moeten doen? hoe was dat? hoe reageerden de kinderen? etc etc..

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
heidi
Berichten: 54
Lid geworden op: za mar 29, 2008 7:14 pm

hoe ik het vertel

Bericht door heidi » do jun 19, 2008 7:03 pm

hoe zeg ik het aan dieter als er een hond ernstig ziek is of dat we een beslissing moeten nemen om het uit zijn lijden te verlossen.
tja ik heb voor mijn geval maar een antwoord erop gewoon rechtuit . Dieter heeft nu ook meegemaakt dat sally, grote mie en kizy naar de regenboogbrug zijn gegaan.ieder hond is op een andere manier gegaan.
sally was totaal onverwachts ,mijn sieneke kreeg een aanval in de hoofd en was klinisch dood. dus we hebben sally heel onverwachts moeten laten inslapen totaal onvoorbereid. we hebben gehuild en vele keren waarom gevraagd waar ik als volwassene niet echt een antwoord op had en nu de dag van vandaag nog niet. ik heb sally mee naar huis genomen en heb de andere honden afscheid laten nemen van sally. ieder deed het op zijn manier. we hebben sally laten cremeren daar is Dieter bij meegeweest. hij heeft afscheid genomen van sally en 's avonds ben ik sally haar asse gaan halen en staat ze nu op een speciaal plaatsje , dicht bij ons. met een mooie foto van haar.
grote mie ja mijn oude dame daar hadden we het zien aankomen , ze was 18J3mnd, ze had al een hartprobleem, en de laatste weken veel last van haar achterste poten waar ze geregeld doorzakte. heb samen met de da mie nog geholpen en er een spuit in de rug laten zetten. maar dat heeft maar zes weken verlenging gegeven van mie haar leven.
de dag dat ik mie liet inslapen is dieter meegeweest. mie is knuffelend in mijn armen ingeslapen. dat konden dieter en ik beiden beter aanvaarden. het eerste wat dieter zei is mama mie en sally zijn nu samen , nu is sieneke niet meer alleen.de honden thuis hebben afscheid genomen van mie en dan hebben we haar laten cremeren.
enkele maanden geleden ben ik een weekend naar de ardennen en die bewuste weekend vind mijn moeder kizy suf in de bench. ze is onmiddelijk naar de da geweest en daar bleek dat kizy een baarmoederonsteking had die naar binnen was opengegaan. kizy is nog geopereerd maar is enkele uren na de operatie gestorven. hier reageerde dieter met veel ongeloof hoe kizy dood, die leefde toch nog was levendig.
heb hem dan uitgelegd dat kizy ziek was en dat het lichaampje de operatie eigenlijk niet aankon.
hoe reageert dieter nu enkele maanden later na de dood van de hondenkinderen. als hij een regenboog ziet roept hij me en zegt mama vlug komen we moetne wuiven op saaly, kizy en grote mie want ik zie een regenboog en zij zijn er ook; en nu als we een regenboog zien wuiven we er naartoe en geven we kusjes naar de regenboog.
Laatst gewijzigd door heidi op vr jun 20, 2008 11:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: hoe ik het vertel

Bericht door Aslan » vr jun 20, 2008 5:30 am

*slik* Wat een lief gebaar om te zwaaien naar hen die je zo dierbaar waren.
Wat een wijs knaapje voor zijn 8 jaar.
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: hoe ik het vertel

Bericht door Cora » vr jun 20, 2008 8:48 am

zeg dat....*slik*......zit hier met tranen in mijn ogen als ik lees van de regenboog.....heel erg mooi!
Afbeelding

Plaats reactie