Zo heel af en toe ...........

Heb je iets ervaren waarvan je denkt ...heb ik dat goed?? Hier kun je je verhalen delen met ons.

Moderators: Aslan, Cora

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Zo heel af en toe ...........

Bericht door Aslan » za nov 11, 2006 10:04 am

Zo heel af en toe bekruipt me nog steeds zo'n droeverig gevoel. :(
Meestal op momenten dat ik het totaal niet verwacht maar de tranen laten zich ook niet tegenhouden.

Het is alweer een jaar geleden maar ik weet nog goed dat ik tussen de middag aan een broodje garnalen zat .......... ineens kreeg ik geen hap meer door mijn keel en moest denken aan een maatje van weleer mijn kat Mouse.Mouse was zijn hele leven gek op garnalen,maar alleen op de Hollandse garnalen.Noorse garnalen pikte hij er feilloos tussenuit. :shock:
Natuurlijk was ik Mouse niet vergeten en ondertussen had ik al ettelijke broodjes garnalen gegeten maar op dat moment was mijn makkertje ineens zo dicht bij me.

Het kan een liedje op de radio zijn die de tijd weer even terugdraait.
Voor mijn hondje Danny zong ik vaak het liedje Dannyboy (weet eigenlijk niet wie het zingt) en dat liedje op de radio kan me nog steeds helemaal van slag brengen. :? Danny is al 12 jaar dood maar zo'n liedje op de radio zet de klok weer 12 jaar terug. :roll:

Hebben jullie dat nou ook of ben ik alleen zo'n emomuts? :oops:
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
Cora
Site Admin
Berichten: 5761
Lid geworden op: di mei 31, 2005 11:34 pm

Bericht door Cora » za nov 11, 2006 10:17 am

Denk dat veel mensen die van hun huisdier hebben gehouden dat hebben hoor, in welke vorm dan ook.......ik droom bv veel over mijn maatjes die er niet meer zijn.

Als ik foto's bekijk en ik kom ze tegen heb je dat automatisch natuurlijk, maar meestal heb ik dan een glimlach om mijn mond, tenzij de maatjes zijn verloren zoals Precious, dat maakt me verdrietig idd.
Maar denk ik aan Pablo dan schiet mijn gemoed vol met zoete herinneringen en tovert ze een glimlach om mijn mond.

Het feit dat Balou en Coco weg zijn maakt ook verdrietig, maar op een andere manier, meer weemoed waardoor ik afstand heb gedaan, dat geeft idd ook een triest gevoel.
Terwijl ik weet dat Caro er heel goed voor is en dat ze geen aandacht tekort komen hoor, maar toch, het knaagt........
Afbeelding

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Bericht door annet » za nov 11, 2006 11:19 am

Ja hoor, dat heb ik ook. Meestal als ik weer een nieuw blad van Cora's kalender opsla omdat het een nieuwe maand is geworden en ik zie weer foto's..... Dan knipoog ik een keer, glimlach en ga weer verder. En soms als ik 's avonds naar huis rij, ga ik even langs bij het bouwterrein waar nu hevig gebouwd wordt, maar waar de favoriete speelbuis van Jack nog steeds uit de grond steekt. Ik weet niet hoelang dit nog zal duren, maar ik vind het heel erg mooi dat die er nog steeds ligt. Hij is een tijdje onder de aarde verdwenen, maar ook weer tevoorschijn gekomen. Ik denk dat de buis weg zal zijn als ik de plaats niet meer nodig heb.....
Afbeelding

Gebruikersavatar
Corin@
Berichten: 658
Lid geworden op: di mei 02, 2006 11:03 am

Bericht door Corin@ » za nov 11, 2006 1:41 pm

Nee hoor Annet, je bent niet de enige emomuts..... leuk gevonden trouwens :lol: :lol: :lol:

Elke keer als ik de volgende liedjes hoor, schieten de ogen vol en komen de herinneringen aan Natascha en haar laatste maanden weer helemaal boven.......... en dat mag !!!!!

Robbie Williams - Angel (is door mijn favo band opgedragen een week nadat Natascha was begraven.......... :cry: )
Anouk - One Word.... die tekst.... geweldig.... :cry:
Ilse de Lange - Remember...... :cry:

en verder natuurlijk bij elk speelgoed dat ik in de winkels zie liggen en die ik altijd voor haar kocht..... de videobanden/ DVD van de Teletubbies....... janken.... :cry: :cry: :cry: :cry:

en ga zo maar door.......

en dat geldt net zo voor overleden dieren waar je een bepaalde herinnering aan hebt..... :wink:
Groetjes van Corin@
Afbeelding

Gebruikersavatar
yvonne waltman
Berichten: 1098
Lid geworden op: ma nov 07, 2005 11:20 am

Bericht door yvonne waltman » za nov 11, 2006 4:01 pm

Ja Marion , ik weet precies wat je bedoeld........
BAREK OF THE WHITE SWALLOW DOG 'WOLF'
(WHITE PEARL FOREVER ON MY MIND)

Afbeelding

Gebruikersavatar
Corin@
Berichten: 658
Lid geworden op: di mei 02, 2006 11:03 am

Bericht door Corin@ » za nov 11, 2006 8:10 pm

Corin@ schreef:Nee hoor Annet, je bent niet de enige emomuts..... leuk gevonden trouwens :lol: :lol: :lol:


:oops: :oops: :oops: :oops:
Ik bedoel natuurlijk Aslan.... dus Marion :wink:
Groetjes van Corin@
Afbeelding

Gebruikersavatar
Aslan
Site Admin
Berichten: 6391
Lid geworden op: di jun 21, 2005 6:35 pm

Bericht door Aslan » za nov 11, 2006 9:10 pm

Corin@ schreef:
Corin@ schreef:Nee hoor Annet, je bent niet de enige emomuts..... leuk gevonden trouwens :lol: :lol: :lol:


:oops: :oops: :oops: :oops:
Ik bedoel natuurlijk Aslan.... dus Marion :wink:


Ben niet boos. :lol:
Afbeelding


Hoeveel dieren je ook in huis haalt,diegene die je achter liet vergeet je nooit

Groetjes Marion

Gebruikersavatar
annet
Berichten: 730
Lid geworden op: vr dec 02, 2005 1:42 pm

Bericht door annet » zo nov 12, 2006 12:48 am

Aslan schreef:
Corin@ schreef:
Corin@ schreef:Nee hoor Annet, je bent niet de enige emomuts..... leuk gevonden trouwens :lol: :lol: :lol:


:oops: :oops: :oops: :oops:
Ik bedoel natuurlijk Aslan.... dus Marion :wink:


Ben niet boos. :lol:


Ik ook niet. 8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
dierenkunst
Berichten: 666
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 5:56 am

Bericht door dierenkunst » di nov 21, 2006 9:34 am

Ja, snap helemaal wat je hiermee wil zeggen. Ik heb dat ook. Ook met een liedje dat ik hoorde toen we in de taxi zaten richting DA om Quirientje in te laten slapen. Als ik dat liedje hoor, dan schiet ik gewoon vol. Dat is zo verbonden met Quirientje. En ook nog wel een paar andere dingen, die me zo sterk aan mijn maatjes doen denken....... dus geen emomuts. Dat hebben we denk ik allemaal wel......
gr. Nel
Wat is een leven zonder dieren???
Afbeelding

Plaats reactie