Tijger en Mik

Hoe ga je hier mee om?

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
remikiso
Berichten: 828
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 1:56 pm

Tijger en Mik

Bericht door remikiso » za jul 02, 2005 11:24 am

Ik ben nu 45 en heb al een aantal dieren om mij heen gehad.
Tijger was onze eerste kater die wij helaas in hebben moeten slapen.
Hoe kwam ik aan tijger. Ik was met een andere kater bij de dierenarts voor controle en injectie's kattenziekte en niesziekte. Op dat moment kwam er een man binnen met een tas vol met kittens. Hij was van de dierenambulance en mensen hadden die tas voor zijn deur neer gezet. Hij vroeg of ik interesse had maar op dat moment eigenlijk niet. Na een week of wat ben ik toch gaan informeren want het waren van die leuke en lieve bolletjes om te zien. Nou een afspraak volgde en wij hebben tijger mee naar huis genomen. Het was met recht een tijger. Zo schuw als ik weet niet wat. Als ik maar zijn kant op kwam lopen dan rende hij weg van angst. Na een heel erg lange tijd lukte het mij uiteindelijk toch om zijn vertrouwen te winnen en oh wat was het toen een zalige kater. Vond het verschrikkelijk lekker om als wij naar bed gingen over zijn buik geaaid te worden. Wij hebben hem helaas in moeten laten slapen omdat hij het aan zijn nieren kreeg en uiteindelijk een ureum van rond de 60 had.
In de tijd dat wij tijger bij ons hadden hebben wij een vriend voor hem gezocht en dat werd Mik (een karthuizer). Zo een zachtmoedige en vriendelijke lobbes had ik nog nooit mee gemaakt. Wij kwamen terug van vakantie en hij kon de trap niet meer op terwijl hij altijd voor ons uit liep. Hij was wel dik en woog rond de 12 kilo (beetje zwaar dat wel) maar dat belemmerde hem er niet van om toch een sprintje te winnen van ons.
Dus wij gelijk de dierenarts gebeld dat er iets niet in orde was in onze ogen. Nou onze vermoedens werden bevestigd toen bleek dat hij een tumor in zijn buik had zitten die ontzettend groot was en vermoedelijk al uitzaaiingen had naar zijn longen. Hem hebben we ook op dezelfde dag in laten slapen.
Nou het verhaal van Rebel is bij iedereen bekend. Helaas ook overleden en nu hebben wij Kiso nog bij ons en Pebbles. Wij hebben gisteren kiso laten chippen omdat wij nu ontzettend vaak en veel buiten is. En Pebbles moet 25 juli terug want dan wordt haar gebit onder narcose behandeld.

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za jul 02, 2005 12:20 pm

Tjee Sonja dat is een heel verhaal zeg ! Je hebt idd een hele geschiedenis al geschreven van je maatjes.

Ik ben net aan het kijken en heb van jou een foto van een grijze kat met mega mooie ogen is dat 1 van de twee overleden maatjes waarvan je hier je verhaal verteld?
Misschien een idee om de foto's ook te posten?
Zo worden ze niet vergeten he?!
Afbeelding

Gebruikersavatar
remikiso
Berichten: 828
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 1:56 pm

Bericht door remikiso » za jul 02, 2005 4:55 pm

Ja dat klopt. Die grijze is of was eigenlijk onze kater Mik. Die hebben wij laten inslapen vanwege een grote tumor in zijn buik met vermoedelijk al uitzaaiiengen.
Van tijger heb ik alleen "normale" foto's en geen digitale.
Helaas.

Gebruikersavatar
Melanie
Berichten: 38
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:57 am

Bericht door Melanie » za jul 02, 2005 6:18 pm

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

tjee wat erg son!

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za jul 02, 2005 8:26 pm

remikiso schreef:Ja dat klopt. Die grijze is of was eigenlijk onze kater Mik. Die hebben wij laten inslapen vanwege een grote tumor in zijn buik met vermoedelijk al uitzaaiiengen.
Van tijger heb ik alleen "normale" foto's en geen digitale.
Helaas.


jullie hebben geen scanner?
misschien een ideetje maar je zou de gewone foto's naar mij kunnen sturen dan scan ik ze in en kijk ik wel wat ik er mee kan....is maar een ideetje.....je roept maar....
Afbeelding

Gebruikersavatar
remikiso
Berichten: 828
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 1:56 pm

Bericht door remikiso » zo jul 03, 2005 6:56 am

corakoops schreef:
remikiso schreef:Ja dat klopt. Die grijze is of was eigenlijk onze kater Mik. Die hebben wij laten inslapen vanwege een grote tumor in zijn buik met vermoedelijk al uitzaaiiengen.
Van tijger heb ik alleen "normale" foto's en geen digitale.
Helaas.


jullie hebben geen scanner?
misschien een ideetje maar je zou de gewone foto's naar mij kunnen sturen dan scan ik ze in en kijk ik wel wat ik er mee kan....is maar een ideetje.....je roept maar....


Nee wij hebben geen scanner. Tenminste we hebben wel een scanner maar daar is of zijn de snoeren van kwijt. Die moeten hier wel ergens liggen maar we weten niet waar. Maar ik hou het wel in gedachten Cora.
Ben zelf over een week of drie met vakantie dus dan ga ik eens een beetje kijken. Heb ik weer wat meer tijd. Ga straks naar mijn moeder en vanmiddag naar de Bios. War of the World of zoiets.

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo jul 03, 2005 7:50 am

oke Sonja, laat je me even weten of die film de moeite waard is?? Lijkt mij nl een steen goeie... maar kan me vergissen......
Afbeelding

Gebruikersavatar
remikiso
Berichten: 828
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 1:56 pm

Bericht door remikiso » zo jul 03, 2005 3:46 pm

corakoops schreef:oke Sonja, laat je me even weten of die film de moeite waard is?? Lijkt mij nl een steen goeie... maar kan me vergissen......


Geweldige film!!!!

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » zo jul 03, 2005 4:20 pm

aanrader dus?? oke gaan wij ook deze week...thanks!!
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » za feb 04, 2006 10:57 pm

Heel mooi en heel triest Sonja

Tijger is dat een rode kater ??? En Mik de blauwgrijze karthuizer
die zijn zo lief en het lijkt wel of ze allemaal zo flink worden.

Toevallig komt er bij mij een karthuizer eten (zwerver) eerst
mager tot op het bot en nu lekker rond en bol

Gr.Yvonne
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
remikiso
Berichten: 828
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 1:56 pm

Bericht door remikiso » zo feb 05, 2006 8:09 am

yvonne waltman schreef:Heel mooi en heel triest Sonja

Tijger is dat een rode kater ??? En Mik de blauwgrijze karthuizer
die zijn zo lief en het lijkt wel of ze allemaal zo flink worden.

Toevallig komt er bij mij een karthuizer eten (zwerver) eerst
mager tot op het bot en nu lekker rond en bol

Gr.Yvonne


Tijger is de kater helemaal aan de linkerzijde van de avatar. En Mik is de karthuizer en Reb de rode kater.
Karthuizers zijn meestal wel grof gebouwd en ontzettend vriendelijke dieren. Kunnen ook heel goed met kinderen en honden.
Was echt een schat die van ons.
Groetjes Sonja

Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » zo feb 05, 2006 9:25 am

Ja , nu je dat zegt over Mik....de kater die bij mij komt eten
is ook helemaal niet bang van Moos en Lex.

En hij stelt zich ook niet agressief op of loopt weg.....hij blijft
gewoon zitten ,laat zich heerlijk aaien en heeft een prachtige
dikke vacht.

Hele mooie kat .....ik zal er eens een foto van maken :wink:

Gr. Yvonne
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
remikiso
Berichten: 828
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 1:56 pm

Bericht door remikiso » zo feb 05, 2006 9:38 am

yvonne waltman schreef:Ja , nu je dat zegt over Mik....de kater die bij mij komt eten
is ook helemaal niet bang van Moos en Lex.

En hij stelt zich ook niet agressief op of loopt weg.....hij blijft
gewoon zitten ,laat zich heerlijk aaien en heeft een prachtige
dikke vacht.

Hele mooie kat .....ik zal er eens een foto van maken :wink:

Gr. Yvonne


Is goed ben wel benieuwd.
Groetjes Sonja

Afbeelding

Plaats reactie