Uitslag Dena

Hoe ga je hier mee om?

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
~~Wil~~
Berichten: 914
Lid geworden op: wo jun 22, 2005 6:25 pm

Uitslag Dena

Bericht door ~~Wil~~ » do apr 24, 2008 7:42 am

De DA heeft gebelt en me vertelt waar Dena is aan overleden.



Wat we dachten van legnoot is dus niet waar, ze had wel eitjes in haar eilijders zitten maar die waren gewoon goed, die konden als ze bevrucht waren gewoon groeien .



Dena haar lever was kapot, die is dus gisteren nacht opengeklapt, vandaar die dikke buik..Hij zei nog hoe ze het noemde maar dat heb ik niet onthouden.



Ik ga ze vandaag ophalen en met Ricardo begraven, de DA zal haar goed inpakken en haar koppie vrij houden. Dus gaat er vandaag om, als me hooftpijn een beedje gezakt is, en kan rijden.



Knuff wil

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Re: Uitslag Dena

Bericht door Cora » do apr 24, 2008 5:08 pm

OOOHH wat vreselijk Wil, nooit geweten dat dat kon, dat de lever kan knappen.
Heeft de DA nog verteld wat de oorzaak zou kunnen zijn dat de lever niet goed meer was en kapot is gegaan?

Heel veel sterkte als je Dena gaat begraven..... icon_cry
Afbeelding

~~Wil~~
Berichten: 914
Lid geworden op: wo jun 22, 2005 6:25 pm

Re: Uitslag Dena

Bericht door ~~Wil~~ » do apr 24, 2008 9:01 pm

Dit zei Rob tegen mijn van de Reptiele opvang Haarlem, Daar ga ik in de mei vakantie naar toe, en blijft er slaapen. Dit schreef hij en hij leg het presies zo als de DA wat ik niet onthouden.



Vanavond even met Wil aan de telefoon geweest ;
Het blijkt inderdaad een lever cirrose ruptuur te zijn die Dena fataal is geworden , een vrij zeldzaam voorkomende trauma bij hagedissen.
Mede door het feit dat Dena eieren droeg en haar gebrek aan eetlust in de laatste 14 dagen van haar leventje , is de cirrose accuut gerupteerd en heeft een vroegtijdige dood van het diertje veroorzaakt.
Wil heeft hier zélf niets aan kunnen vernaderen , net zoals het bij mij zou zijn geweest ; het zou hier niet ánders zijn afgelopen.
Ofwel ; hier had vrijwel niemand iets aan kunnen doen / het had bij een ánder ook fataal afgelopen.
Het diertje heeft nu een mooi grafje en heeft een liefdevol en goed leven gehad , iets waar vele andere dieren alleen maar van kunnen dromen



Knuff wil

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Re: Uitslag Dena

Bericht door Aslan » vr apr 25, 2008 5:16 am

Het blijft vreselijk allemaal maar het moet een troost zijn dat er niks was wat je anders had kunnen doen Wil.Zelfs de eitjes waar Gizmo min of meer verantwoordelijk was hebben haar dood niet direct veroorzaakt.
Hoe is het met Gizmo?
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Guapa
Berichten: 197
Lid geworden op: do mar 06, 2008 11:06 pm

Re: Uitslag Dena

Bericht door Guapa » zo apr 27, 2008 10:19 pm

Ach Wil, ik lees dit nu pas. Wat vreselijk.... ik heb er ff geen woorden voor. Maar ik voel en leef met je mee icon_cry icon_cry

Es
Afbeelding

Gebruikersavatar
heidi
Berichten: 54
Lid geworden op: za mar 29, 2008 7:14 pm

Re: Uitslag Dena

Bericht door heidi » vr jun 20, 2008 11:05 am

nog veel sterkte en steun toegewenst met het verlies van je dierbare dena
Afbeelding

Plaats reactie