FOKHOND NUMMER ...

Heb je een gedicht gemaakt over je maatje en wil je die met ons delen?

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
heidi
Berichten: 54
Lid geworden op: za mar 29, 2008 7:14 pm

FOKHOND NUMMER ...

Bericht door heidi » vr jun 20, 2008 3:40 pm

Afbeelding

Hallo allemaal,

Ik ben een teckel roodgladharige teefje van zes jaar oud mijn naam is tja dat heb ik niet misschien fokhond nummer de zoveelste. Ik weet het eigenlijk niet.
Bij deze wou k jullie mijn levensverhaal vertellen, wel weinig verhaal dan andere honden vermoed ik.
Het begon allemaal op een grote boerderij waar ik geboren ben. Enkele paarden heeft mijn baas er en tweehonderd fokteven.
Het was leuk in het begin bij mijn mama maar na vier weken werden we al van haar gescheiden. Moesten we op ons eigen pootjes staan. Heb mijn moeder lang gemist maar we moesten door als we wouden overleven.
Enkele van mijn zusjes en broertjes werden op een dag weggenomen van me en daar zat ik alleen in een donkere ruimte, mijn eten werd voor me gegooid en water ik kon eens blij zijn als het water nog vers smaakte. In die donkere rennetje hoorden ik vele hondengeblaf een beetje gek werd je ervan maar toch was ik alleen in een rennetje.alleen gezelschap van mijn eigen hondenpoep Kon niet genieten van de buitenlucht, gras onder mijn pootjes een vogel die overvliegt. Geen knuffel of een lief woord van mijn baasje. Eigenlijk een heel kille bedoening. Dat veranderde mijn lieve karakter als teckel volledig. Had vlug bang,schuw van mensen, bibberde veel van angst.
Maar op een dag kwam een tof kereltje langs, eindelijk niet alleen dacht ik maar het was om me te dekken en weg was hij weer. Daar stond ik weer alleen zonder liefde en genegenheid in die kille ruimte.
Op een paar weken tijd werd ik wat dikker en ik voelde leven in mijn buikje. Oei dacht ik ik krijg puppys. Ai in deze donkere kille ruimte, is niks voor mijn puppys. Zal ze beschermen zoals een goede moederhond dat doet had ik me voorgenomen.
Paar weken later was het zover de weeen begonnen en mijn puppys werden geboren. Ooh wat was ik gelukkig nooit meer alleen, gezellig met mijn gezinnetje. Maar niets was minder waar na vier weken oud werden ze me ontnomen , ik heb me verdedigd heb gegrommeld en uitgevlogen om mijn puppys te beschermen maar neen slaag kreeg ik ervoor in de plaats. Heb mijn puppys nooit meer gezien, veel verdriet heb ik ervoor gehad. Alles samen heb ik al 10 nestjes gehad. Maar heb mijn puppys nooit meer gezien. Momenteel ben ik ook drachtig maar voel me echt ziekjes heb een grote gezwel onder mijn buik hangen en dat doet zeer nu ik zwanger ben. nog enkele dagen en ik moet weer werpen. Hopelijk kan ik het aan en kan ik voor mijn puppys zorgen.
Ik hoop dat mijn wens uitkomt dat mijn puppys allemaal een goede thuis hebben gevonden en niet zijn geworden zoals ik. Want dat is geen leven voor een hond. Ik mis liefde, genegenheid van mijn baasje en kan er alleen maar van dromen maar ik hoop echt dat mijn kinderen dit wel mogen beleven.dat ze een beter leven hebben dan wij al die fokteven van broodfokkers.


Ze heeft een prachtig nestje geworpen maar helaas ze heeft ze niet zien opgroeien enkele dagen naar haar bevalling is haar gezwel gesprongen en door een infectie erop is ze eraan overleden. ze is gestorven in gezelschap van haar puppys omringd door veel liefde van haar.

Afbeelding


ik heb dit verhaal geschreven als eerbetoon aan mijn wiske en simba, bobby . die
afkomstig zijn van broodfokkers. mijn drie honden zijn goed terecht gekomen maar inderdaad de vraag is wat met de rest. heb simba haar broer nog gezien maar helaas is die onlangs ook ingeslapen door een tumor in de buik.
dit hele verhaal is zo'n beetje simba's moeder haar verhaal maar ben zeer blij dat ik mijn honden een gelukkig leven heb bezorgd en hen van alle leed zijn gespaard gebleven.
rust zacht voor de vele hondenkinderen die geen liefde hebben gekend en wreed zijn behandeld en eenzaam hebben moeten sterven.
ik brand voor hen vanavond allemaal een kaarsje
groetjes

heidi en de teckelbende
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: FOKHOND NUMMER ...

Bericht door Aslan » vr jun 20, 2008 5:51 pm

*slik* icon_cry
Wat een zielig verhaal Heidi.Maar het gebeurt nog steeds he en niet alleen in het buitenland.
Soms schaam ik mij om mens te zijn maar ik probeer goed te maken aan mijn eigen dieren wat anderen andere dieren aandoen.
We kunnen niet alle dieren van de wereld redden maar wel de wereld van een paar van hen.
Ik zal ook een kaarsje aansteken vanavond.Lijkt dat je wat? icon_e_wink
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
heidi
Berichten: 54
Lid geworden op: za mar 29, 2008 7:14 pm

Re: FOKHOND NUMMER ...

Bericht door heidi » vr jun 20, 2008 7:55 pm

is leuk initiatief marion, mijn kaarsje brand ook voor alle dieren die in leed zitten of door leed en eenzaamheid zijn gestorven.
dank je wel
Afbeelding

elko
Berichten: 80
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 7:07 pm

Re: FOKHOND NUMMER ...

Bericht door elko » wo feb 04, 2009 6:38 pm

Door dit te lezen krijg ik kippevel, maar spijtig is het de realiteit, heel veel dieren moeten zo leven. Hoe strenger de wetten worden, hoe vindingrijker deze malafide fokkers worden. Ze houden deze viervoeters niet bij hun, maar worden elders geplaatst, waar de mensen de taak krijgen om te zorgen voor veel puppies, kittens...... icon_redface icon_cry
Probeer te houden van dit leven, probeer ervan te genieten.

elko
Berichten: 80
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 7:07 pm

Re: FOKHOND NUMMER ...

Bericht door elko » wo feb 04, 2009 6:39 pm

Spijtig kunnen we niet al deze lieverds redden icon_cry
Probeer te houden van dit leven, probeer ervan te genieten.

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: FOKHOND NUMMER ...

Bericht door Cora » wo feb 04, 2009 8:16 pm

schaam me diep dat ik deze nog niet had opgemerkt.......

het is inderdaad zo dat heel veel fokteefjes op deze manier moeten leven en ook heel triest aan hun einde komen.

Het is vreselijk om dit te lezen maar we weten allemaal dat het in de broodfok zo gaat.
Zolang er pup's worden gekocht in deze branche is het vechten tegen de bierkaai, we blijven on inzetten om deze prakteiken te voorkomen, maar als er 1 is uitgegroeit lijken er 10 voor terug te komen.


Mijn hart gaat uit naar de moederhondjes en hun pup's.......ik brand iedere avond en zelfs overdag kaarsjes voor alle ellende........

Ik wou dat ik meer kon doen......... icon_cry
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ineke
Berichten: 1074
Lid geworden op: do jul 05, 2007 10:52 pm

Re: FOKHOND NUMMER ...

Bericht door Ineke » wo feb 04, 2009 10:59 pm

Ik wou dat ik meer kon doen.........


Denk dat we dat allemaal wel zouden willen,maar zolang er mensen zijn die daar een pup vandaan blijven halen.......
Die niet verder kijken,misschien achteraf blij zijn dat ze een pup "gered"hebben,maar vergeten dat de moederhond het er niet beter op krijgt.
En er nog steeds geen goede definietive oplossingen voor komen ,door db ,regering of weet ik veel door wie,zolang zal het helaas nog door gaan.

Ineke
Geisha
*18-08-1999-10-01-2013
Afbeelding

elko
Berichten: 80
Lid geworden op: ma feb 04, 2008 7:07 pm

Re: FOKHOND NUMMER ...

Bericht door elko » do feb 05, 2009 11:00 am

Het is niet haalbaar om alles en iedereen te redden. Ik denk dat ook vaak, had ik maar de kracht de gaven, om iedereen die niet gelukkig is weer het ware geluk te kunnen laten zien, dit bedoel ik voor mens en dier.
Probeer te houden van dit leven, probeer ervan te genieten.

Plaats reactie